Oh Sew Crafty Avis 

208
•
TrustScore 4 sur 5

3,9

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Customer care is exemplary! One of my ordered items wasn't in stock. I was informed promptly and the refund given without delay. Posting and tracking details were full and timely. I'm also r... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

I’ve had a really bad experience with this company. It feels like a scam to me, and I’m starting to think this is how they operate. I bought two metres of fabric from them, but they sent me a... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Customer service is so good and so quick. I had to cancel an order because I was unable to source all the yarn I needed for a project. The money was refunded within half an hour of my request. I will... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Fabulous website, easy to find everything you need as well as things you didn't know you needed! Super choice of all sewy and crafty items. Great service, quick delivery and quality products. Excellen... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de tissus
  2. Boutique de laine
  3. Magasin de laine
  4. Magasin de scrapbooking
  5. Mercerie métallique et plastique

Écrit par l'entreprise

We have an extensive range of fabrics, Dressmaking Fabric, Quilting Fabrics and also Sewing Accessories Online, Buy Patchwork Fabric, Cheap Dressmaking Fabric, Buy Cotton Fabric.


Coordonnées de contact

3,9

Bien

TrustScore 4 sur 5

208 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 70 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 2 semaines

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,9

Tous les avis

(208)

116 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Amazing in every way

Amazing product from the samples received and amazing customer service with really fast delivery! Everything you could need in one place!

29 juillet 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Delightful service

My order was dealt with swiftly with charm and very professionally, thank you. I was delighted with it.

24 juillet 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Love this shop!! :)

I have ordered numerous times from Oh Sew Crafty, and every time, I have been left very happy :) Everything comes as described, and often arrives quicker than the expected delivery times! They have also recently amended an order for me a day after placing it, which I am incredibly grateful for! The prices are affordable, and the variety of products they offer are perfect for my millions of hobbies. They continue to be my favourite store to purchase supplies from!

27 juillet 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Shameful lack of integrity - AVOID

I had an utterly terrible experience with this company. They shipped me the wrong colour fabric. I contacted them and said it didn't match what was on the website, but was assured that it WAS the correct item as they'd had to order it in special for me, and any differences were due to variation in lighting. They tried to guilt me into not leaving a negative review by saying they were a "small family business" and how negative reviews could damage their reputation. I fell for it hook, line and sinker. Their T & Cs say they won't accept returns or refunds on "custom cut fabric", so I took my lumps, washed what they sent, and cut a small 3 x 3 inch square from a corner to see if I could try and get it dyed to match the intended colour. I did ask them to consider re-taking their product photos because the fabric I'd been sent differed so drastically in colour from what I expected and I didn't want the same thing to happen to anyone else.

They said they would speak to their supplier. After not hearing anything for three weeks, I reached back out to see if they had an update (thinking maybe they would be re-taking the photos). They told me that their supplier had sent them samples which confirmed what I'd been correct -- they had sent me a completely different product. They didn't offer to send me the correct product or even a partial refund. They offered me a 5% discount (which was a total of £1.50), and when I expressed shock at this, they offered me 10% off a future order. So they sent me a COMPLETELY different item, gaslit me about what I was seeing (literally said salmon pink was the same as deep red, it was just the lighting making it look different), and their solution was for me to give them MORE money in the hopes that they might get it right next time? When I pointed out that their website states they will replace or refund incorrect items at their own cost, they told me that they couldn't do that for me as I'd washed the fabric and cut a small piece out of it. I only did this AFTER they assured me I'd been sent the correct product AND their terms said they wouldn't be able to refund me anyway. So basically, they created a situation where they could send me whatever they wanted, and if I wanted any redress, it would cost me more money! To say this is the worst customer service I'd ever received would be an understatement. I feel so foolish and like I've fallen for a complete scam. My advice: AVOID THIS COMPANY! They take no responsibility for their mistakes, disrespect and lie to their customers and then have the nerve to offer you "support" in the form of further lining their pockets. Such a horrible experience.

EDIT: Rather than responding to my emails, the company have chosen to respond to all the reviews I've left claiming to have offered/given me a full refund. Their comment below is a lie. They haven't offered me anything and I've not received a refund from them. It's not even like this is happening in quick succession -- their comments were made an hour apart. In that time they could've reached out to me, but didn't. Please do not trust this company.

23 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Oh Sew Crafty

Réponse de Oh Sew Crafty

We're genuinely sorry that this situation wasn't handled as well as it should have been.

After investigating with our supplier, we discovered that the fabric had indeed been incorrectly labelled, meaning you did not receive the product you ordered. We apologise that our initial advice was incorrect, and we understand why this caused frustration, particularly as you relied on that information before using the fabric.

Once the supplier confirmed the error, we accepted responsibility and issued a full refund without requiring the fabric to be returned. We've also reviewed our internal processes to help prevent a similar situation from happening again.

We appreciate your feedback and are sorry that your experience did not reflect the level of service we strive to provide.

Kind regards,
Oh Sew Crafty Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid 'Oh Sew Crafty' if you don't like to waste money

I ordered some quilted fabric (£5.83) and 3 reels of thread (£4.74). Packing and post was £4.95. 'Oh Sew Crafty' sent me an email letting me know the fabric was out of stock. Therefore I was spending (with P&P) £9.69 on 3 reels of Gutterman thread. I felt i wouldnt order anything else from them. Yet it actually got worse as they didn't refund the £5.83 for the quilted fabric. So i paid £17.65 for 3 reels thread. 'Crafty' is a good name for this company, and 'Oh Sew Crafty' is even better. Please remember this name and my experience. (Just spotted this in case anyone queries total of £17.65 .. Oh Sew Crafty added £2.13 VAT on top of other charges).
Oh Sew Crafty have responded to the above review and told me they have refunded me for the fabric and the VAT charge was not on top of the total charge but part of it. I did understand that the VAT was part and only mentioned it so the figures i gave were correct. They have not refunded me for the fabric, and I can read my bank statements.

19 juin 2026
Avis spontané
Logo de Oh Sew Crafty

Réponse de Oh Sew Crafty

We're sorry to hear you were disappointed with your experience.

Unfortunately, the quilted fabric you ordered was unexpectedly out of stock, and we appreciate that this was frustrating. However, we can confirm that a full refund was issued for the unavailable fabric. The VAT shown on your order was not an additional charge but formed part of the total amount paid, as displayed on your invoice.

We always aim to resolve stock issues promptly and apologise that this experience did not meet your expectations.

Kind regards,
Oh Sew Crafty Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Fabulous website

Fabulous website, easy to find everything you need as well as things you didn't know you needed! Super choice of all sewy and crafty items. Great service, quick delivery and quality products. Excellent customer service; Royal Mail lost the parcel and there is a replacement being shipped. Highly recommended.

16 juillet 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent customer service

I mistakenly re-ordered the same fabric twice. I emailed immediately and had a reply almost immediately confirming the cancellation of the 2nd order. What amazing customer support.

14 juillet 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Company needs to correctly label…

Company needs to correctly label colours. Their site shows a roll of pure white velvet but when it arrived it was pale blue. They don't accept returns on the basis that cut from the roll is a cut to order. Have 2m of unusable pale blue velvet now.

EDIT in Response to ohsewcraftys response: I did email you. Below is the email reply I got back basically telling me I should have ordered a sample first.

Thank you for your message.

I'm sorry to hear the fabric wasn't suitable for your project.

I have checked your order and can confirm that the correct white colourway was supplied. As the fabric has been cut to your requested length, it is a cut-to-order item and is therefore not eligible for a refund unless it is faulty or supplied incorrectly.

As colours can appear differently depending on screen settings, lighting and monitor resolution, we always recommend ordering samples before purchasing larger quantities to ensure the colour is suitable for your needs.

Kind regards,

Sapphire

22 juin 2026
Avis spontané
Logo de Oh Sew Crafty

Réponse de Oh Sew Crafty

We're sorry to hear you were disappointed with your order.

We strive to ensure our product descriptions and photographs are as accurate as possible, but colours can sometimes appear differently depending on screen settings and lighting. If we believe an item has been supplied incorrectly or is not as described, we will always investigate and work with the customer to reach a fair resolution.

As this review doesn't identify the order, we're unable to comment on the specific circumstances. If you'd like to contact us with your order details, we'd be happy to review the matter again.

Kind regards,
Oh Sew Crafty Team

Noté 1 sur 5 étoiles

This was the worst and most unusual…

This was the worst and most unusual customer service experience I've ever had. I ordered fabric to make samples for a new product and one of the four fabrics I ordered arrived with black marks on it, and I still haven't received a response about that issue almost 3 weeks later. On top of that, all the fabrics were cut very uneven and jagged, as though they had been roughly hacked at.

I also received no response to either of the two emails I sent, despite trying to resolve the issues directly. My delivery instructions were ignored, which added to the frustration. When I finally found a way to get in touch via WhatsApp, the messages I received were unprofessional and did nothing to reassure me that my concerns were being taken seriously.

Overall, I understand that mistakes can happen and that damaged products are sometimes unavoidable. However, the lack of communication and poor customer service were extremely disappointing, and I would not order from this company again.

11 juin 2026
Avis spontané
Logo de Oh Sew Crafty

Réponse de Oh Sew Crafty

We're very sorry to read about your experience and apologise that we did not meet the standards of service we aim to provide.

This is certainly not the level of communication or service we want any customer to receive. We take concerns about product quality seriously, and we're disappointed to hear that you felt your emails went unanswered and your concerns weren't resolved.

As this review doesn't identify the order, we're unable to investigate the specific issues from the information provided. We'd appreciate the opportunity to look into what happened, including the reported fabric quality, delivery instructions and communication, so please contact us directly with your order details.

We value all feedback and use it to improve both our products and our customer service.

Kind regards,
Oh Sew Crafty Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Refund received

I have just received an order from this company and I didn't get the amount I ordered. Upon receiving the fabric, I decided it did not meet my requirements so I contacted them and asked if I could return the fabric and have a refund or credit note. Their communication was speedy, positive and first class and I will have no hesitation in using them again very soon.

7 juillet 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Recommend this company

Whether on ebay or their website, this company always provides a great service, the fabric and haberdashery are always as expected. Prices great on the website. Communication is excellent.
I've purchased many items over the years never disappointed.

3 juillet 2026
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

Last 2 orders I’ve had problems

Last 2 orders I’ve had problems, whilst I cannot fault the quality of the fabric, the communication is very bad. Would be more helpful if the phone was answered and they phoned the customer if items out of stock, instead of sending emails. I was missing an item and had to send photos of items received, packaging and label, not sure what this achieved, after several days and emails I was told they were waiting for the item to arrive, do they not communicate with each other? Not what I would really expect from a family business! Not sure I will order again to stressful an experience. I have given 2 stars as the fabric was fine otherwise it would have been none.

3 juin 2026
Avis spontané
Logo de Oh Sew Crafty

Réponse de Oh Sew Crafty

We're sorry to hear that your recent experiences didn't meet your expectations.

While we're pleased you were happy with the quality of the fabric, we apologise for the issues with communication and the missing item. We appreciate that this caused frustration.

When an item is reported missing, we ask for photos of the contents, packaging and label as part of our investigation process. This helps us determine whether the item may have been omitted during packing or lost in transit, allowing us to resolve the issue as quickly and fairly as possible.

We value your feedback regarding our communication and will take your comments on board as we continue to improve our service.

Kind regards,
Oh Sew Crafty Team

Noté 1 sur 5 étoiles

POOR CUSTOMER SERVICE

Placed an order on Saturday. It qualified for free delivery but I paid for a faster service. It was delivered the following Friday, so not that fast at all. 4 overlocker threads were missing (in a colour I desperately need but can’t get elsewhere) and I received 1 tailors chalk, having ordered and paid for 6. I worked in e-commerce customer services for years so I’m well aware that things do go wrong sometimes. However, in my opinion, it is how you resolve the issue that counts. I could not get through on the telephone despite trying countless times, so I emailed. I was very conscious of the time as I believe they shut at 4pm on a Friday & I desperately needed this thread for weekend. I received an email asking me to photograph what I had received so I quickly replied explaining that the items were missing and photos are only of assistance if the items are damaged. But no, they can’t/won’t help until I’ve sent photos of the items received! How on earth does that prove that items are missing? Unbelievable. Anyway, it was getting close to 4pm & I just knew they were stalling so they didn’t have to deal with it before closing. They don’t open again until Wednesday so my project is now going to be delayed by yet another week. And that’s if I’m lucky and they deal with it immediately then. I was so pleased to have found this website last week, but I won’t be ordering from them again.

19 juin 2026
Avis spontané
Logo de Oh Sew Crafty

Réponse de Oh Sew Crafty

We're sorry to hear that you were disappointed with your experience.

We sincerely apologise for the missing items and appreciate how frustrating this was, especially when you needed them for a time-sensitive project.

When items are reported missing, we ask customers to provide photos of the contents received, the packaging and the shipping label. This is a standard part of our investigation process, helping us determine whether an item was missed during packing or whether there may have been an issue in transit. We appreciate this can seem unnecessary, but it enables us to investigate thoroughly and resolve claims fairly.

We also apologise that we weren't able to resolve the matter before the weekend and understand the impact this had on your project. Your feedback regarding our communication and telephone availability has been noted, and we will continue to review how we can improve our service.

Kind regards,
Oh Sew Crafty Team

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent customer service

Excellent customer service, great communication. Online shopping experience: webpage has great selection of fabrics and tools for any level of sewist at excellent prices.

10 juin 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Awful customer service

I have ordered through OhSewCrafty many times over the years, and unfortunately their service (and customer service) had become, quite frankly, awful of late.

Last month I waited over a week for an order to dispatch, so I politely emailed to ask what was going on, to recieve a response saying 'Hello, This has been dispatched'. Im not kidding. That was it. I replied asking for an explanation of why this had been delayed so much compared to their "next working day dispatch" claimed on their website, and got completely ignored.

When the order did arrive, most of it was cut so wonky that i lost a good 3-4 inches on each piece trying to straighten it up, and one piece had a very obvious fault in the fabric itself.

Another order less than a month later, dispatch was much faster this time, yay! However 3 days after i recieve the dispatch email, tracking shows that Royal Mail still have not received the order. So, i once again send a polite email asking if they could have a look and see what's gone wrong and they reply "This is currently awaiting the first scan with the courier. Once this has been completed, you will see further movement" ...

I am well aware of what it means, I am asking YOU why this has occurred because either you have not released my order to Royal Mail when it should be delivered by this point, or it has been lost! Both of which are your responsibility as the sender, to investigate.

I don't know what on earth has happened with you guys lately, but maybe this selection of poor reviews should be taken into consideration ASAP, because whoever is in charge of your customer service is sorely in need of training.

8 mai 2026
Avis spontané
Logo de Oh Sew Crafty

Réponse de Oh Sew Crafty

We're sorry to read that you've been disappointed with your recent experiences, particularly as you've been a returning customer over the years.

We sincerely apologise for the delays, the issues you experienced with the cut fabric, and that our communication did not meet your expectations. This is not the level of service we aim to provide.

Regarding the tracking, while it is not uncommon for Royal Mail to delay the first acceptance scan, we appreciate that this doesn't answer your concern when you're waiting for an order. We understand why you expected us to investigate further.

We value all customer feedback, especially from long-standing customers, and we're continuing to review our processes to improve both our communication and overall service.

Kind regards,
Oh Sew Crafty Team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus