VELFAC Avis 

468
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,5

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 4 sur 5 étoiles

Horrendous customer service. Warranty covers nothing therefore worthless , " installation problem" . Flimsy parts ,£501 quoted for someone to come out ! Door now doesn't shut properly if opened... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Brilliant team who really take the time to do the job correctly. Huge thankyou from a very satisfied customer. Well done ASD

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I I needed a special alum key to open my apartment windows wider in the hot weather. The previous owners had cleared everything out. I contacted Velfac and after sending them a photo they sent a key i... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

My tenant broke the balcony door, which I thought was going to be a nightmare to get fixed as it needed specialist parts. I called customer services and had a very pleasant experience. They found... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de portes

Écrit par l'entreprise

VELFAC is the UK’s leading brand of composite windows and doors, specified for the slim and uniform frames, contemporary style and exceptional thermal performance. At VELFAC, we are dedicated to creating socially useful products that bring visibility, daylight and fresh air into people lives, while reducing the need for energy for heating, lighting and mechanical ventilation. We are working persistently to optimise all stages of our products' life cycle – and, with a wide range of focused initiatives, we want to have a major influence on the common effort towards a more sustainable future for the building industry. For example: We only use FSC®-certified wood in the production of windows and doors, and all the wood tratments are water based; 2/3 of the aluminium used in VELFAC profiles is manufactured using renewable energy sources, and approx. 40% comes from recycled sources; The VELFAC slim frame profile allows up to 15% more light to enter the interior, providing a better daylight contribution and a reduced need of artificial light; Our windows have an expected lifespan of up to 60 years if maintained properly. This helps to reduce the turnover of building materials and therefore reduce the carbon footprint on the environment. For more info about our windows and doors visit www.velfac.co.uk


Coordonnées de contact

4,5

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

468 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 75 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'un mois

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,5

Tous les avis

(468)

25 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service

The engineer was very professional and provided great service ensuring that the work was properly done. Also, they volunteered to fix a side problem on the door. Very happy with them.

7 février 2024
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Thank you Leo for your kind words!
All the best from us at VELFAC.

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service from VELFAC

8 février 2024
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Thank you George,
we are very pleased to hear you are fully satisfied with the service provided by our teams.

All the best
VELFAC team

Noté 5 sur 5 étoiles

Eddy at ASD Velfac

Arrived on time and despite no phone signal so couldn’t contact me Eddy carried out the repair and replacement work and tested the repair with one of our Hall users. When he was able he phoned me to confirm the work was done as specified and checked I was happy with the job. All good, thanks.

8 février 2024
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Hi Stephen,
thank you for such a great review.
We are happy everything went smoothly for you and you are happy with the end result.

All the best,
VELFAC team

Noté 5 sur 5 étoiles

Exceptional Service - 5 Stars!

I am beyond impressed with the prompt and exceptional service I received from ASD servicing and the entire team. After my terrace door was severely damaged by a strong wind, I reached out for urgent assistance, and the response was nothing short of amazing.

Within just an hour, the engineers were at my doorstep, ready to tackle the issue. Their proactive approach and swift resolution of the problem showcased not only their technical expertise but also their commitment to customer satisfaction.

The team efficiently addressed the damage to the aluminum frame, ensuring that the heavy door was securely fixed. Their professionalism, attention to detail, and dedication to providing top-notch service were truly commendable.

I highly recommend ASD servicing and the team for any repair or maintenance needs. Their responsiveness, expertise, and commitment to customer satisfaction deserve a solid 5-star rating. Thank you for going above and beyond to ensure the safety and functionality of my terrace door.

Best regards,
Stefano

6 février 2024
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Dear Stefano,

thank you for choosing VELFAC and for taking the time to write such a wonderful review.
We do work hard to provide our customers with good solid windows, and support them through our customer service, so it is great to see we are doing this right!

In behalf of the whole VELFAC, a huge than you for your kind words.

Kind Regards
VELFAC team

Noté 5 sur 5 étoiles

They were very prompt and professional

They were very prompt and professional. Friendly and completed job quickly and advised me of what they did and what would happen. Lovely staff

21 janvier 2024
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Thank you so much Donna for taking the time to share your experience!
Please don't hesitate to get in touch should you need our assistance again in the future.

Best regards
VELFAC team

Noté 3 sur 5 étoiles

My window has been unable to open/close…

My window has been unable to open/close for a year now. After a lot of back and forth with Peabody I finally managed to get the information for Velfac/Dovista.

The customer service hasn’t been the best, I can’t lie. I have spent several days/weeks chasing people to get an answer.

I was charged an extortionate amount to have someone to just come and assess it, which I am hoping for a refund for as the engineer confirmed it was not my fault but a fault with the window itself.

However the engineer who turned up today (Danny) was so lovely. He managed to fix it (something was loose). He was so friendly and helpful and even took his shoes off when he got to my front door. 10/10. So glad my window can finally close! Thanks so much Danny :)

A refund of the £450 would be great though 👌🏽

26 janvier 2024
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Dear customer,

We are glad to hear your window is now fully working again, although we are sorry you had to wait to have this arranged.

Regarding your refund, would you please contact our Service team leader Chris Newton at 07717 704459 or send him your details via email at cjn@dovista.com, so we can check your ticket and potentially move this forward for you.

Many thanks in advance.

Kind Regards
VELFAC team

Noté 5 sur 5 étoiles

Warranty

I am writing to confirm successful installation of a replacement patio door in exchange for the faulty glass in an existing door set. We would like to express our sincere thanks for Velfac's prompt resolution under warranty. We are very pleased with our Velfac door and window installations throughout our home, and Velfac's follow-up service, including that of their local service agent, ASD Servicing - first class.

12 janvier 2024
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Hi Nick,
Thank you so much for taking the time to write about your experience with our service team!
We are very happy to know you are happy with your new door.
All the best

VELFAC team

Noté 5 sur 5 étoiles

Highly recommended MLO Installations…

Highly recommended MLO Installations approved service partners for Velvac.
Professional, engaged and friendly. Work carried out to a high standard.Great attention to detail.
A pleasure to have on site. Thank you.

22 janvier 2024
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Thanks Richard for your words.
We will pass your feedback to MLO who will be delighted to know you are more than happy with their work on site.

Kind Regards
VELFAC team

Noté 2 sur 5 étoiles

Velfac windows and doors in 2008

I bought Velfac windows and doors in 2008 for 3x260m^2 houses. In 2008 we had to replace two doors because of very bad paint work. We got replacement doors for free from Velfac. Then the same year all the windows started leaking trough the ventilation gaps in the windows that we had ordered especially. That problem was never solved properly and we closed some of them permanently with putty. Then the smart push open and close mechanism for the ventilation gaps stopped working, i.e. either it was not possible to open or not possible to close (that is worse by the way). So on some windows we actually had to close the ventilation gaps with tape or permanently with putty. The paint on the interior frame of the windows does not look good. Something that just had to be painted over immediately. All the windows do not work properly in very cold environment. What happens is that the water condensates on the windows in cold weather and ice starts to appear in all corners. The openings of the windows also will freeze and it's not possible to close or open the windows unless you unfreeze them with something like an air gun. BTW everything else in the works like an gem in the very modern houses since 2008 and nothing is wrong them, except maybe the windows ?

21 décembre 2023
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Good morning Heidar,
and thank you for getting in touch.
Unfortunately we can't identify your project but we would like to understand what happened and why our windows, which are designed for harsh weather, are not performing as they should.

Would you be so kind to contact Chris Newton at the service department , either via email at cjn@dovista.com or by phone 07717 704459.

We are looking forward to hearing from you soon.

VELFAC Team

Noté 4 sur 5 étoiles

Good service

I have a Velfac energy 200 sliding door between the living room and the balcony. 1.5 years after moving in the door started having issue closing. I raised the issue with the developer and about 7 weeks later the contractors came and replaced the part that was causing the issue. The door seems to be working fine now and there are no issues so far. One thing that could have gone better was scheduling. To my surprise the contractors showed up early in the morning after I said I would be available starting around noon. It was a bit stressful as I had meetings around the time but in the end it all worked out. The contractors were very nice and respectful. Communications with the Service Coordinator were great and I often received speedy responses. I appreciate the contractors for doing all the hard work and the Service Coordinator for making this happen. Thank you.

14 décembre 2023
Avis spontané
Noté 4 sur 5 étoiles

treated like an important customer

prompt response to my enquiry and thereafter in a series of follow-up clarification.

15 décembre 2023
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Dear customer,
Thank you so much for taking the time to write us a review.
We are extremely happy you are fully satisfied with the service provided. We will pass your comment to our team.
Kind Regards

VELFAC

Noté 5 sur 5 étoiles

Good support system

We have used Velfac for 3 separate phases of our project over a number of years now.

The products are well designed and their back office support staff (specifically Stephen & Adam) deal with any issues quickly, politely and efficiently.

In times where true after sales service seems to be lacking it is nice to have such good people to deal with who have turned potential issues into a pleasant and friendly experience.

14 décembre 2023
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Thank you Simon for choosing VELFAC and for your kind words towards our team.
It's a pleasure to be able to help you.

Happy holidays from all of us at VELFAC

Noté 1 sur 5 étoiles

Stay Away from Velfac supplier Thames Windows & Doors

Stay Away from Velfac supplier Thames Windows & Doors! If things go wrong, they will not be your champion. They will not admit their errors and will not support you as a customer. I recently extended my kitchen and used Thames Windows and Doors to purchase Velfac windows. The customer service I received from them, for an order well over £10k, was beyond disappointing. They mismanaged expectations on delivery dates (ruining my build schedule by a month), they didn’t order the cills and they refused to admit any culpability. It has cost me hundreds of extra £ to correct their mistakes. While the windows themselves are great, but I would use any other supplier than them to get Velfac, not this company.

7 novembre 2023
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Miles at MLO installation and service has been great!

Miles at MLO has been a great help and solved one of our headaches! We just moved in and noticed these and he came in and solved all problems and advised what to do to maintain these in the future. Definitely worth it!

23 novembre 2023
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Hi Kristy,
Thank you so much for sharing your experience with our service team.
Leaving our customers satisfied has always been our goal, and we’re glad to have succeeded.
Please let us know if you ever need further assistance.
All the best
VELFAC team

Noté 5 sur 5 étoiles

Efficient window replacement

We had a large ground floor double glazed fixed pane broken by a stone. The process of replacement was straightforward: Velfac were able to identify the relevant part from a photograph and manufactured the replacement. There was some delay, because Velfac do not appear to carry any stock of parts. The replacement window was fitted by Velfac's subcontractor, MLO, who made (and kept!) the appointment. The removal of the broken pane and the fitting of the new one took less than an hour, and everything was left clean and tidy. A good performance.

3 novembre 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

We moved in to our new build a year…

We moved in to our new build a year ago, one of 32 Hyde houses on our development. During this time, despite multiple attempts at repairs, both the upstairs & downstairs corner windows continue to leak (2 other properties had this problem), the juliette door continues to leak (other properties have had this problem), the sliding patio door broke before we moved in (as have many on our site). A non-compliant window was fitted in one bedroom (which we are still awaiting replacement. Generally the aluminum windows attract a lot of condensation despite using all the fans/ventilation correctly. The windows seem over engineered, overpriced, cluncky and prone to breaking. Our problems may have been exacerbated by the construction company Westridge but it's been a very difficult process between Velfac/Dovista/Hyde and Westridge to get any resolution one year on. Def would NOT recommend.

26 octobre 2022
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Good morning Ian,

we are so sorry to hear about the issues you are experiencing with VELFAC windows in your new home.
We understand you are now in contact with our Service Manager Chris who will do his best to assist.
Kind Regards

VELFAC Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Oh so nice when you’re spending 10’s of…

Oh so nice when you’re spending 10’s of thousands of pounds. Totally non existent when the problems start. Firstly we used the approved installer for Cornwall who turned out to be approved by going on a course for 3 days but then sending guys who had never fitted them before. Velfac’s response ‘oh yes that’s terrible we’ll get it sorted’. Reality, nothing we’re on our own now taking the installer to court. Damage caused to the window frames by wrongly installed brackets. Velfac, it’s not our problem it’s the installers fault. The installer it’s not our fault it’s the manufacturer. Leaking windows now 3 times. We have a new installer who is excellent but he’s received like us, absolutely no support. I have honestly never known service like it, or lack of service. Can we realistically do anything about it, probably not apart from explain to other developers the situation we’ve had and let them make their choice (which they have) and that’s cost a lot more than helping us find a solution would have done. There are many good companies out there, my advice would be find them and don’t make the same mistakes we have.

22 octobre 2023
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Good afternoon Bob, and thank you for getting in touch. I’m really sorry to hear what happened with your windows and i would like to hear from you. Unfortunately we can’t identify your project in our system.

Would you please get in contact with me on 07919 552114, or send an email with your details to mmy@dovista.com and I will get in touch as soon as possible.
I’m looking forward to hearing from you.

Kind Regards
Mark Molloy
Field Operation Manager

Noté 1 sur 5 étoiles

Pretty poor service

Pretty poor service - both ADP & Dovista found lacking.
3 months+ to receive an order - had ti chase repeatedly for delivery date.
When finally delivered, the glass was cracked. Chased repeatedly for answers re when it would be fixed - after multiple chases & escalation with ADP and Dovista over the course of a month, informed replacement would be delivered in another 2 months.
This means it’s 6 months to deliver - no compensation, no apology, just poor customer service. I’d avoid if you can.

18 octobre 2023
Avis spontané
Logo de VELFAC

Réponse de VELFAC

Good morning Rita,

we are really sorry to hear about the issue with the window you ordered. Our team is usually pretty good to reply quickly and efficiently to any request, therefore we are currently going through an internal investigation to understand what happened.
We will also liaise with ADP and get back to you as soon as possible.
Thanks in advance for your understanding.

VELFAC team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus