Fitness First UK Avis 

1 725
•
TrustScore 2.5 sur 5

2,4

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

My main complaint is that it was not explained to me that my standard membership (£60 pcm, tied in for 12 months ) meant that I could sign up for classes 7 days in advance. I subsequently found out... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Their staff member broke their own rules related to my membership now they won't let me leave without paying them. Dreadful company, horrible customer service. DO NOT JOIN.

Noté 1 sur 5 étoiles

I believe this gym is a scam. I signed up as a student with a discount, planning to go for probably two months. Before I signed up and paid, I was aggressively approached by a worker who went o... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

“This gym is next-level awesome! The vibe is electric, the equipment is top-tier, and the staff is always on point. Whether you’re lifting heavy, crushing a class, or just getting your cardio in, this... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Centre de fitness
  2. Institut de spa et bien-être
  3. Salle de gym

Écrit par l'entreprise

Fitness First created the gym industry in the UK in the 1990s and fast became a leader in the market because of its unshakeable passion for fitness. With 39 clubs across the country, the Fitness First team are experts in everything health and wellbeing, supported by four key best in class brand pillars: Classes, Equipment, Personal Trainers and Customised Workouts. Fitness First is committed to a bright future of making our members stronger in life, one training session at a time.


Coordonnées de contact

2,4

Bas

TrustScore 2.5 sur 5

2 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

N'a pas répondu aux avis négatifs

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

2,4

Tous les avis

(1 725)

74 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

THE WORST- They charged me even though…

THE WORST- They charged me even though I cancelled my membership and refuse to refund me.

13 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we are sorry to hear you have had a negative experience with us. We do aim to be transparent with our cancellation requirements, however if you do wish to raise this further, we kindly ask that you please contact our Membership Services team on membership.services@fitnessfirst.co.uk.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great gym!

I have been attending the gym for some time now and I enjoy it a lot. The variety of classes they have is great for me to pick what I like - sometimes I even struggle as don't have enough time to pick all classes I want!
I read the negative reviews on cancellations - and cannot share those, it must be location specific, as I needed to pause my membership at my branch for 4 months - and had no problems with it!

1 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to share your experience, we are pleased to hear you are enjoying training with us. Keep putting your Fitness First!

Noté 4 sur 5 étoiles

Staff are lovely and the people I've…

Staff are lovely and the people I've met are friendly. Could do with more changing rooms though

12 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback and suggestions, we are pleased to hear you are enjoying training with us. We will ensure to pass your comments onto the in-club team!

Noté 1 sur 5 étoiles

Milton Keynes Fitness first

Milton Keynes Fitness first
Although paying good money to use the gym. They are very happy to squeeze more money out of you. Even though they have a designated car park, they some how think it’s acceptable to hand you over to debt collectors if you forget to put your vehicle reg in the computer.
Watch Out!

22 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we are sorry to hear of your negative experience. We kindly ask that you do reach out to the friendly in-club management team to raise this further.

Noté 3 sur 5 étoiles

Needs improvement…

I have visited the Fitness First Thomas More Square. They have increased the price as they completed a refurbishment. Unfortunately for the size of the gym there are too many people. Often especially when the Hyrox class is on there are no weights or space to exercise in the free weight area. In addition there are often machines broken. It needs improvement.

7 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we regret to hear that you feel this way. Please kindly reach out to the friendly in-club team on your next visit to discuss each of your concerns further.

Noté 1 sur 5 étoiles

Attempted to cancel in July 2024 due to…

Attempted to cancel in July 2024 due to job loss and pregnancy complications. Cancellation was ignored. Rather than charging me the difference in the 12 month term and normal rate per the T&C, I was charged the monthly fee which became an amount in arrears due to the gyms failure to cancel. At this time, my membership was transferred to another gym without my consent or notice. After months of back and forth with the member services team, the FF team refused to accept anything less than the outstanding amount and a fee for cancellation (close to £600). Once paid, they refused to acknowledge cancellation and attempted to charge another £95. Hiring a solicitor to handle but needless to say, I would not recommend this gym or it’s selective interpretation of its terms and conditions.

7 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you Laura for taking the time to provide your feedback, we regret to hear you have had a negative experience with us. We will ensure to pass your comments onto the in-club management team for further review. If you are still experiencing problems please contact the Membership Services Team at membership.services@fitnessfirst.co.uk

Noté 1 sur 5 étoiles

Fitness First has continued to charge…

Fitness First has continued to charge after request to freeze membership after accident.
Following an accident in September I wanted to freeze my membership. I had records from the hospital, doctors and physiotherapist. My treatment continued until December. I have had a personal trainer for nearly a year and have been happy with the friendly service at St Albans but knew I was not able to return to the gym until the beginning of 2025.

I have written to head office to explain the situation and been into St Albans who believed it had been cancelled as they could no longer find my records and yet £49 has been deducted each month since September!
I have tried again this morning to access my account with success. I am now able to cancel my account but have to pay until 6th Feb. Although I am relatively fit, I am a retired woman who aims to keep healthy and am truly upset by the amount of money that has been wasted in what appears to be a fault in the system.

Such a poor, poor service!

6 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we regret to hear you have had a negative experience with us. We kindly ask that you please contact our Membership Services team on membership.services@fitnessfirst.co.uk, who will be able to look into this further for you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Poor gym

Poor gym, for the money you spend the equipment is always faulty and it's hard to get hold of head office for complaints. Ive been paying for months without knowing as I was out of contact and decided to start going again. I missed a payment in may and started going again in October only because I realised I've been paying the whole time. The system flagged my profile because of a missed payment in may. Members of staff understood that I hadn't been in and agreed with me that it should be wiped off the system as I've been a member over a year etc. head office finally got back to me after months and said they can't do nothing I must pay full 🤦🏽 which I am not paying a penny. Soo go for a gym that has more compassion for there members and not just business minded because it only works there end.. for example if I'm paying for a service that I'm able to get the full service because things are out of service they should give you a discount for that month but no not fitness first...m. terrible gym

13 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we regret to hear you are dissatisfied with the service provided. We are aware that our Membership Services have been in touch and have since resolved your enquiry.

Noté 1 sur 5 étoiles

I suspended my account with one of…

I suspended my account with one of their staff, yet now I am being harassed by debt collectors for a membership I have not used.

20 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we regret to hear you have had a negative experience with us. Please kindly reach out to our Membership Services team on membership.services@fitnessfirst.co.uk to discuss your concerns further.

Noté 1 sur 5 étoiles

AVOID AT ALL COSTS!

AVOID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Where do I even begin…

Let’s start by making it clear that this review is specific to the Fitness First London Bridge Cottons location. I’ve been a Fitness First member for years, both in the UK and Australia, and my overall experience has been positive. Sure, some facilities are a bit dated, and repairs on the sauna or steam room can take longer than expected, but having been a member of several other gyms over the years, I know these issues are not uncommon.

However, my experience at the London Bridge Cottons location was truly unforgettable—and not in a good way.

My partner and I visited the site for a tour having recently moved to the area and it seemed great at first and we were excited to look around! The tour was led by an official Fitness First sales representative named Jake. who promised us an exclusive deal: if we signed up on the spot and canceled our current gym memberships, he would enroll us in a “student membership” for six months at £85 per month, rather than the standard £120 per month option for a 12-month membership (we clearly told him we were not students). Jake assured us—complete with a wink—that he would “sort it out.”

It seemed like a good deal, so we signed up!

Fast forward to month number two, and we discovered that our memberships had automatically increased and had been switched to the standard £120 per month rate. When I called to query this, the manager, Hatim Al Abbadi, told me to come in and discuss it in person which I thought was a bit odd. When I met with him (in person) he explained that Jake “was no longer working at Fitness First” and admitted he couldn’t discuss the situation over the phone “in case it was recorded.” He then confirmed that Jake had lied to us and signed us up on false pretenses, referring to him as “a typical sales rep.”

Despite acknowledging the issue, Hatim informed me that we were now locked into the full 12-month membership at £120 per month, rather than the 6-month, £85 membership Jake had promised and signed us up to. He vaguely assured me that he would try to “sort it out” at some point later on down the line, but, for some reason would need to wait for new members to sign up.

Weeks went by as I repeatedly contacted the gym for an update. Each time, I was told by reception that Hatim would “get back to me ASAP.” He never did. I called over 10 separate times, not so much as an email back.. When I went back to the site in person (after calling ahead to confirm Hatim would be there) I was told he was now “off-site all day.”

To make matters worse, I recently underwent spinal surgery following a back injury, which will keep me out of action for at least a year. Naturally, I needed to cancel my membership. Despite sending over 20 emails, calling numerous times, speaking to 8 different staff members, and filling out 3 separate cancellation forms, no one responded. I had to call head office consistently for over 3 weeks and speak to accounts and beg them to patch me through to memberships in order to rectify —this, despite providing direct proof of my surgery from my spinal surgeon in various emails & a doctors note confirming I’m
no longer able to gym for foreseeable - addressed to both the membership team and the Cottons London Bridge team.

The level of incompetence and unprofessionalism I’ve encountered here is unlike anything I’ve experienced before. To have an official sales rep sign new clients up under false pretenses, only to change the terms after signup with no option to cancel, is not only unethical—it is, quite frankly, illegal.

18 décembre 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

The worst gym policy ever

The subscription cancellation policy is deliberately obscure and unclear, with nonexistent online and front desk support, email responses after weeks, excessive prices for what they offer, and a general disregard for their subscribers with money-grabbing policies. Avoid it.

12 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we regret to hear you have had a negative experience with us. We do aim to be transparent with our cancellation requirements, and are aware that our Membership Services team have been in touch to discuss this.

Noté 3 sur 5 étoiles

Staff are great; gym is clean; downside the lack of glute muscles which equipment

Staff are all very nice and helpful. Gym is generally quite clean. Big downside is the lack of hip abduction and hip thrust machines. There just isn’t enough equipment for glutes muscles which all of us with desk based jobs really need to work on!

11 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we are pleased to hear the in-club team are supporting you on your fitness journey. We will ensure to take your comments into future consideration!

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent communication from Gemma

Excellent communication from Gemma, who helped me sort out my problem (of my own making!) quickly and easily.
Will definitely use the WhatsApp option again, next time - it worked well.
Thanks to Gemma - a great customer service experience!

10 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to share your experience, we are pleased to hear you received the support you needed. We will ensure to pass your kind comments onto Gemma!

Noté 1 sur 5 étoiles

Gym Closure Without Care for Members

I joined Fitness First specifically for the Tottenham Court Road branch, which has been a sanctuary for me over the past year. This gym played a crucial role in helping me prioritise my mental health amidst work and personal life.

The pool, sauna, and steam room at Tottenham Court Road were major factors in my decision to join, and I’ve used these facilities weekly as part of my routine. They’ve been integral to my ability to relax and de-stress, offering a peaceful environment where I could unwind and recharge. I even adjusted my lifestyle and invested in a nearby co-working space to align with my gym schedule.

However, I was recently informed via email that the gym is shutting down mid-contract and "moving" to Marylebone. While I understand that this is due to a landlord decision, calling it a "move" feels misleading. The new location will lack the pool and spa facilities that made Tottenham Court Road unique and justified what are, to me, premium membership fees.

When I contacted the membership services team to discuss my options, I was met with an unhelpful attitude of “it is what it is.” Despite explaining how this change has impacted me, my request to exit my contract early without incurring hefty fees was denied. I feel disappointed, upset, and angry that I’ve invested so much money into a gym that is now closing through no fault of my own, yet the company seems indifferent to the impact this has had on members.

I strongly advise others to avoid Fitness First. They lock you into a year-long contract and show no regard for the impact on members when they decide to close a gym.

Edit: it took me going to the CEO to finally have my matter resolved

9 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, I regret to hear you have had a negative experience with us. We are aware that the team have since resolved your enquiry.

Noté 1 sur 5 étoiles

DO NOT USE THIS COMPANY PLEASE.

Please keep in mind this company has no direct number or email for head office!
Absolutely disgusting, I will tell all social media to stay away! Do not get into a contract with this company!
I dislocated my shoulder in one of their gyms that a member of team told me to do, my partner then got cancer and he was under going chemotherapy so we had to isolate for 5 weeks and are still having to do so. I tried to cancel my membership but they refused it.
Im now two months behind on payments due to being on universal credits and having no income apart from that and now they are saying because I'm two months outstanding I have to pay before I can cancel. I'm waiting on legal procedures as I've been in touch with a solicitor and they say I will win and probably get compensation for this as it's impacted my mental health and anxiety.
Please do not use this company.

1 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we regret to hear you have had a negative experience with us. Please note that our membership services team can be contacted on membership.services@fitnessfirst.co.uk, who will be happy to discuss your cancellation enquiry further.

Noté 5 sur 5 étoiles

Wonderful people

Wonderful people
Best class in Brixton: Body Combat by Michal

23 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we are pleased to hear you are enjoying Body Combat. We will ensure to share your comments with Michal!

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent and responsive service.

Excellent and responsive service.

26 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to share your experience, we are pleased to hear you are happy with the service provided.

Noté 5 sur 5 étoiles

Membership Change

Super easy and fast no hassle at all.

26 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we are pleased to hear this!

Noté 4 sur 5 étoiles

Very well equipped and plenty of choice…

Very well equipped and plenty of choice for any workout. Staff seem very helpful. Opening hours could be slightly earlier, many people start work very early and workout at the end of the day is not always an option.

25 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Fitness First UK

Réponse de Fitness First UK

Thank you for taking the time to provide your feedback, we are pleased to hear you are enjoying training with us. We will ensure to take your comments into future consideration.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus