Purple Granite Avis 

188
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,5

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 4 sur 5 étoiles

Lovely worktops and have been fitted well. The only thing we were disappointed with was that we never got a chopping board using the cut out from the sink. The company was recommended by a couple of p... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Really pleased with quartz worktops, process from start to finish was superb, no pushy sales, happy to wait until we were ready and the work tops make the kitchen look amazing. 4 months on and I’m sti... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I ordered a worktop through purple granite a couple of months ago and we are so happy with it, so much so we've recommended Purple granite to family who have just bought from there. Twice we've dealt... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Had a worktop fitted last November. Recently had some work done which meant we needed a new window ledge 'off cut'. Purple Granite were very efficient using the original order with new templates to pr... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Maçon
  2. aussi dans
  3. Fournisseur de pierres

Écrit par l'entreprise

At Purple, we help homeowners, builders, kitchen retailers, interior designers, and property developers transform kitchens and interiors with beautifully crafted quartz, granite, marble and porcelain worktops. With over 15 years’ experience, we’re known for premium materials, reliable service, and fast turnaround times — making us a trusted partner for clients and a go-to supplier for stunning, affordable stone surfaces. From one-off kitchen renovations to large-scale developments, our expert team delivers the right product, on time, with no hassle. Backed by 5-star reviews and long-standing partnerships, Purple is a name you can rely on.


Coordonnées de contact

4,5

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

188 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 24 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,5

Tous les avis

(188)

43 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I would highly recommend Purple Granite

The service we received from Purple Granite is exceptional. We are so pleased with our quartz top for our kitchen. The fitters, both named Aaron, have done an amazing job.
Thank you for providing a brilliant service from start to finish.

30 juin 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your wonderful review and recommendation! We’re thrilled to hear you’re pleased with your new quartz worktop and the service you received from our team. We'll be sure to pass on your kind words to both Aarons — they’ll be delighted to know they made such a great impression. It’s been a pleasure working with you, and we truly appreciate you choosing Purple Granite!

Noté 1 sur 5 étoiles

Dreadful experience left with a faulty worktop that cost thousands

My Quartz worktop was highly polished when fitted. When this shiny surface wore off I saw a deep scratch over 5cm long, and emailed for this to be resolved. I was accused of being responsible for this scratch. Which was shocking.
After several emails requesting a refund or replacement the scratch was filled. During that appointment I asked for a replacement, as I had not bought a faulty product.

I received AI generated emails from Laura, I repeatedly asked for this issue to be raised as a complaint and for a refund or replacement. I contacted my credit card company for support and Purple Granite disputed this.

I would advise that no one pays in advance or signs off the paperwork until the polish has worn off and you see the worktop it’s actual state. Prepare to be very disappointed.

19 février 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

We’re sorry to read your review, but we must respectfully clarify the facts.

Your worktops were installed and inspected by you on 19th February, and you signed off confirming everything was finished to your satisfaction. Our team took photographs at the time of fitting clearly showing no damage present.

You contacted us over two weeks later, on 7th March, reporting a scratch. Although this was not present at installation, we still arranged a professional repair as a goodwill gesture.

You then demanded a full replacement, which we declined, as this was damage not caused during fitting. You were also offered the chance to view the original images directly on our fitter’s phone, which you refused—choosing instead to accuse us of editing them, which of course did not happen.

Your suggestion that the surface “wore off” is inaccurate. Quartz worktops do not have a polish that wears away—the surface you see is the actual surface of the stone itself. Any marks or damage that appear later are typically from external causes, not product fault.

You raised a claim with your credit card provider. When a claim is raised by the consumer, the money is immediately and automatically reclaimed from the company, with the bias being in favour of the consumer. After a full and robust investigation, they found Purple not liable in any aspect of your claim.

We understand that damage can occur after installation and we always aim to help, but we will not accept false claims or accusations of dishonesty. We acted professionally throughout and stand by the quality of our work.

Noté 5 sur 5 étoiles

Couldn’t have gone smoother


I have just had our worktops completed by two of your team and can I just say from start to finish from when I first emailed for a quote, and dealt with one of your employees, Laura Davies she was an absolute asset to your company answered every single question I had and showed me in the right direction. And from then every single step has been so straightforward I’ve been kept in contact with the right people all the way through. It’s all been so fast and efficient. I am so pleased with our worktops. Thank you so much for providing such a great service. I would definitely recommend your company to anybody that is looking for affordable quartz and amazing customer service, I promise it wasn’t just the takeaway voucher that swayed me 🤣😉
Perfect

17 juin 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your lovely review, Erika! We're absolutely thrilled to hear how happy you are with your experience — and your beautiful new worktops! I’ll be sure to pass your kind words on to Laura and the rest of the team, they’ll be over the moon to hear this.

Wishing you many happy memories in your new kitchen and we’d love to see some photos once it’s all finished!

Thank you again for choosing us!

Noté 5 sur 5 étoiles

Absolutely love our new quarz worktops…

Absolutely love our new quartz worktops from Purple Granite.
The service has been amazing from start to finish.
The quality of the quartz and the finish is superb and excellent value for money.
From picking our quartz top with Patrick to the excellent customer service from Rosie, Sapphire and Eve and templating by Chris. The journey has been so smooth and so efficient and everyone was so polite and knowledgeable and helpful.
The fitters today were brilliant.
Tom, Terry and Brodie did a wonderful job.
Highly recommend this company. Thank you.

13 juin 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for taking the time to leave such a wonderful review! 💜 We’re thrilled to hear you’re loving your new quartz worktops and that the whole experience — from choosing your stone with Patrick to the fitting by Tom, Terry and Brodie — was smooth and enjoyable.

We’ll be sure to pass on your kind words to Rosie, Sapphire, Eve, Chris and the installation team too. It means the world to us to know you’d highly recommend Purple — thank you for trusting us with your project! ✨

Noté 5 sur 5 étoiles

Purple Granite Worktops Fabulous

Stourport / Kidderminster branch did us proud
Very knowledgeable and listened to our requirements
Templater was very thorough
Our Portoro porcelain worktops with wrap over sides look amazing
The fitters were also a pleasure to have in our house
Overall we are delighted with the service we have had from Purple Granite

1 mai 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your lovely review — we’re thrilled to hear you had such a great experience with our Kidderminster team!

Your Portoro porcelain worktops look absolutely incredible, and it’s fantastic to know our templater and fitters made the process smooth and enjoyable for you.

We really appreciate you choosing Purple and hope you enjoy your beautiful new space for years to come!

Noté 5 sur 5 étoiles

We have been absolutely blown away by…

We have been absolutely blown away by purple granite. From the very beginning the customer service was amazing. Laura was so helpful in recommending the right worktop for us and made the whole decision process very easy.

We even had the opportunity to visit on site to see the worktop before it was cut which was a really positive experience.

Then there’s the price, after being quoted a ridiculous amount from a kitchen outlet. We were shocked at the difference, surely that meant the quality wouldn’t hold up though?
Having now had the worktops fitted I can confirm the quality is top notch, we are so happy with the end result and glad we decided to go with purple granite for this.

The measuring and fitting was so straightforward and the team were really friendly and professional, the finish is truly seamless.

We will highly recommend purple granite.

27 février 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your fantastic review! We're thrilled that Laura and the team made your experience seamless and enjoyable. It's wonderful to hear that visiting our site added to your confidence in choosing us. We're delighted that you're pleased with the quality and finish of your worktops. Your recommendation means the world to us! 💜

Noté 4 sur 5 étoiles

Terry and Oscar did an excellent job as…

Terry and Oscar did an excellent job as fitters. They were polite and skilled to achieve a lovely looking new kitchen for me.

The reason I haven't given 5* is because there are really silly errors which happens with this company.

Firstly, they send far TOO MANY emails asking to confirm details in the processing stage, which I'd previously confirmed twice.

Secondly, they're lacking the basic and most simple of details such as changing the fitter twice. Hence I gave the electrician the wrong name to contact about a hob issue. Then there was not loading the correct sized upstands for the job. So the fitter had to leave the job the go and get them rectified. WHY would the product not be check-listed with the order as it's being loaded on the fitters van??? This could've created a logistical scheduling problem for me if i didn't live just a 30 minute round trip away from the depot. I have been assured by Eve that these basic errors will be looked into.

It's a shame such frustrating and unnecessary errors like this occur because the company has such fantastic qualities, such as the price, quality of the product and friendliness of the staff.

Irrespective of the above, I would wholeheartedly recommend Purple Granite as i think that they are well above the competition in this field.

15 avril 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you for your review. We're sorry to hear that you found our communications frustrating. Our intention at each stage is simply to ensure clients are fully informed and aware of what’s happening. We genuinely appreciate that you’ve taken the time to read through everything — you’d be surprised how many clients don’t, and then feel disappointed when things don’t go as expected.

We aim to make the process as smooth as possible, as it really is a collaboration and requires good communication from both sides.
Regarding the fitter’s name, I understand the confusion. We try to provide fitting slot details as early as possible the day before, but as you can appreciate, we often have clients altering time slots or fitting dates at the last minute, which means we have to shuffle the diary around late in the day. That said, we’ll look into whether it might be better to hold off on confirming the fitter’s name until the morning of the appointment to avoid any further confusion.

The upstand issue is, of course, not acceptable. They unfortunately slipped through at 100mm high instead of the correct 40mm, and I’m very sorry for that. However, as you noted in your review, the fitters returned to the factory, had them cut down, and brought them straight back out to complete the fit. This has already been raised with the quality control team this morning to make sure nothing like this slips through again.

We’re really pleased that you're happy with the finished worktops, and thank you again for your feedback — it’s genuinely important to us.

Noté 5 sur 5 étoiles

Fabulous team and experience!

Purple granite have been fabulous from start to finish. Laura spent lots of time with us finding the right quartz. There was a slight design change needed at templating, but Laura found a way to get around it.
The quartz is beautiful, we chose denali and would really recommend for anyone wanting a really subtle vein.
Our fitter Huw was brilliant! The join has been done to perfection. We are really impressed and would highly recommend!

10 avril 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your review! We're thrilled to hear you had such a great experience with us. Laura always goes the extra mile to help our customers find the perfect match, and we're glad Denali quartz was "the one" – such a beautiful, subtle choice! We'll be sure to pass your feedback on to Huw as well – he’ll be delighted to hear it. Enjoy your stunning new worktops, and thank you again for recommending Purple!

Noté 5 sur 5 étoiles

Absolutely great service and product

Absolutely great service and product
Love my new worktop
Great job and straightforward from the start to finish
Don’t go anywhere else !
Mary & Mike Hussain
Solihull

7 avril 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much, Mary & Mike! We're thrilled to hear you love your new worktop and had such a smooth experience from start to finish. It was a pleasure working with you both — enjoy your beautiful new space!

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent worktops

Excellent worktops, fitted beautifully by experienced polite and helpful fitters. Really pleased with result

2 avril 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you! We're so glad you're pleased with your worktops and our team's service. Enjoy your new space! 😊👏

Noté 5 sur 5 étoiles

Love our worktops

Love our worktops, really competitive price much cheaper than Wren and Wickes. They were really patient with us because we paid our deposit and didn’t gave it templated until roughly 8 months later. Fitting went smoothly and it looks amazing would highly recommend. Also thank you to Judith in the Worcester shop she’s fabulous.

21 mars 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your lovely review! We're thrilled to hear that you love your worktops and found our pricing competitive. We'll be sure to pass your kind words on to Judith—she truly is fabulous! Enjoy your beautiful new kitchen. 😊✨

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent Communication

Purple Granite have kept us in the loop all the way through the process and have no reason not to recommend them. Thank you for making this a stress free purchase

19 mars 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you for your kind words! We're delighted to hear that you had a smooth and stress-free experience with us. Keeping our customers informed throughout the process is a top priority, and we truly appreciate your recommendation. Enjoy your new worktops! 💜

Noté 1 sur 5 étoiles

Very poor customer service

The first initial meeting was a pleasant experience however that was the only positive, as the rest of the customer service we received was very poor. Information about our order was not passed on correctly which we were told was partly our fault as we should have checked and chased. They threatened to cancel the job because they forgot to take payment. They forgot to send the chopping, they then sent the wrong chopping board. They said they will only rectify this mistake when another customer orders the same material, to date we have not heard from them and I don't ever see this materialising. We would not recommend this company.

1 juillet 2024
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Hi Sarah,

Thank you for your feedback—we truly value our customers’ experiences and always strive to provide a positive service.

Firstly, I’d like to address the matter of the chopping board. This was not an item you were charged for, and we can only provide one if it is possible to cut it from your selected stone. In this instance, that was not feasible, so we sent a close-matching alternative as a gesture of goodwill. However, I completely understand your disappointment, and as a further goodwill gesture, I would be happy to arrange for two chopping boards to be sent to you.

Regarding the concerns about payment, I appreciate this was a frustrating situation. The request to apply for finance was received the day before your installation date, which unfortunately did not leave enough time to process and approve the application without delaying your installation. While we always do our best to accommodate customer requests, finance applications do require prior arrangement to ensure a smooth process.

I regret that your experience did not meet expectations, as we take pride in our service. Your initial consultation was a positive one, and we would have liked to carry that through the entire process. We value open communication and would like the opportunity to resolve any remaining concerns you may have.

Noté 5 sur 5 étoiles

Five star experience all around!

Fantastic service from start to finish! Rich, the templater, was extremely knowledgeable and helpful and made the whole templating process smooth. The fitters, Huw and his colleague, did an incredible job - the workmanship is brilliant, and our quartz worktops look stunning. They took the time to explain the aftercare and the whole process thoroughly which we really appreciated. The office team were also great, we had to change a few things and they were always happy to help! I honestly can’t fault anything and would highly recommend Purple Granite to our friends and family.

10 mars 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that you had a fantastic experience from start to finish. Rich, Huw, and the whole team will be so pleased to know their efforts made a difference.

It’s great to know you’re happy with your quartz worktops, and we truly appreciate your recommendation.

Noté 5 sur 5 étoiles

First Class Company

Fantastic service from start to finish, from Judith in the office to the fitting. Very efficient, reliable and good competitive price. Over the moon with our worktop. Diane and Chris Verney.

3 mars 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your kind words! 😊 We’re thrilled to hear that you had a fantastic experience from start to finish. Judith and the whole team will be delighted to know their efforts made a difference.

Noté 4 sur 5 étoiles

step by step communication needed

Fantastic until it came to fitting the sink. No one told me that the plumbing needed to be removed or the existing structure around the sink needed to be altered to accommodate the new one prior to the fitters arrival. Luckily my friend in the village was able to deal with these now urgent issues. Communication is wonderful when it works. The worktops look really good. Fitters worked very hard and efficiently.

3 mars 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you for your feedback. I'm glad to hear that you're happy with the worktops and that our fitters worked efficiently.

I’m sorry for any misunderstanding regarding the sink preparation. As discussed with Victoria when you placed the order, our scope of work included removing the existing worktops but did not cover plumbing alterations, as you opted not to include this service. We assumed that, since you were handling this aspect yourself, you were aware of the necessary preparation required. However, we will certainly take this on board to improve our communication moving forward.

I appreciate you taking the time to share your experience, and I’m glad you were able to resolve the situation with your friend’s help. If there’s anything else we can assist with, please don’t hesitate to reach out.

Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic company, highly recommend them!

Thank you for my amazing worktops! I couldn’t recommend this company enough, they’re reliable, professional and have great customer service from start to finish. They answered all my questions and gave great advice. We love our kitchen, thank you Purple Granite!

17 février 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your lovely review! We're thrilled to hear that you had such a positive experience with us from start to finish. Customer service and quality are at the heart of what we do, so it’s wonderful to know we could help bring your dream kitchen to life. Enjoy your beautiful new worktops, and thank you for choosing Purple Granite!

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent job

Welcome to the world of excellency
Job done well, quick and with no dramas

6 février 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you for your fantastic review! We're thrilled to hear you had a seamless experience with us. Enjoy your new worktops!

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent Service

I recently had my kitchen worktops fitted by Purple Granite, and I couldn't be happier with the result! From start to finish, the team was professional, efficient, and extremely knowledgeable. The quality of the granite is outstanding, and the fitting was done to perfection. They paid great attention to detail, ensuring a seamless finish that has completely transformed my kitchen.

The customer service was also fantastic—friendly, responsive, and happy to answer any questions I had. If you're looking for high-quality worktops and expert craftsmanship, I highly recommend Purple Granite. A five-star experience all around!

3 février 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your wonderful review! We're thrilled to hear that you're delighted with your new worktops and had a fantastic experience with our team. Attention to detail and top-quality craftsmanship are what we strive for, so it's amazing to know we delivered that for you! Enjoy your stunning new kitchen, and thank you for recommending us!

Noté 5 sur 5 étoiles

Very pleased with Purple team and…

Very pleased with Purple team and worktops. From the start to finish they have provided an exellent service. Each step was explained well and thoroughly. Would recommend everyone to use them for new worktops 😊

15 janvier 2025
Avis spontané
Logo de Purple Granite

Réponse de Purple Granite

Thank you so much for your kind words! We're delighted to hear you had a great experience with our team from start to finish. Enjoy your new worktops, and thank you for recommending us!

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus