Nassau National Cable Avis 182

TrustScore 4.5 sur 5

4,6

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Ordered 71’ of 4-4-4-6 aluminum ser wire for my home, building inside portions of my garage subpanel to existing overhead aluminum wiring between house and garage. They treated me like a business even... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

The product came very quickly and we found no damage to the item received. The company seemed very interested their customers and making sure we received the product in good condition. I'd recommend... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I experienced real great people answering the phone listening to my story and responding and reacting to my problem. I would deal with then again and again. Ideal for small and midsize contracting com... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

This was my third purchase from this company. I appreciate the live chat feature to get technical advice when needed. Overall cost was the lowest. Even with shipping costs, the price was significan... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Cablô-opérateur

Informations provenant de diverses sources externes

Nassau Cable is a trusted distributor of industrial, commercial wire and cable offering safety and best price. We ship the products worldwide.


Coordonnées de contact

4,6

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

182 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

A répondu à 50 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'un mois

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Great feedback and response

Great feedback and response. Quality product. The cable was delivered in a good amount of time well within the time they estimated. Will do business with them again.

12 mai 2025
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

Just another incompetent Internet middleman

Tsunami of positive reviews online must be fake. They use the same incompetent distributors as other Internet middleman (aka W&C Your Way) websites. I expected them to ship direct from Long Island (being, you know, NASSAU cable with a 516 area code) but nope, apparently they're just a middleman. The distributor screwed up (AGAIN) and didn't send $60 of 6AWG wire. Nassau's online chat just said, "call so-and-so" and was useless. I called and had to jump hoops photographing the box and its contents just like when "W&C Your Way" screwed up a previous order with the exact same distributor in Middletown NY (A-Z Industries). I started posting a negative review on an email I received from Nassau and they deleted the review and wouldn't let it go through. I'm never buying another Internet order again from ANYONE unless I'm desperate; the cheap low prices aren't worth jumping hoops and wasting time. The only reason it's two stars is because the distributor was finally forced to send the correct cable. One more thing: the "Green" grounding wire I ordered was a faded olive green and doesn't look anything like the website bright green color. Buyer beware when purchasing wire on the Internet; nobody is providing good products or competence.

1 avril 2025
Avis spontané
Logo de Nassau National Cable

Réponse de Nassau National Cable

Thank you for your feedback. Unfortunately, we’re unable to identify your order based on this review. If you'd like us to look into the issue further, please reach out directly with your order number. We're always open to addressing concerns when we have the full details.

Noté 1 sur 5 étoiles

After 5 months of waiting on the heater…

After 5 months of waiting on the heater I ordered i asked for a refund. I was then contacted by NNC to take down my bad review and they would give me a $50gift certificate. I told them no and offered to buy the heater at half price and I would pay once it arrived cause I'm not waiting another 5mo with them sitting on my money again. I received a call and they agreed to my terms but then proceed to ask me my CC number at which i said no, it was to be received 1st. Later I got an email stating they would send but I needed to confirm with them. I confirmed with them only to find out they still want money even though they said they agreed to my terms. This place is shady and all should shop somewhere else so u don't have the stress as well as lies to deal with. Sad that companies treat us as bad as they do..

14 mai 2025
Avis spontané
Logo de Nassau National Cable

Réponse de Nassau National Cable

Hello. The heater you ordered was a special-order item with an extended lead time, which was communicated at the time of purchase. When alternate terms were proposed, our team made every effort to find a workable solution within our standard business practices. However, we do not ship unpaid orders under any circumstances.

If you have further questions or would like to continue the conversation, feel free to contact our support team directly.

Noté 5 sur 5 étoiles

Smooth Transaction, Good Product!

Everything was easily displayed on the website. Ordering and completing the order was seamless. Items came in a reasonable amount of time and everything was as i ordered. my only gripe was the wooden spool was broken so unwinding the wire was a bit of a task. I'm hoping you didn't send it out with a broken spool and the fright company did that. Otherwise it was a good transaction. would buy again!

15 novembre 2024
Avis spontané
Noté 3 sur 5 étoiles

pending future updates...past experience was poor customer service & misleading website information

I've updated my review after Nassau reached out to me to address some of the concerns I had, and at this point I do intend on purchasing from them in the future, now better understanding both their website and policy on minimum lengths. I do hope they will update both their website and policy to make it easier for newcomers, and so that expectations are clear. I will update this review again after I next work with this company.
________________________________
Original Review:

I wanted to like this company, and have ordered 3 times from them, but at this point I'd recommend trying first to get your wire from a local electric supply, or one of the big box stores.

The first order went without a hitch, but second order was split in 2 parts, and one part took nearly 2 weeks to arrive. Third order: their website allows ordering of stranded cable by the foot (makes sense, right?) and does NOT specify a minimum; day after ordering, I get an email saying they are "out of stock" without specifying which wire out of 2 that I ordered they were out of stock, then after replying to them, they tell me there is an 100ft minimum order required of this type of stranded cable? WTF? Put it on your website then - don't waste people's time. Also, the email from the rep had their phone and extension, but when calling the company there is no method of contacting the rep by extension number...again, wtf, don't waste people's time. Lastly: I finally got a live customer service agent by contacting sales and then giving the extension number I needed, and low and behold: I get a fast-talking and nearly incomprehensible Indian (from India) agent.... I love Indians, but when I need help with an order that the company is at fault of screwing up on, I love even more talking to someone who I can understand. Massive fail on the part of Nassau Cable. You guys can certainly do better in all these aspects, and without improvement, you will lose business to others who do these things right.

13 novembre 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Pleased and Pleasantly Surprised

Ill admit I was super skeptical at first, but ordered 145ft of 2-2-2-4 MHF wire to wore my garage I ordered it last 7/25/24 Thursday and got it today Monday 7/29/24 so pretty quick considering. The customer service I was emailing was quick to respond and was willing to help it was pretty nice. Everything as far as the wire looks good the only thing I'd nit pick, is that the wire isn't coated so it's four seperate wires instead of the four being in a coating as well which should make it more interesting to get it through the conduit lol. Otherwise very pleased with everything!

29 juillet 2024
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

Wrong cable sent--one month to receive a refund with no response to whether NNC had the correct cable I originally ordered

In early June 2024, I ordered a 45 ft. length of CPE-jacketed 12 gauge wire (tray cable). I received the order promptly.

However, just before installing the wire I noticed the outer jacket said "PVC," which is a less UV/sunlight-resistant and much less costly kind of wire. I began communicating about this with NNC on June 14, with numerous phone calls and emails seeking to get the right cable sent to me or get a refund.

Notably, the cable that was sent to me was from a warehouse in Houston, TX and had a different order number than the initial NNC order.

On June 17 I received an initial email response from NNC (Nella) apologizing for the mixup and saying she would check with the warehouse. Per her request, I sent a photo of the cable jacket showing it was PVC-jacketed. On June 18 Nella offered to arrange the return of the incorrect wire and I responded on June 18 saying I was happy to have UPS pick up the cable at my home or to have the return shipping label emailed to me.

On June 24 I emailed NNC informing them I had still hadn't received a return shipping label or instructions. With additional phone calls, Nella finally arranged for UPS pickup from my home.

Despite the incorrect cable being picked up on June 24, there was no known action by NNC to promptly send me the correct cable or issue a refund. I never heard from NNC about whether they had the correct CPE cable in stock (it remained listed as available on their website).

On July 1st I emailed Nella and others on the NNC team including NNC principal Siraj Rasul for a status update. I included Rasul on subsequent emails. After not hearing back for a week I sent another email on July 8, and on that day received an email from Nella saying my refund would be processed. A few days later I called for a status update and on July 11 received an email from NNC confirming the refund was being processed.

The refund finally credited to my bank account on July 13. I don't know how representative my experience with NNC was, but I don't expect to take chances and order from them again.

7 juin 2024
Avis spontané
Logo de Nassau National Cable

Réponse de Nassau National Cable

Dear Mr. Greg,
Thank you for your review.
We confirm your issue was resolved, and a full refund was issued ($92.67). Our team addressed your concerns and sent you an additional $50 compensation gift card because we know you were upset. Though you did not reply after we sent you multiple e-mails and calls throughout July following up, we’re sorry this experience left a lasting impression. In all, you were fully compensated for your loss and sent a gift card for your hardship. Though you have not responded to our contact please know we want every customer to feel satisfied.

Noté 1 sur 5 étoiles

LACK OF PROFESIONALISM, INCOMPETENT

We ordered and paid for 4 spools of fiber optic cable, different lengths. Not receiving any shipping info, I called/emailed several times. They dont answer their phones, take forever to respond to email and never shipped the purchase because "they take 7 days to cut and ship any cable". I should have researched the reviews previously. DO NOT PURCHASE FROM THIS COMPANY! SAVE YOURSELF FROM AGRAVIATION.

5 juin 2024
Avis spontané
Logo de Nassau National Cable

Réponse de Nassau National Cable

Thank you for your feedback and we apologize for the inconvenience. We regret the delay and lack of communication. Our standard process includes a 7-day period for preparing and shipping cables, which should have been communicated more clearly.

Please contact us directly at sales@nassaunationalcable.com with your order details, and we'll prioritize resolving this issue and shipping your cables immediately.

Thank you for your understanding.

Best regards,
Nassau National Cable

Noté 1 sur 5 étoiles

Privacy Invasion

I was price shopping and added cable to my cart to see shipping. I never provided them any of my information, but they contacted me via phone, email, and WhatsApp to tell me there were things in my cart. I'm waiting for confirmation that they have deleted my personal data.

22 janvier 2024
Avis spontané
Logo de Nassau National Cable

Réponse de Nassau National Cable

Dear Shane,

Thank you for sharing your concerns. We apologize for any inconvenience caused. We take privacy seriously and are investigating how your contact information was obtained.

Please rest assured that we are deleting your personal data from our system. If you have any further questions or need confirmation, please contact us directly at sales@nassaunationalcable.com.

Best regards,
Customer Service Team
Nassau National Cable

Noté 5 sur 5 étoiles

Price was excellent

Price was excellent, and the delivery was very fast. I ordered 200ft of 2224 aluminum and it came very well packaged up.

3 juin 2023
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

great service and very timely delivery

great service and very timely delivery. The only thing I would say is that the cable I purchased is much wider than I had originally thought based on the picture on the website. Not a huge deal, however I do need to redo my conduits that the cable will be in because the ones I had were too small for the size/width of the cable.

7 avril 2023
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.

En savoir plus sur les différents types d'avis.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus