KÖP INTE HÄRIFRÅN!! BLUFFÖRETAG! Köpte en dalahäst i juli (2025) för att ge bort i augusti. Har fortfarande inte fått den eller pengarna tillbaka. Har varit i kontakt med företaget via flertalet m... Voir plus
Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus
Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus
Lisez les avis des autres
Det är rejäla och fina påslakan som jag köpt. Jag är väldigt besviken att jag inte fått feedback på när jag skulle få dem. Ville ha dem till mitt barnbarns födelsedag i början på september fick dem... Voir plus
L'entreprise a répondu
Snabb och korrekt leverans! Jag behövde snabbt få ett par presenter att ta med till släkten utomlands, så jag mailade för att kolla vad som fanns i lager. Fick kontakt samma dag, och dagen efter, på f... Voir plus
L'entreprise a répondu
Skriver här igen efter ännu längre väntan från Dalarna design på en order som skulle vara en bebispresent i juni 2025. Vi är nu inne i 2026. Mejl efter mejl ignorerats, så till slut skrev jag negativa... Voir plus
Demande des avis aux clients
Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.
A répondu à 59 % de ses avis négatifs
Répond généralement dans un délai d'une semaine
Comment cette entreprise utilise Trustpilot
Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.
Beställt o betalat varor men inte fått…
Beställt o betalat varor men inte fått dem levererade.Dåligt dåligt😡

Réponse de dalarnadesign.se
Att man får det man har betalat…
Att man får det man har betalat för,beställde två glas i Maj?har intr fått dom än/Annika

Réponse de dalarnadesign.se
Gjort en beställning och betalat för…
Gjort en beställning och betalat för den i Maj -25 som jag aldrig får,trots löften att den är på väg och har packats för leverans. Ngn dag efter kommer ursäkter som att min storlek är slut på lagret och att en ny leverans är på väg. För ngn dag sedan skrev dom att dom kunde skicka en STORLEK större i stället 🤔 Detta är det mest oseriösa företaget jag råkat på.

Réponse de dalarnadesign.se
Mycket missnöjd med detta företag
Mycket missnöjd med detta företag. Gjorde en beställning 3/5 och har fortfarande inte fått den. På bekräftelsemejlet stod det att leveranstiden är 3-7 arbetsdagar och att det kan tillkomma 5-10 arbetsdagar,alltså 17 arbetsdagar som mest. Efter 41 arbetsdagar har jag fortfarande inte fått leveransen trots flera telefonsamtal och ett mejl. De har lovat att skicka leveransen men den har inte kommit ännu och idag är det 7/7. De har inte skickat någon som helst uppdatering utan jag har själv fått vara drivande för att få information om min beställning.De verkar inte vara så måna om sina kunder. Efter samråd med Konsumentverket har jag meddelat dalarnadesign att jag häver köpet. Som tur är har jag inte betalat i förskott. Kommer inte att handla från detta företag igen.
Varning!!
Vad säger man?? Extremt dåligt skött kundbemötande.. beställde muggar i februari och plötsligt idag den 6 juli, efter ett otal Mail, telefonsamtal och hot om polisanmälan fick jag faktiskt tillbaka mina slantar. Trevligt sortiment men, vad ni gör!! Betala inte i förskott😩

Réponse de dalarnadesign.se
Snabb frakt
Trevligt bemötande. Snabb frakt.
Kvalitet på varorna o vackra.
Mycket nöjd kund

Réponse de dalarnadesign.se
Tog 11 veckor att få varorna
Tog 11 veckor att få varorna! (Två rödvinsglas). Till slut efter mycket påtryckning och till slut hot.. Kom de! De är riktigt fina!
Har förstått från en tidningsartikel och fler recensioner att företaget har lite problem. Hoppas verkligen de kommer på fötter och kan leverera i tid i framtiden. Så de kan fortsätta finnas.
Kommer aldrig beställa härifrån igen.
Kommer aldrig att beställa nåt härifrån igen.
Jag beställde 2 st. Dalaquizen spel och betalade för dom den 22/7- 24, det har snart gått 1 år. Och jag har förfarande inte fått varken spel eller pengarna tillbaka, fast jag skickat flera mail om att jag vill ha tillbaka pengarna.
Nu har jag ledsnat och tänker gå vidare med detta för jag har rätt att få tillbakamina pengar....
När jag såg produkten som jag köpte så…
När jag såg produkten som jag köpte så löste det ett problem som jag haft ett tag.
Bra leverans och gruppen som ska få det inhandlade kommer att bli nöjda.
Dålig kommunikation och sen leverans
Tyvärr alldeles för kass kommunikation. Fick varken kontakt på mail eller telefon, ingen som svarade eller ringde tillbaka. Det gjorde att min order kom fram alldeles för sent, trots att jag meddelat att jag behövde den till ett visst datum.
Börja svara på mejl
Börja svara på mejl, i tlf, samt hålla leverans avtal.
Beställde vara 31/1 och betalade!!
Har INTE fått nån vara ännu 4/7, trots att ni mejlar att ni ska leverera den 28/5!
Är otroligt missnöjd!!!
Utebliven leverans
Slutat svara på mina mejl.
Utebliven leverans och inte fått tillbaka några pengar.
Beställning i mars och skulle betalas inom nio dagar.
Mycket dåligt, köper aldrig något mer från dom.
Om det gick att sätta noll stjärnor…
Om det gick att sätta noll stjärnor skulle jag göra det.
Beställde pålakan 18 februari och väntade till 24 april med att kontakta företaget. Jag blev lovad leverans gång på gång men inget hände. När jag sen ville ha tillbaka mina pengar så blev jag lovad flera gånger att pengarna ska komma. Den sista tiden har jag blivit lovad i stort sett varje dag att pengarna ska swishas tillbaka. Jag har per idag 3 juli fortfarande inte fått några pengar. Det är under all kritik. Jag känner mig så lurad.
Det har tagit otroligt lång tid
Det har tagit otroligt lång tid, från beställning till leverans. Vilket jag inte har tyckt varit ett positivt bemötande ifrån företaget, oavsett orsak. Ingen kommunikation varför heller.
Ej levererad vara
Jag beställde och betalade en graverad termos 4/3, till en ettårsdag i mitten av maj. Jag har mailat och ringt. Fått till svar att färgen är restad, jag själv frågade om någon annan färg fanns i lager. Det skulle kollas upp med en kollega dagen efter. Nu efter otaliga mail så skrev jag 24/6 att jag ville makulera ordern. Jag har inte fått en bekräftelse på detta, så igår kväll mailade jag om att jag saknade bekräftelse på makulering samt återbetalning. Hoppas få bekräftelse på detta snarast.
Igår 9/7 så fick jag min order makulerad men jag har ännu inte fått återbetalningen. Jag har frågat via mail angående denna.
Idag, 16/7, så har jag fortfarande inte fått min återbetalning. Jag har anmält till Konsumentverket och jag har mailat och förklarat att jag kommer gå vidare med en polisanmälan om jag inte får tillbaka mina pengar snart.
Inom 20 min efter mailet fick jag en swishbetalning.
Uteblivna varor
Beställde två gånger 2023 och allt gick bra, mycket nöjd. Beställde sedan varor i början av april i år, betalde direkt. Trots upprepade mail där jag efterfrågade vad som hänt min order kom inga varor. Efterfrågade pengarna tillbaka, inget svar. Telefonnumret de anger gav enbart svaret att det inte gick att nå. 24 juni anmälde jag till Konsumentverket, skickade ytterligare ett mail till företaget. Det tog 10 minuter så fick jag tillbaka mina pengar. Rekommenderar inte det här företaget.

Réponse de dalarnadesign.se
Under all kritik
Under all kritik. Har fått ursäkt efter ursäkt från dom vid mailkontakt flera gånger. Lovar leverans hem som uteblir gång på gång. Har mailat och krävt pengarna tillbaka men ingen återkoppling alls! Valde att förskottsbetala och hämta i Falun. Negativa kommentarer på sociala medier filtreras också bort. Är väldigt missnöjd och kan absolut INTE rekomendera butiken.

Réponse de dalarnadesign.se
Skickar ej betalda varor
Skickar ej betalda varor
Beställde en morakniv med gravyr till barnbarnet 9 maj har skickat flera mejl fick ett svar att den skulle skickas vecka 25 sen helt tyst synd man betalade vid beställning otroligt oseriös firma Roger Stål

Réponse de dalarnadesign.se
Fina produkter, men webbshoppen måste bli mer pålitlig
Jag älskar Dalarna Designs produkter. De är unika, genuina och designen känns både lokal och personlig. Men tyvärr var min köpupplevelse via deras webbshop allt annat än smidig.
Jag beställde ett par tofflor den 7 maj och fick dem levererade först 23 juni – alltså 47 dagar senare. Under hela tiden fick jag själv följa upp via både mail och Instagram för att ens få information. Svar dröjde, uppföljningar uteblev, och det var jag som kund som fick driva hela processen.
Det märkligaste var att tofflorna jag väntade på hela tiden gick att beställa på hemsidan, trots att jag fått veta att de var slut i lager. Dessutom valde jag leveransalternativet "Hämta i Falun", som visade sig inte existera – det finns ingen fysisk plats att hämta från, vilket fortfarande är ett valbart alternativ på hemsidan.
Jag fick till slut min leverans, och tofflorna var verkligen fina – men ärligt talat får jag kläder från Temu/Shein snabbare än ett paket från Mora.
Dalarna Design har en fantastisk produkt, men för att webbshopen ska kännas trygg att handla från behöver strukturen, kommunikationen och leveransflödet ses över. Om detta är standarden för hur beställningar hanteras, tycker jag faktiskt att man bör pausa – eller helt stänga ner – webbshopen tills det fungerar bättre. Produkterna förtjänar en service som matchar deras kvalitet.
L’expérience Trustpilot
Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.
Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.
En savoir plus sur les différents types d'avis.
Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.
En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.
La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.
Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.







