Ernest Jones - Leeds Shopping Centre Avis 

66
•
TrustScore 4 sur 5

3,8

Unit 38 White Rose Shopping Centre, LS11 8LL Leeds, White Rose, GB

•

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 4 sur 5 étoiles

I was assisted by Karolina on Saturday 10th of October at the White Rose branch in Leeds. Karolina provided excellect customer service skills. Karolina was patient and went the extra mile to assist me... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

I wanted something special for my Grandaughters 18th birthday later this month. I was recommended Ernest Jones Jewellers in The White Rose Centre, near Leeds. I was helped by the shop manager, Jo Horn... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Dropped into the store a long time ago to look for a new watch and have been coming back ever since , I have bought many other timepieces over the years along with jewellery for my wife and family and... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Horrible experience. What turned out to be ok had turned absolutely awful. The customer service handler seemed like getting a sale was priority which is fine but didn't explain the full process as the... Voir plus

L'entreprise a répondu


À propos de l'entreprise

  1. Bijouterie
  2. aussi dans
  3. Horlogerie
  4. Service de réparation de bijoux
  5. Service de réparation de montres

À propos de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Écrit par l'entreprise

Whether you’re looking to mark that special milestone or choose a timeless gift that shows your loved ones how much you care, at Ernest Jones we’re here to help you turn those moments into memories.

Our welcoming team of experts will guide you through our carefully curated selection of prestige watches, sparkling diamonds, and desirable jewellery,

Whether you’re shopping in-store or online, we are at your service to help you find not just a gift, but THE gift. Our click and collect, by appointment, online consultations with an expert, live chat and virtual try on tools offer you the reassurance you need to feel confident in your purchase.

The Watch Experts



As watch experts, we are here to help you choose a timepiece. Browse our curated collection of prestige brands including Omega, Tag Heuer, Tudor, Breitling, Bremont, Cartier, and Chopard.

We understand that your luxury Swiss watch means a lot to you and that you’ll want to maintain it properly, and our after-care service will ensure your timepiece is properly maintained.

At Your Service



We know your purchase is just the start of the memory not the end. Our expert team offer restoration, cleaning and repairs to keep your precious diamond and other jewellery looking its best. Trusted and reliable, we’re always at your service, no matter when you need us.

Here For You From ‘I Do’



From the moment you realise they’re ‘the one’ to your big day and beyond, we’re here to support your special day. As bridal experts, our teams can guide you with choosing the perfect engagement ring, to your wedding bands and gifting needs.

Coordonnées de contact

  • Unit 38 White Rose Shopping Centre, LS11 8LL, Leeds, White Rose, Royaume-Uni

  • 01132771658

3,8

Bien

TrustScore 4 sur 5

66 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

Chez Trustpilot, nous privilégions le contenu écrit par des personnes réelles. Cependant, cette entreprise a accès notre outil de réponse assisté par l'IA pour l'aider à rédiger ses réponses.

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,8

Tous les avis

(66)

628 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 4 sur 5 étoiles

I was assisted by Karolina on Saturday…

I was assisted by Karolina on Saturday 10th of October at the White Rose branch in Leeds. Karolina provided excellect customer service skills. Karolina was patient and went the extra mile to assist me and was polite and not pushy in manner to secure a purchase. Happy to say this enabled me to make a measured purchase of an Emerald and Diamond Halo ring which l an happily wearing. Karolina is an asset to your company. Thank Karolina.

10 octobre 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Tissot watch

Bought a Tissot watch for my partner's birthday - exactly what I was looking for and a good price too. I got great service from Jo who was very friendly and knowledgeable. Would definitely recommend.

10 octobre 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great buying xperience

Great experience recently buying 18th birthday gifts for my daughter. Friendly staff and great service, offering good advice and recommendations. Thank you

5 octobre 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

I wanted something special for my…

I wanted something special for my Grandaughters 18th birthday later this month. I was recommended Ernest Jones Jewellers in The White Rose Centre, near Leeds. I was helped by the shop manager, Jo Horner. As a result of her help and expertise I purchased a lovely gold bracelet, which totally suited my wishes. That you so much Ernest Jones and especially Jo for your help.

7 octobre 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

EJ at the White Rose. Brilliant! Full stop.

Dropped into the store a long time ago to look for a new watch and have been coming back ever since , I have bought many other timepieces over the years along with jewellery for my wife and family and always go to EJ at the White Rose. The staff are always very helpful and very knowledgeable about the items they have! I can't recommend them highly enough!

1 septembre 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

We keep coming back!

Great store. We have bought many pieces from this store over the years. Services is always excellent and aftersales when needed has been spot on. We wouldn't hesitate to recommend to others.

10 octobre 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Five star service

Purchased an eternity ring for my wife at Ernest Jones in the White Rose outlet in Leeds. The ring had a great reduction on the purchase price, the assistant Harry who served us was very professional, knowledgeable, polite and not pushy.
Easy five star customer service, will recommend this branch to friends and family.

1 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Réponse de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Hi Darrell, thanks for taking the time to leave your 5-star review. It’s great to hear you experienced our excellent service. Kind regards Elaine

Noté 1 sur 5 étoiles

SERIOUS CONCERNS ABOUT RACIST AND ISLAMOPHOBIC TREATMENT BY ASSISTANT STORE MANAGER

Faulty Garmin watch and serious concerns about discriminatory treatment

This is an update to my previous complaint about Ernest Jones, White Rose Shopping Centre, Leeds, particularly Assistant Store Manager Sarah Mistry.

I bought a Garmin watch directly from Ernest Jones online. After ONE wear it developed a serious fault: it showed as fully charged while connected to the charger, but switched off immediately when disconnected and would not turn back on.

I had proof of purchase, the original box and matching serial numbers. Ernest Jones told me they were not trained in Garmin products and sent me to H. Samuel, their sister company. H. Samuel confirmed the watch was faulty and advised that proof of purchase was what mattered.

Despite following Ernest Jones’ own instructions, I returned and was still met with resistance. Sarah repeatedly insisted I needed a Garmin “warranty card” and the original box contents. The watch does not appear to come with the physical warranty card she kept demanding. I was even made to go home and search through my bins for the instruction manual.

I then had to research Garmin’s warranty information and Ernest Jones’ own Terms & Conditions myself. Their published terms state that faulty goods can be refunded within 30 days. My watch had failed after roughly one week.

This was not a change-of-mind return. It was a FAULTY PRODUCT. I had proof of purchase, the watch, original box, matching serial numbers and confirmation from H. Samuel that it was faulty.

I was also asked words to the effect of “How do you know it’s faulty?” and told documentation was needed because otherwise “we can’t sell it again.” Why should resale be relevant when a product is being returned because it is defective?

My biggest concern, however, is Sarah Mistry’s conduct towards me. From my initial interaction, before I became frustrated, I found her manner rude, aggressive, dismissive and condescending.

I did not find Harry aggressive; my concern was that he appeared inadequately trained and repeatedly relied on Sarah for answers. I was left with the impression that he was reluctant to openly contradict sarah in her presence. I will leave you to judge what this says about her character.

More seriously, my sisters and I were visibly Muslim and wearing religious clothing. I cannot prove what was in another person’s mind, and I am not claiming that I can prove Sarah’s motive. However, when I returned the following day, I personally observed her interacting with customers who appeared Caucasian in a noticeably more polite and accommodating way than she had treated me from the beginning.

The difference was striking and deeply uncomfortable. As a visibly Muslim customer, the treatment I experienced genuinely felt Islamophobic and/or racially biased to me. It left me seriously questioning whether my religious appearance or perceived ethnicity influenced how I was treated. I do not make that concern lightly, and I expect Ernest Jones to investigate it properly.

The one positive was Jamie, who was polite, professional, listened to me and helped resolve the issue. Her conduct showed how easily this could have been handled from the start.

A straightforward faulty-product issue should never have required multiple visits, a trip to H. Samuel, researching Ernest Jones’ own policies and digging through rubbish for an instruction manual.

I have raised a formal complaint and expect Ernest Jones to investigate both the mishandling of my faulty-product claim and my serious concerns about Sarah Mistry’s conduct and possible discriminatory treatment.

28 août 2026
Avis spontané
Logo de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Réponse de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Hi Ilyas. We are truly sorry to hear about the extremely frustrating experience you had with your recent purchase and the subsequent return process. We sincerely regret that the faulty watch issue was not handled efficiently from your initial visit and that you had to go through such considerable inconvenience, including multiple visits and research into our policies.

We are also deeply concerned by your observations regarding the conduct of one of our team members and your feelings of discriminatory treatment. We take such allegations very seriously, and we want to assure you that we are committed to providing a respectful and inclusive environment for all our customers. We appreciate you bringing these serious concerns to our attention.

We are glad to hear that Jamie was able to assist you positively. We have received your formal complaint and are conducting a thorough investigation into both the handling of your faulty product claim and the serious concerns you have raised about the alleged discriminatory treatment. We are committed to addressing these matters appropriately. Pease give us a call on 08004581065 with your case reference 02841290 Kind regards Elaine

Noté 1 sur 5 étoiles

RACIST AND ISLAMOPHOBIC ASSISTANT STORE…

RACIST AND ISLAMOPHOBIC ASSISTANT STORE MANAGER

Extremely disappointing experience. My brother was sold a faulty watch and returned to the store to seek help. On this occasion, he was wearing religious clothing as we are currently mourning the passing of our grandfather. My sisters and I were also dressed in religious clothing and accompanied him.

Despite explaining the issue clearly and returning to the store multiple times, he was repeatedly refused assistance. We even showed staff their own terms and conditions, yet were told they were “not trained” and could not help.

The assistant store manager, S.M, was particularly concerning. She helped a Caucasian couple before us with no issues. From the initial interaction, her manner was aggressive, rude, dismissive and condescending. Rather than attempting to resolve the issue, she refused to help and spoke to us in a way that we found extremely disrespectful and intimidating.

Given the circumstances and the way we were treated while visibly wearing religious clothing, we felt that the treatment we received was racist and Islamophobic. Whether intentional or not, the behaviour and attitude displayed towards us were completely unacceptable.

Customers should not have to repeatedly argue their rights under a company's own terms and conditions, nor should anyone be made to feel unwelcome or discriminated against when seeking help with a faulty product.

I would strongly recommend that management investigate this incident and review how customers from different religious and cultural backgrounds are being treated.

5 octobre 2026
Avis spontané
Logo de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Réponse de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Hi Fatima. We are truly concerned to learn about the deeply distressing experience you and your family encountered at our store, especially during such a sensitive time. We take your feedback very seriously and are very sorry that you felt disrespected and discriminated against. Please give us a call on 08004581065 with your case reference 02841286. Kind regards Elaine

Noté 1 sur 5 étoiles

⭐ Very disappointing experience with…

⭐ Very disappointing experience with Ernest Jones – White Rose

My partner and I visited Ernest Jones to purchase my wedding ring. I found a ring I loved and paid for it in full. Unfortunately, when it arrived, it was far too small despite being measured in store. I declined having it resized and asked for an alternative size to be sourced. Another ring was located at a different store, and I was told I would be contacted when it arrived i was under the understanding that was now my ring to be collected.

I missed one telephone call, only to then receive a voicemail informing me that the ring had been sold because they couldn't make contact with me. This was extremely upsetting, especially with my wedding only four weeks away.

What followed was, in my opinion, a very poor customer service experience. After speaking with management, a full refund was agreed, but I was then told there was no clear time frame for receiving my money because the store needed another cash sale. My partner eventually had to go into the store and explain that, if a cash refund wasn't possible, the money should be returned to our debit card. Had he not visited the store in person we would have still be waiting for another cash sale. Thankfully, I have now received my refund. ( appalling customer service)

I am also still confused about the warranty, as we were led to believe the ring could be replaced like-for-like if damaged beyond repair, yet I was subsequently told it had been discontinued.

This was supposed to be an exciting and memorable purchase. Instead, four weeks before my wedding, I was left without a ring, temporarily without my money and under considerable stress.

The refund has now been resolved, but unfortunately the experience has left me extremely disappointed with Ernest Jones and i would strongly advise rethinking using Ernest jones especially for big occasions.

7 août 2026
Avis spontané
Logo de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Réponse de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Hi Kelly,

Thank you for taking the time to share your experience. I am sincerely sorry to hear how disappointing this has been, particularly at what should have been an exciting time leading up to your wedding.

I appreciate how upsetting it must have been to discover that the replacement ring had been sold after you had been waiting to be contacted, and I understand the additional stress this caused so close to your wedding date. I also recognise your frustration regarding the refund process and the uncertainty around when your funds would be returned. This is not the level of service we aim to provide.

I am pleased that your refund has now been processed; however, I appreciate this does not change the inconvenience and disappointment you experienced throughout the process. Your feedback regarding the communication you received, the handling of the replacement ring, and the information provided about warranty coverage has been noted and will be shared with the relevant management team for review.

With regard to the warranty query, replacement of an item is subject to availability. If a product has been discontinued, an identical replacement may not be possible, and alternative options would be discussed at the time of any claim.

I am truly sorry that your experience did not meet your expectations and that this purchase has left you feeling let down. Thank you again for bringing these concerns to our attention. We value your feedback and will use it to help improve the service we provide.

I would like to wish you all the very best for your upcoming wedding.

Kind regards,
Elaine
Ernest Jones Customer Services

Noté 5 sur 5 étoiles

Watch serviced and cleaned

Always have my rado watch serviced and cleaned and once again an excellent job well done. Staff really friendly. Was able to track how far along my servicing and cleaning was. I would never trust another jewellers to look after my watch,and this is why I always stay with them.

2 mars 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Terrible experience at the Leeds…

Terrible experience at the Leeds whiterose branch.
We purchased a necklace for my daughter’s 17th birthday on the 13th of December 2024. Fast forward just over 6 months and the necklace has snapped. The necklace has been worn a handful of times as it was a special gift.
We called customer service who advised us to go to the store we purchased it from.
At the store we were told we would have to pay £45 to have it repaired.
A gold necklace should not have snapped after 6 months with light wear.
Sarah (apparently assistant manager) was rude, severely lacking in any customer service and lacking in knowledge around consumer rights. The item is clearly not fit for purpose.
Sarah tried to hand me the box back like a toddler having a tantrum.
Then proceeded to just repeat the same sentence over and over again probably in the hope that I would just cave and pay the £45!
Please be aware when purchasing any item from Ernest Jones.
We have been met with terrible customer service and terrible products.
There are several other bad reviews online for the same product we purchased all with the same complaint.
If Ernest jones bothered to do a root cause analysis on their complaints they would know that they are selling a faulty product.
We now have an incredibly disappointed daughter who can not wear her special birthday present.

2 août 2025
Avis spontané
Logo de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Réponse de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Hi Emma, thanks for your feedback. I am sorry to hear that you are unhappy with the service. Please give us a call on 08004581066 with your case reference 02676464 and we will assist. Kind regards Elaine

Noté 1 sur 5 étoiles

Poor warranty terms

I bought a item from the shop in the white rose center in leeds for my wife on our anniversary and also bout a 5 year platinum warranty cover which i was toled it was unlimited repir or replace one year after the item brok and we had it repir under the warranty 5 monts later it broke again from the same place it was repird from and was redeemed unrepairable so was replaced when we collected the replaced item we was forced to buy a new warranty which was unacceptable because we still had 3 and a halfe years left on the existing policy which was canceled with out us knowing of this as was toled my the assistant we have to bug a new warranty policy if we want the item covered again which is not acceptable as we bought a 5 year platinum cover which has only been run for just over q and a halfe year this is very unacceptable service from ernest jones and I feel out of pocket and scammed in this matter we will never purchased anything from them again and will not recommend to anyone ever

24 mai 2025
Avis spontané
Logo de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Réponse de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Hi Mo, thanks for your feedback. I am sorry to hear that you are unhappy with the service. Please give us a call on 08004581066 with your case reference 02655372 and we will assist. Kind regards Elaine

Noté 5 sur 5 étoiles

We could not have been made more…

We could not have been made more welcome by Jo, (who I believe is the manager) at White Rose Leeds branch of Ernest Jones. Jo and her team have been nothing less than kind and helpful throughout our most recent visits. We very much appreciate their time and patience, and I recommend them whenever the opportunity arises. Thank you all so much!

22 février 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Horrible experience

Horrible experience. What turned out to be ok had turned absolutely awful. The customer service handler seemed like getting a sale was priority which is fine but didn't explain the full process as they knew they wouldn't get a sale if they were opened and honest. I've been delayed nearly 2 weeks and told ring cannot be downsized. They offered £50 as a gesture for my wifes 25th birthday which they've ruined. What an atrocious offer and company. Stingy and pathetic!

27 octobre 2024
Avis spontané
Logo de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Réponse de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Hi Romzan, Thank you for reaching out. We are sorry to hear of the experience you have had. So we can help investigate further please call us on 0800 4581066, option 3, CS ref 2555693. Kind regards Jude

Noté 5 sur 5 étoiles

A Wonderful Engagement Rings Experience!

I accompanied my future "son in law" and his sister to support him choosing an Engagement Ring for my Daughter (,he intends to propose at the end of the month). We had had a full Engagement Ring experience at one jewellers boutique but he hadn't seen a ring which stood out. I encouraged him to visit more jewellers boutiques so we set off down the line of various shops. We missed out a competitor because my daughter's partner didn't think they had a good reputation and Ernest Jones was the next jewellery boutique. We walked in and explained why we were there. A gentleman called "Matty" came to help us. Whilst we did not have the "full Engagement Ring Choosing Experience" we had received at the first boutique (ie "come and take a seat, would you like a drink" then the full diamond choosing explanation, Matty patiently showed us a few rings which my daughter's partner had seen. He explained their designs carefully including the metal of the band, number of diamonds and types of setting. However one ring really stood out and my daughter's partner, his sister and I all agreed that was "the ring". We had taken my late Mother's Engagement Ring which my daughter now looks after as a measure for her Engagement Ring so we were able to show Matty. However, he told us to go for a walk and maybe look elsewhere before my "son in law" made the final decision. We followed his advice but actually walked out of the next jewellery boutique because of dreadful service.
After going back, ordering the ring and arranging it to be delivered to Ernest Jones White Rose Centre Leeds boutique, Matty told us it would be delivered the next day and we would be given updates on its journey.
The next day 10th October 2024 we returned back to the White Rose Centre Leeds jewellery boutique. Matty again came and helped us. He went to the back office / storage safe and brought out what will be my Daughter's Engagement Ring. What actually stood out was Matty's overwhelmingly glowing reaction when he opened the bag, the beautiful ring in its box and the Diamond Certificate. He proudly announced that actually the Diamond Certificate showed that the main diamond in the setting was marked as being a "D" which made it an absolutely perfect Diamond with very few minor flaws. Matty stood there absolutely beaming with pride. He carefully explained the detail on the Certificate for the 4cs and answered any questions we had. Then when we went to the central desk area he told his colleague about the centre Diamond and she just glowed with a lovely proud smile on her face. Matty never stopped smiling and seemed to stand taller because of this "luck if the draw" perfect Diamond. He very carefully explained how Ernest Jones jewellery insurance works but told my "son in law" to check house insurance before making a decision. There was no forced sell, we were given time to think and Matty offered careful advice and options.
Whilst we did not get the full Engagement Ring choosing experience which we had had at the first boutique Matty certainly made up for that with his careful, calm attitude offering sensible advice as well. However, what made the whole Engagement Ring buying experience extra special was his change in demeanour to that of someone who was so very proud of the information he could give us when he saw the "Perfect D" for the central Diamond on the ring. I still can't get over how he and his colleague were so proud and happy for my "son in law" who will propose to my Daughter with that "Wonderful Extra Special Engagement Ring with the Perfect Diamond" at the end of the month. Thank you so much. The happy couple will be returning to choose their wedding bands toatch the ring once they have set their Wedding Date!

10 octobre 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Faulty bracelet - twice

I bought a bracelet for a Christmas present and asked for it to be delivered to the White Rose Centre in Leeds.

Having wrapped it up as a gift, on Christmas Day we saw that a diamond was missing from the bracelet near the clasp. We exchanged it at White Rose for the same product, however, after one wear the bracelet snapped in two.

Upon returning it for a second time, we didn’t get an apology or anything from the employee at White Rose. I did receive my refund three days later thankfully.

Three trips to White Rose and two faulty bracelets later, it’s safe to say I won’t be spending any more money at Ernest Jones.

3 janvier 2024
Avis spontané
Logo de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Réponse de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Hi Hayley, thank you for taking the time to reach out. I am so sorry to hear of the issues you have had with your bracelet. Should you wish to discuss this further, please call the Team on 08004581066 option 3, quoting the reference CS02418076.
Regards
Emma

Noté 5 sur 5 étoiles

I visited the White Rose store Leeds…

I visited the White Rose store Leeds today and was served by a lovely patient and helpful lady called Pauline. I bought a ring and needed a specific type to match my wedding band. Pauline helped me to find the right type and wasn’t pushy for the sale. Thankyou for your help.

22 juillet 2023
Avis spontané
Logo de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

Réponse de Ernest Jones - Leeds Shopping Centre

thanks for taking the time to leave your 5-star review. It’s great to hear you experienced our excellent service. Kind regards Pamela

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus