Zerographic Systems Avis 

137
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,6

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

⭐⭐⭐⭐⭐ We’ve been customers of Zerographic Print Solutions at Henson Property Northumberland Ltd for over six years, and more recently our account has been taken over by Dave Goodman. From th... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

We have used Zerographic for a few years now and have always been impressed with the level of service provided. Our Account Manager, Mackenzie is always on hand to deal with any requests we may have o... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

We needed to upgrade our printer to a newer model and update our (almost out of term) package to something better suited to our current needs. Mackenzie was able to offer us a fitting alternative, one... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Nothing is too much for our account manager, Mackenzie, he is always eager to get the query or issue sorted out in sufficient time. He delivers everytime.

À propos de l'entreprise

  1. Magasin d'imprimantes et de scanners
  2. Magasin d'accessoires informatiques

Informations provenant de diverses sources externes

Zerographic delivers printer and copier solutions to business. Services and products are fuelled by Xerox tools to deliver the best business results.


Coordonnées de contact

4,6

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

137 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,6

Tous les avis

(137)

6 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Great prices and excellent service

We recently dealt with Clive Davies to organise the lease of a printer to our new office. We were very happy with the deal offered, much better than any other quote I had and the service from Clive was excellent. Would recommend!

14 février 2024
Avis spontané
Noté 4 sur 5 étoiles

We were looking for a new…Multi-Function Printer

We were looking for a new Multi-Function Printer and after a Google search, I came across Zerographic. The salesperson that I spoke to was extremely helpful and offered plenty of advice. We placed our order and received the goods very promptly.
Since receiving the printer I have had one reason to call their UK-based Helpdesk and I must say that they were amazing and resolved the fault over the phone. Well done Zerographic

6 décembre 2023
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Professional to work with.

Recently taken out a contract, everything is as expected.
Zerographic and xerox are a great company to deal with after many years of using other providers, you are the most seamless & professional company

21 décembre 2023
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Wonderful service

We are recently coming to an end of our contract with zerographic and the experience has been really outstanding so far.

The customer service we have had through from our account manager has been brilliant, we are pleased to remain loyal customers. Thanks.

18 janvier 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Signed up with them in May 2023 and I…

Signed up with them in May 2023 and I was charged double within the first two months and they refuse to acknowledge this and refund me. The rep who signed me up is in agreement with me on this and knows I have been double billed. Sophie in the office is extremely rude. I would never recommend them to anyone. I hope they see this then maybe I will get my 100 pounds back!!!!!
Do me a favor then an show me exactly where on the contract it states I will pay the same amount twice and I will agree with you.

23 mai 2023
Avis spontané
Logo de Zerographic Systems

Réponse de Zerographic Systems

Hello Gail,

We're very sorry that you are unhappy with the service you have received thus far.
Unfortunately, the amount you had been billed within the first month is correct. On the contracts you signed with us, it states that there is a documentation fee to be paid upon first signing. As you had signed both a Finance contract and a Service contract with us, there was a documentation fee applicable for both contracts. Therefore, the amount you paid is correct.
We are very sorry for any confusion this has caused.

Kind regards,
Sam (Zerographic Administration)

Noté 1 sur 5 étoiles

Disgusting scamming company

What a surprise low scores across the board. Avoid this company like the plague. They provided us with a printer and promised installation, it was dumped in the rain no installation. They then took £360 unauthorised from my employers account, with £160 for an “admin fee” we then had issues with it not printing correctly and were told the rollers were worn when we only just had it. We let them know well In advance of the cooling off period, but being the deceitful company they are, they left it until this period had expired. I’ve logged a complaint with resolver and will take it to the ombudsman. Zero graphic you’re a disgusting company and we throughly regret ever using you. I’m not surprised by your low trust pilot score either, it’s well deserved

1 avril 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

My previous review was removed.

My previous review was removed.

We have been with this company 10 years and we have come to the end of our 2nd 5 year contract.

Firstly, they misrepresented basic charges claiming they are enforced by Xerox but when getting quotes for a new printer and service agreement, no other company has heard of this charge being 'enforced' by xerox.

Secondly, they try to charge you for a network waranty charge if you are switching to another company backdating for the whole of your contract even though it says it is charged quarterly if you agree but we didn't agree to it nor were we charged quarterly.

Thirdly, they try and charge a collection fee even though there is no equipment to collect as we own the machine.

Fourthly, we were told the termination notice is 90 days when in fact it is 180 days. We submitted the termination notice as instructed but then called it early settlement which is false as the 60 months would be up.

They use underhand tactics and lie to get you to sign up to charges by misrepresenting what they are. There are also points in the T&C's which are ambiguous. I would not recommend this company to anyone nor will we be paying for these nonsense end of contract fees.

29 mars 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

AWFUL COMPANY

AWFUL COMPANY. All is well until you reach the end of your contract, they will send you bogus end of contract charges (5K!) to scare you into staying with them.
Read your contract, these termination charges are fake, do not pay them!
Employees are underhand. Problems are not dealt with.

Glad to see the back of these

1 décembre 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Walk away right now - dreadful company

If you're considering a printer contract or new printer I suggest you walk away from Zerographic right now. They are without doubt the worst company I have ever had the misfortune of dealing with. The staff I have dealt with are patronising, rude, inefficient and downright liars! Every time I see their invoice it annoys me. We're stuck in a contract we're unable to escape due to their underhand and deceitful ways. Please avoid at all costs.

16 novembre 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Do not use this company!!

Do not use this company!!! We wanted to terminate our agreement 6 months early. We had an extortionate settlement figure which we paid as we just wanted out from the company. We then got Xerox asking for money. I asked Zerographic why when we had paid a early settlement. They said that was just for the service agreement not the finance with Xerox. Why would we just want to pay off the service and not the finance, and not tell us? Shocking company!!!

22 août 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid this company

Avoid this company. I have been waiting for Paul Martin to provide me with a software solution for months. I phone and his phone is turned off, I email and he ignores me. I text and he replies days later saying he has been poorly. He will get round to it but never does. I set up teams meetings with him and he cancelled them.
Total waste of my time.

5 juillet 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Absolutely shocking service

Absolutely shocking service. They sold me the printer with a service contract. The parts don't work and the support is absolutely unreliable. If you are in business think very carefully before going with these people. I found a local company who answer their phone and help within hours. I have wasted over 20 hours on managing their underperformance of this contract and incurred many costs with an independent supplier fixing the machine because Zerographic just ignored all my concerns.

15 juin 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Shocking Company

shocking company. will happily provide machines telling you they do something that they absolutly do not at a ridiculous cost. Avoid at all costs!

7 juin 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

APPALLING

We were told by Zerographic that the machine we are leasing was fit for our business requirements. We specifically explained to Zerographic we are a iMac OS only company.

The printer arrived nearly four weeks after the promised delivery date. No explanation for the delay was provided.

Since then, we have learned the printer is not fit for purpose in terms of automatically ordering new toner/ print cartridges. We raised the issue multiple times with no response.

Only when we stopped paying through their finance company did we receive a response from Zerographic explaining that our printer was not compatible with iMac OS and we would need to purchase a PC (Windows OS).

COVID-19 then happened and the office was shut. We have reopened and getting back to 'business as usual'. During a client meeting today the printer made loud churning noises for nearly 10 minutes.

After speaking with Xerox we were told this is because the black toner has run out. Obviously, the reason we chose this printer was so that we would be automatically sent toner cartridges BEFORE they run out.

Our business is now without a printer for the next "5-7 days" until we receive a new toner.

Societe Generale, who we lodged a complaint with, has asked us for a detailed report into how we were mis-sold the printer. Which we will now be proceeding with.

17 décembre 2021
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Dreadful

I would urge anyone considering doing business with this Company to think again. Right from the beginning of the sales process we have been lied to and have been conned into signing an agreement by the commission-greedy sales-person.
Because of the misrepresentation and miss-selling by Zerographics, we now have a large bill to settle, when Leanne the sales-person had assured us all outstanding costs would be taken care of by Zerographics, and by making false statements in the original quote, we are paying more than we were in our previous deal! So much for the savings we were promised!
The above has been brought to the attention of the Management Team who appear to condone such underhand behavior by their sales team and have simply washed their hands of the issue.
Please therefore, as I said at the beginning, do not deal with this Company!

18 novembre 2021
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

Are the 5 star reviews genuine?

Take not that the positive reviews are by one review people only. Which suggests that the positives are not real.

The negatives should be read first. Then make your mind up after they visit. Have they explained about the five year service plan for a three year lease machine.

I believe they will try and take this post down because it doesn’t have 5 stars. Time will tell.

3 octobre 2021
Avis spontané
Logo de Zerographic Systems

Réponse de Zerographic Systems

Hello Lee,

Please be assured that we will never seek to remove your review, nor are any of the positive reviews that we have received artificial. Every review, positive or negative, is from a customer we work with. Every review is important to us to help us develop and improve the service that we provide.

With that said, we’re sorry to hear that you were not happy with the service plan in your contract. It is very normal in the industry to have a 3-year lease and a 5-year service agreement to service and look after the machine, I would have hoped your Account Manager explained this at the time of purchase. These would have also been stated within your contract and we never aim to hide that from any customer.

Kind regards,
Sam, Zerographic

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus