Horsepower Motor Centre Avis 

1 234
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,5

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I’ve been going to Horsepower for several years now. Always a great experience and real value for money service. I recently had my Volvo and my son’s Yaris serviced. They keep you informed throughout... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

My husband and I have used Horsepower for over a decade now. Whether it is for repairs, general servicing, or MOTs, they are always fantastic on price, efficient with the work, and keep you update... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 4 sur 5 étoiles

4 stars out of 5. This would of been 5 stars out of 5 had the vehicle i purchased had not lose side skirt trim hanging griding noise over speed bumps slowly, upon leaving, and EML light on literally f... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Hi , ive just bought my 2nd vehicle from Horsepower ,, if my 2nd vehicle is as good as my 1st truck ill be over the moon ,, had a great salesman who found a motor in my price range , very prompt , e... Voir plus

L'entreprise a répondu

4,5

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

1 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,5

Tous les avis

(1 234)

128 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Service and shock absorber replacement

Service and shock absorber replacement
All went smoothly with competitive pricing and good service and communication from Duncan and team
Thanks

16 juin 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi there,

Thank you for the great feedback! We're really pleased everything went smoothly with your service and shock absorber replacement. Duncan and the team will be chuffed to hear your comments — we always aim to deliver good value with clear communication.

Thanks again!

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

Great people to deal with

Great people to deal with. Knowlegable. Great Car

9 juin 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Karen,
Thank you for the kind words! We're so pleased to hear you had a great experience and are enjoying your new car. If you need anything in the future, just give us a shout – we're always happy to help.
From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

super car

super car - as described / everyone helpful

9 juin 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Paul,
Thanks so much for the great feedback! We're glad the car lived up to your expectations and that our team made everything smooth. Wishing you many happy miles ahead!
From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

Danny was a godsend

Danny was a godsend from start to finish! I am delighted with Poppy my new red Abarth 500C.

The team are great at Horsepower and I love that if you take your car back to be serviced you get your MOT free.

5 juin 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Kirsty,
What a lovely review – thank you! We’re so pleased you’re loving Poppy the Abarth! Danny will be over the moon to hear your kind words, and we’re glad our MOT-for-life offer added a nice bonus too. Enjoy every mile, and we hope to see you again for that first service!
From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi George,
Thank you for your review! We really appreciate the positive feedback and are glad you found our team professional.
From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent customer service great car…

Excellent customer service great car and served with a smile

2 juin 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Hayleigh,
Thanks so much for your kind words! We’re thrilled you’re happy with the car and the service – always delivered with a smile 😊
From all the team @ Horsepower 🚗

Noté 5 sur 5 étoiles

I have been using Horsepower for many…

I have been using Horsepower for many years now and they have become like a family to me. Hardworking, Professional, Friendly, Efficient, Excellent Customer Service Skills. I wouldn't go anywhere else.

22 mai 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Lynda,

What an absolutely lovely review — thank you! It means the world to us to hear that you feel like part of the Horsepower family. We truly value your continued support over the years and look forward to looking after you for many more to come.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 4 sur 5 étoiles

Helpful approach to car's condition

My car was given a good analysis of its condition. The staff were friendly and helpful.

2 juin 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Derek,

Thank you for your kind words! We're really pleased you found our approach helpful and that the condition report gave you confidence. It was a pleasure to assist you.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

Wonderful

Wonderful - quick and efficient

2 juin 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Alex,

Thank you for the great review! We're really glad everything was quick and efficient for you — just how it should be.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 3 sur 5 étoiles

Really check vehicle with mechanic

Was told it had a full inspection only too find 2 tyres with bad cracks in wall of tyres wasn't impressed and asked for a new mot did not happen said it would when paid deposit

28 avril 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Chris,

Thanks for your feedback — we’re sorry to hear you were left disappointed.

To clarify for others reading, the vehicle you purchased was a 2009 Vauxhall Zafira, clearly advertised as a part-exchange to clear. It was one of our lowest-priced vehicles, and the listing did not state a new MOT would be provided — unlike many of our other vehicles where this is included. Instead, the advert clearly stated it had a long MOT until January 2026.

All our cars are available for inspection without pressure — we don’t do pushy sales. You're handed the keys and given space to look the car over at your own pace. This Zafira had been used reliably as an emergency loan car by our own staff and customers, and was safety-checked before sale. The tyres were legal and MOT-compliant at handover. Age-related sidewall cracking can sometimes appear on older tyres, but unless excessive, it doesn’t warrant replacement or result in an MOT fail.

That said, if it’s purely peace of mind you’re after, feel free to pop back in — we’re always happy to help and can do you a deal on new tyres if that would help you feel more confident in the car.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

Professional & Friendly

Professional, friendly service throughout. The video feedback of my car was a great touch! Highly recommended.

16 mai 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Jorge,

Thank you for the great review! We’re really pleased you enjoyed the service and found the video feedback helpful — it’s a feature our customers really value. We appreciate the recommendation and look forward to seeing you again in the future.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

helpful and friendly

As usual, they were helpful, professional and friendly. A good job done.

16 mai 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Mr Hyde,

Thank you for the kind words — it’s always a pleasure to see you! We’re glad you were happy with the service once again, and we really appreciate your continued support.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 2 sur 5 étoiles

Avoid

Update edit. Following response, no you have not directly refused to help but ignoring calls and not responding amounts in my view to the same thing. The ball was left in your court to contact us to arrange to bring the vehicle back and after several calls have still not done so. There are a number of other things I could say but do not want to get into a text argument on here. Call me, you have my number!
Purchased vehicle from them in March, had a system notification come up within 2 weeks. Asked to bring the car back to check and was told they had cleared the message it was a service message which had probably not been cleared after their presales service. Drove away and error back on within 1 mile. Returned a day or so later and told it was an oil level/pressure switch fault. Loaned a car and left it there. Supposed to call us to say it was fixed. After many calls over several days with no reply, we were told car is ready to collect. Picked up and again within a mile error light back on. Back to garage next day to be told don't worry it's a pressure switch fault, can keep driving it will be fine and we will call you when part is in to fix. Month later, still no return call even after contacting them to book in. After first return checked oil level which was early up to the x, danger mark on the stick. They drained some oil, but it seems odd that on a service they would overfill to that degree. Have given up contacting them now as it seems that once sold they really don't care. Pretty much the same as most, but not all used car dealers. Shame as the car is quite nice. Certainly would not recommend to another

17 mai 2025
Avis spontané
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi John,

Thank you for your review, and we're genuinely sorry to read your comments.

We do appreciate this situation has been frustrating and agree that communication could have been better at times — for that, we apologise. However, we would like to clarify a few points for accuracy.

After you reported a warning message shortly after collection, we invited you back and investigated the issue at no charge. The initial dashboard message was cleared, as it related to a previously completed service, but when it reappeared, we carried out a deeper inspection and diagnosed a pressure switch fault. You were provided with a loan car while we looked into this further.

The fault in question is not one that presents any immediate risk to engine health, and this was explained to you at the time. However, we completely understand your concern and accept that the delay in getting the part fitted has caused disappointment.

Regarding the oil level, the vehicle was serviced and filled to spec, but we did reduce the level slightly when it was brought back in — just to err on the side of caution. These aren’t mistakes we take lightly, and we’re always happy to re-check anything a customer is concerned about.

We haven’t refused to help you at any stage, and we’re still happy to resolve the outstanding pressure switch fault if you'd like to return. We’d much rather sort it than leave you feeling disappointed.

Please do feel free to get in touch directly — we’re here to help.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

As always new battery provide a good reliable…

As always provide a good reliable service

6 mai 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Carolyn,

Thank you so much for the kind words! It’s always a pleasure to see you, and we’re really pleased to know you continue to trust us for your motoring needs.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

Great garage for servicing vehicles

Great garage for servicing vehicles. Been round the houses as we are not local, but ended up back here.

6 mai 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Wes,

Thanks so much for the kind words! We’re really pleased to hear that, after trying a few places, you ended up back with us — it means a lot. If there’s anything else we can help with in the future, just give us a shout.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 1 sur 5 étoiles

I brought a Porsche off this company…

I brought a Porsche off this company the sales person was very helpful gave me a fair price for my old car. When I took the Porsche out with Jason I did say that the clutch is really high but he said that is normal for a Porsche. I brought the car picked it up a day later then they said due to they hadn't got the car ready not a problem. Once I got the car home the remote on the keys didn't work so I phoned Jason and he said don't worry we will sort them out. He said send me one key at a time so I did. In the mean time the clutch was getting worse so I took to a local garage to Neto get it checked he confirmed that the clutch is slipping but he did do clutches on Porsches. So I messaged Jason he said don't worry under warranty so arranged to take to take the car back which is a nightmare as I love 35 miles away. But took car in a bloke took the car out and when he came back he told me he had done 120 mile hour in it and it doesn't slip told me it was me. Which it wasn't. I asked Jason about my key as they had had it for 2months he gave it to me.
Took care of away clutch still slipping in my eyes got home key still didn't work.
So emailed Jason no reply took care of to Porsche they confirm clutch slipping and also to fix the key you have to have car. So I emailed Jason again and again and still no reply. The warranty they give has run out and I'm no facing a bill of 2.5 k for a new clutch.
Thanks
I have been I n contact since the start but just been ignored since my last vist.

In response to your answer
If you knew that you needed the car for sorting the key why did you ask me to send it to you for you to sort out and you had it for 2 months.
Also there was no mention of the car being a part x and to u was selling a discounted price it was the same price as loots of others of the same age.
Also to ur mechanic said the clutch was fine yet two other garages said it did.
And so has Porsche.
I know the car is 25 years old and I do expect problems. But not when I had already said and it came with a warranty.

16 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Lea,

Thanks for your feedback. We’re sorry to hear you’ve been left disappointed and would like to take this opportunity to clarify a few points for anyone reading.

The Porsche you purchased was a 24-year-old, part-exchange-to-clear vehicle, priced accordingly to reflect its age and condition. It was prepared with a fresh MOT and service, and you were given all the time you needed to inspect and test drive the car before making your decision. During that time, you raised the high clutch biting point, and we explained this is common on first-generation Boxsters — it’s a known characteristic and not a fault in itself.

Shortly after purchase, you raised an issue with your key fob. We asked you to send the key to us because you initially described what sounded like a battery fault, not a programming issue. We replaced the battery and returned the key, unaware at that stage that Porsche keys require the car to be physically present to complete programming — something you later had confirmed directly by Porsche. Had we known this upfront, we’d have advised differently, but we did try to help in good faith and at no cost to you.

You later raised concerns about the clutch possibly slipping. We invited you to return the vehicle and carried out a full road test — at no charge — and found no evidence of clutch slip at that time. While we acknowledge that other garages have since given a different opinion, clutch wear is a wear-and-tear item and can deteriorate quickly depending on driving style, especially on a performance car like a rear-wheel-drive Porsche. This isn’t unique to our car — it’s simply the nature of older sports cars and part of the reality of ownership.

While your warranty has now expired, we’re still happy to assist with programming your key properly if you’d like to return with the vehicle, as Porsche themselves advised is required.

We’ve never turned you away and have always been willing to assist. It’s disappointing to be accused of ignoring you when we responded, booked the car back in, carried out a free inspection, and tried to support with the key. While we understand your frustration, we believe your review does not reflect the full picture or the support you were given.

We do genuinely wish you all the best with your Porsche and hope it brings you enjoyment going forward.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 1 sur 5 étoiles

Very poor dealership

Car was ok, good experience to start with, but these people still owe me money from a car I traded in, tried to contact and message and was ignored, also after 4 weeks I still had no log book which I had to send off for a new one myself very poor and still on going will never deal with these again, answer left was aload of rubbish only had money out no money in, and I sent of for log book was back in four days, don’t try to cover this up liars

28 mars 2025
Avis spontané
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Wayne,

We’re genuinely puzzled by your review, especially as we have already paid you the balance from your part exchange – a transaction we can evidence. We also posted your log book promptly, along with several others from that week, and all were sent tracked as standard. Unfortunately, once documents are with the DVLA, it’s in their hands – and they’ll usually confirm a 6–8 week processing time if contacted directly.

It’s disappointing that rather than reaching out to clarify, you’ve chosen to leave a review that doesn’t reflect the facts. We're always happy to help, but it's only fair to be accurate.

From all the team @ Horsepower 😊

UPDATE

Hi Wayne,

We’ve reviewed your comments and stand by our original response. The remaining balance from your part exchange was paid and we have a clear record of that transaction. Your V5C (logbook) was posted with tracking, alongside others sold that same week. If the DVLA issued a new one within four days, then great — but it doesn’t change the fact that your original was already in process from our side.

We're sorry you're unhappy, but we haven’t lied or "covered anything up" — quite the opposite. We’re confident in how this was handled and feel this matter has now been closed properly and professionally.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 1 sur 5 étoiles

Very poor experience

Very poor experience

Purchased a nice mini – broke down on way home and had to be collected. Said they fixed and returned but broke down again and had to be collected. Again said it was fixed so returned and broke down again but this time with the driver from the garage so had to return.
Then sought a refund that took weeks to come through with very little useful information.
Was unfairly charged for the mileage incurred even though the car broke down during that mileage and caused us huge inconvenience plus having to tax and insure a car that spent practically a month at the garage.
Car went straight back up for sale at an increased price whilst I had to wait for my refund that short changed.
Took messages/emails/calls to get the refund pushed through.
Be careful buying a car from here.

10 mars 2025
Avis spontané
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hello Mr Mason,

We’re sorry to hear you were unhappy with your experience. While we tried our best to resolve the issues with your MINI, we took the car back without delay and issued a full refund. A small usage charge of £45.50 was initially deducted in line with our policy, but we have since refunded that in full to close the matter amicably.

We do appreciate the frustration this caused and regret that our efforts haven’t met your expectations. Wishing you the best moving forward.

Kind regards,
From all the team @ Horsepower 🙂

Noté 5 sur 5 étoiles

Honest description of the car Jason the…

Honest description of the car Jason the sales man was very helpful and said any faults would be fixed and car serviced and m o t was done and did the road tax for us on line

28 avril 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Lillian,

Thanks very much for the great feedback! We're glad to hear Jason looked after you and made the process straightforward and honest, just as it should be. We’re delighted you were happy with the car prep and service.

From all the team @ Horsepower 😊

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service

Very friendly, made sure the car was in great condition before they even considered giving me the car, making me feel very safe and comfortable. Kept me updated on all progress too.

28 avril 2025
Logo de Horsepower Motor Centre

Réponse de Horsepower Motor Centre

Hi Laura,

Thank you so much for the lovely review! We’re really pleased to hear that you felt safe and well looked after, and that the communication throughout gave you confidence. That’s exactly the kind of experience we always aim to deliver.

From all the team @ Horsepower 😊

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus