Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Kron gjør sparing skikkelig enkelt, selv for meg som ikke aner noe om økonomi! Jeg har veldig lyst til å lære mer om det, men jeg setter utrolig stor pris på at noen kan hjelpe meg med det. Jeg... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Kron er enkelt og effektivt: spesielt pensjonen som normalt sett er vanskeleg å ha styr på, Kron gjorde det enkelt nok å samla alt og få mykje betre avkastning enn gjennom jobben. Dessutan har Kron... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Jeg har brukt Kron i over to år og må si meg veldig forblyd med både brukervennligheten på appen og kundeservicen deres. Alt er så intuitivt at det blir lett å spare i fond, og deilig å la fondspakken... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Jeg opplever at Krons har et stort og variert utvalg av fonds. Kundeservice er veldig bra. Svarer raskt og er alltid til hjelp. Jeg har vært veldig fornøyd med gevinst hittil på de fondene jeg har val... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Conseil en investissement

Écrit par l'entreprise

Investering i fond. Så enkelt. Så lurt.


Coordonnées de contact

4,7

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

175 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucune trace de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 50 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 24 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Kron er brukervennlig

Kron er brukervennlig, tar lave priser og har super kundeservice. Man kan stille spørsmål direkte til ekspert og få raskt svar tilbake.

20 mars 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Dårligst avkastning av alle steder jeg puttet penger

Jeg var kunde i Kron en stund fordi jeg syntes det virket som et kult konsept. På samme tidspunkt kjøpte jeg også fond via flere andre tilbydere. Såvidt jeg kan huske brukte jeg noen av profilene som kron hadde som ferdige valg. Jeg husker jeg også selv lagde min egen portefølje et annet sted. Etterhvert som det gikk noen måneder så hadde alle investeringer gått opp fint, men det var en investering som nesten ikke beveget seg: Kron! Hvorfor? Fordi de glemmer å huske på hvorfor man investerer- ikke fordi det skal være enklest mulig, men fordi man vil ha god avkastning uten større risiko enn nødvendig. Derfor sluttet jeg å være kunde hos Kron, siden det var så mikroskopiske avkastningen og irriterende å se at "alle andre investeringer" råkjørte forbi kron. Jeg følte meg rett og slett litt dum, og det siste man trenger er en fondstilbyder som gjør at det blir som å kjøre bil nesten med bind for øynene. Derfor vil jeg advare mot at KRON er blant de minst effektive steder å investere, da et globalt indeksfond eller en enkeltaksje som fungerer som et fond, brk.b kjøpt foreksempel via nordnett vil ta deg mye lenger enn hva Kron gjør. Jeg forstår ikke hvorfor Kron skal gjøre noe så enkelt så vanskelig og så igjen få kundene til å tro at ting er blitt enkelt igjen. Resultatene taler for seg selv. Det stemmer det andre her også skriver om dårlig avkastning og ustabil oppgjørstidspunkt og at man ikke får pengene sine til disposisjon til forventet tidspunkt. Jeg var kunde før Storebrand kjøpte opp Kron. Et veldig dårlig kjøp av Storebrand!

8 février 2024
Avis spontané
Logo de Kron

Réponse de Kron

Hei Asbjørn,

Utrolig trist at du har hatt en slik opplevelse, men vi kjenner oss ikke igjen i tilbakemeldingen din. Kron hadde de mest fornøyde investeringskundene i 2023 (EPSI) og det hadde vi ikke hatt dersom vi leverte elendig avkastning.

Kron har anbefalte fondspakker som tilpasses til din tidshorisont, og disse har hengt godt med sammenlignbare fond i markedet. Det finnes også en fondspakke som kun består av indeksfond om den velges med 100 % aksjer. Utviklingen for alle disse ligger åpent tilgjengelig på våre nettsider. Dersom du ikke vil benytte deg av våre anbefalinger kan du velge fond selv, akkurat som hos Nordnet. På denne tjenesten har vi en av de laveste prisene i markedet (vårt plattformhonorar).

Et tilfelle hvor du kan ha hatt dårligere avkastning hos oss kontra sammenlignbare tjenester er om du har opprettet en plan tilpasset en kortere sparehorisont. Da vil du ha fått mye rentefond, og de har naturlig nok ikke gått like bra som aksjefond de siste årene. Vi ønsker gjerne å grave i dette, og du er velkommen til å ta kontakt med oss. Da kan vi finne ut hvorfor avkastingen ikke ble som forventet, samtidig sjekke hvilke valg du gjorde når du opprettet investeringen. Du når oss på chatten, eller hei@kron.no.

/Håvard

Noté 1 sur 5 étoiles

Usikker sluttkurs over 17 dagar før eg får pengane

Kron seier at dei er billige, men skal du selge så veit du ikkje kva sluttkurs du får. Eg solgte mine fond for 17 dagar sidan og enda har eg ikkje fått pengane. Kva kurs eg får kan da bli litt bingo og det kan fort gå i fordel til Kron. Det er for dårleg.

15 janvier 2024
Avis spontané
Logo de Kron

Réponse de Kron

Hei, Thomas!
Fond selges alltid på ukjent kurs, så dette er ikke unikt for Kron. Kursen settes imidlertid i forbindelse med salget, så størrelsen på utbetalingen vil ikke påvirkes av eventuelle videre bevegelser frem til uttaket utbetales. Imidlertid skal det ikke ta 17 dager å få et uttak fra oss. Vi opererer med maks 10 virkedager på uttak, og som oftest betaler vi ut vesentlig raskere enn dette. Vi oppfordrer deg til å ta kontakt med oss på chatten, så skal vi få undersøkt uttaket ditt :)

Noté 1 sur 5 étoiles

Lengre uttakstid enn avtalt

I avtalevilkårene står det at uttak skal ta opptil ti virkedager. Dette er ikke noe man kan forholde seg til. De bruker lengre tid og jeg synes det er utrolig ukomfortabelt å ikke ha tilgang til mine egne penger innen avtalt tidspunkt. Over jul vurderer jeg sterkt å flytte pengene mine, inkludert pensjon og IPS over til noen andre.

8 décembre 2023
Avis spontané
Logo de Kron

Réponse de Kron

Hei Torunn,

Trist å høre om din erfaring med oss. Vi forsøker så godt vi kan å overholde disse 10 virkedagene, og som regel er vi mye raskere. Noen sjeldne ganger oppstår det hendelser vi ikke rår over, fond som har blitt kjøpt hos andre aktører er treg på utbetaling eller andre uventede hendelser. Vi jobber med å minimere dette, og har også iverksatt tiltak som kommer på nyåret som skal gjøre dette mer robust.


Jeg håper at dette har ordnet seg, hvis ikke ser jeg gjerne på saken din. Send gjerne en melding til hei@kron.no så tar jeg en titt på saken din.

/Håvard

Noté 2 sur 5 étoiles

Enkelt, men dårlig avkastning

Anmeldelsene her er tydeligvis lagt inn rett etter opprettelse av konto. Raskt og enkelt å opprette kundeforhold, og relativt enkelt å gjøre innskudd, selv om det tar litt for lang tid fra en "bestiller" til det blir utført. MEN så kommer det til avkastningen. Er veldig glad for at jeg bare satte inne ett lite prøvebeløp nå i starten. Av de fondene jeg har, er dette det definitivt dårligste, og pr i dag det eneste jeg har tapt penger på.

1 octobre 2023
Avis spontané
Logo de Kron

Réponse de Kron

Hei Frode,
Trist å høre at du har hatt en dårlig erfaring med oss. Det er vanskelig å gi et godt svar på din avkastning uten å vite hvilken investering du har valgt hos oss, hva du sammenligner med og perioden du sammenligner for. På generelt grunnlag har alle våre anbefalinger gitt positiv avkastning hittil i år, som varierer med andel aksjer man har i investeringsplanen sin. For løsningene med 100 % aksjer er avkastningen rundt 20 % hittil i år.
Jeg ser gjerne på en sammenligning av fondene du har andre plasser, med fondene du har hos oss. Da kan jeg kommentere hvorfor, og eventuelt hjelpe til med å få satt det opp likt. Vi har de aller fleste fond som andre aktører har, og har konkurransedyktige priser på disse.
Send oss gjerne en mail på hei@kron.no, så hjelper vi deg.
/Håvard

Noté 1 sur 5 étoiles

Lite profesjonelle, og mest opptatt av å ha rett heller enn kunden

Startet som en veldig god ide og med veldig god kundeservice, men har dessverre mista det.

27 juin 2023
Avis spontané
Logo de Kron

Réponse de Kron

Hei Magnus,

Trist å høre at du ikke er fornøyd med oss.
Vi satser knallhardt på god kundeservice i Kron, og jobber stadig med videreutvikling av investeringstjenesten vår.

Hører gjerne fra deg på chatten slik at jeg igjen kan se hvordan vi kan hjelpe deg og forhåpentligvis rette opp inntrykket du sitter med.

/Håvard, Kron

Noté 2 sur 5 étoiles

Har nå tatt over 5 uker siden jeg…

Har nå tatt over 5 uker siden jeg bestilte overføring fra Nordnet, og overføringen er fortsatt ikke gjennomført. Gjorde det for å spare ca. 0,05% i årlige gebyrer, endte opp med å være out of the market i en oppgangsperiode. Har vel spart det inn på gebyrene om 50-100 års tid.

11 novembre 2022
Avis spontané
Logo de Kron

Réponse de Kron

Hei!

Slik skal ikke opplevelsen i Kron være, og vi setter stor pris på tilbakemeldingen.

Viser det seg at du har gått glipp av markedsoppgang grunnet forsinkelser fra vår side, blir du selvsagt kompensert for dette.

Det er kjempefint om du kan kontakte oss på chatten så vi får undersøkt nærmere hva som har skjedd.

Mvh Øyvind i Kron-teamet:)

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.

En savoir plus sur les différents types d'avis.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus