Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Väldigt oseriösa, de ger ett intryck av att vara i framkant osv. man när man blir ny kund får man 10% rabatt. Men sen visar det sig att det bara gäller ett fåtal produkter som jag i alla fall inte är... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Returnerade ett par badtofflor då de inte passade. Deras bedömare skriver att de var slitna och retur nekas. Skriver till dem (flera gånger) att det är omöjligt då jag bara haft på mig dem ca 10 seku... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Jag blir uppriktigt förvånad över alla negativa omdömen här om att leveranser och returer inte fungerar. Kanske har företaget tagit tag i det nu? Min upplevelse är helt den motsatta iallafall. Har ald... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Helt värdelöst. Kvaliteten på brallorna är sämst. Man måste ringa och reklamera. Då måste man fotografera brallorna för att visa felen. Sen skickar dom två gånger i rad en retursedel på mail som jag... Voir plus

1,5

Mauvais

TrustScore 1.5 sur 5

56 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucune trace de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Beställde skor och väntade och väntade…

Beställde skor och väntade och väntade och väntade.. Status på ordern: Försenad. Utan ett ljud från Adidas fick jag sedan återbetalning från Klarna. Så nu antar jag bara att jag inte får några skor? Efter en månads väntan…

Beställ INTE därifrån.

29 mai 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Väldigt oseriösa

Väldigt oseriösa, de ger ett intryck av att vara i framkant osv. man när man blir ny kund får man 10% rabatt. Men sen visar det sig att det bara gäller ett fåtal produkter som jag i alla fall inte är intresserade av. När jag kontaktar kundtjänst så försöker de att sälja mig något helt annat för 20% rabatt och så vill man att jag ska betala fullpris för den ursprungliga produkten som var hela anledningen till att jag skapade ett konto hos Adidas. Mycket besviken och missnöjd.

26 mai 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

VARNING för Adidas kundtjänst

VARNING för Adidas kundtjänst! 😡👟
​Jag beställde ett par "nya" Grand Court Alpha, men Adidas valde att skicka hem ett par som är smutsiga i både häl och sula. Eftersom skorna kom i en helt oskadd ytterbox är det tydligt att de packats ner i detta skick medvetet.
​När jag kontaktar kundtjänst vägrar de följa Konsumentköplagen. Trots att skorna är slut i min storlek (vilket ger mig lagstadgad rätt till prisavdrag) vägrar de samarbeta och tvingar mig istället att returnera dem. De brister totalt i sin kvalitetskontroll och skiter fullständigt i sina kunder när de väl gjort fel.
​Är det så här ni behandlar folk, @Adidas? Skickar ut smutsiga varor och vägrar göra rätt för er? Fy vad dåligt.
​#Adidas #Varning #Konsumenträtt #DåligService #Reklamation

14 avril 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Returnerade ett par badtofflor då de…

Returnerade ett par badtofflor då de inte passade.
Deras bedömare skriver att de var slitna och retur nekas. Skriver till dem (flera gånger) att det är omöjligt då jag bara haft på mig dem ca 10 sekunder och inte ens gått i dem. Deras kundtjänst är inte medgörliga och vill inte hjälpa mig. Vi kommer aldrig mer handla här, de är väldigt oseriösa!

19 décembre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

I’m extremely disappointed with the…

I’m extremely disappointed with the online customer support, especially via WhatsApp. I had to explain my issue multiple times, and despite it being a simple request (a refund), no one was able to assist me properly. The lack of coordination and effective help was frustrating and unprofessional.
I will not be purchasing anything from this company in the future, nor will I recommend it to others. The customer service experience has been truly pathetic. Please take urgent steps to fix your support process — customers deserve better.

18 octobre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Mycket besviken – skulle aldrig beställa här igen

Jag har skrivit till Adidas.se flera gånger, men de bara byter kundtjänstmedarbetare hela tiden och ingen tar faktiskt ansvar för problemet. Jag köpte sneakers (Court Bold) via Adidas.se och använde dem några dagar inomhus – allt verkade bra. När jag sedan gick ut med dem började skorna efter bara några användningar låta högt när jag gick. Ljudet var så högt att folk på gatan vände sig om!

Självklart försökte jag reklamera dem eftersom det uppenbart var ett fel på produkten. Men varje gång jag kontaktade Adidas ignorerade de mig, stängde mitt ärende utan lösning och till slut – när jag skickade tillbaka skorna – fick jag beskedet att ”allt var perfekt” med produkten. De har uppenbarligen inte ens provgått skorna, bara tittat på dem.

Nu sitter jag med skor som låter fruktansvärt när jag går, och jag känner mig helt lurad. Jag skulle aldrig rekommendera någon att beställa från Adidas.se. Jag har faktiskt returnerat alla andra Adidas-skor jag beställt – och jag vill inte ha något med detta företag att göra längre.

11 octobre 2025
Avis spontané
Noté 3 sur 5 étoiles

Överflödiga emails

Bra produkter och ganska snabba leveranser, men på sistone blev det överflödigt med mejl kommunikation. Man får flera upprepade meddelanden om att beställningen är på väg, finns att hämta, är hämtad… Alltså man får mejl om samma händelse flera gånger!

2 septembre 2025
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

Gick bra i början...

Gick bra de första gångerna. Väntade på en order flera månader som Adidas hade avbrutit utan att meddela mig. Ingen kompensation och bara strul och urusel support.

22 avril 2025
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastiskt

Jag blir uppriktigt förvånad över alla negativa omdömen här om att leveranser och returer inte fungerar. Kanske har företaget tagit tag i det nu? Min upplevelse är helt den motsatta iallafall. Har aldrig fått en leverans så snabbt och smidigt, två gånger nu, och den ena av dem returnerade jag i onsdags…idag lördag finns återbetalningen redan på mitt konto. Beställde ett annat par torsdag kväll och de finns redan hos postombudet. Otroligt!

12 avril 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Katastrof

Katastrof! Fel leveransadress och det går överhuvudtaget inte att få kontakt med dem. Läropengar....

20 janvier 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Dåliga på reklamation

Fick varan i rimlig tid, om än via något budföretag som hade svårt att hitta.

Problemet uppstod när jag behövde reklamera kängorna då de gått sönder inom garantitiden. Skickade iväg kängorna, de accepterade returen och erbjöd pengar tillgodo eller pengar tillbaka via ursprunglig betalningsmetod. Påbörjade denna process för 1-2 månader sedan och har fortfarande inte fått några pengar. Varje gång man mejlar svarar någon ny person som inte kan göra något. Mycket sämre således än att köpa i fysisk butik eller när jag behövt reklamera via annan klädsida (zalando). Blir inget mer därifrån.

10 janvier 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Fick varan fort utan problem

Fick varan fort utan problem. Förstår inte riktigt hur denna hemsida bara har 1.5poäng på trustpilot, riktigt märkligt. Ser inget fel alls!

4 mai 2023
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

Dåligt kundservice

I shopped at adidas.se three times and the delivery was quite okay. But the last time I bought an Arsenal shirt, they didn't deliver it, I waited some days to see if anything changes, but as things didn't change, I contacted kundservice. It was a terrible chat experience, I canceled my purchase, and didn't get any compensation or even good answer. They didn't even bother to help. I had never experienced this before. Wow!

5 mai 2023
Avis spontané

Cette entreprise vous appartient ?

Revendiquez votre profil pour accéder aux outils gratuits de Trustpilot et renforcer vos relations clients.

Créez un compte gratuit

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.

En savoir plus sur les différents types d'avis.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus