Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

I've been using their products for the past 10 years. My cream went off, a year prior to expiry date, only a couple of weeks after opening, stored in a perfect condition. The smell, colour and feel of... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Ordered products on 18th April. Chased up as a week later I hadn't received anything and Evri hadn't received the package. They replied back 28th April saying 'We can confirm that your order has n... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

They asked me to fill a form to get a free product. It never arrived, but I started receiving spam emails every week for all their other products. When they asked me about my experience, I gav... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Do not buy off these fraudulent companies. My face has been burning since using there shoddy product. I’ll personally be be finding someone for compensation

À propos de l'entreprise

  1. Distributeur de produits pour la peau
  2. Clinique dermatologique

À propos de La Roche-Posay

Écrit par l'entreprise

VISIT OUR WEBSITE DELIVERY FAQS

DISCOVER OUR EXPERT SKINCARE

SUN PROTECTION BLEMISH-PRONE & OILY SKIN EXPERT AGEING SENSITIVE, ALLERGY PRONE SKIN DRY & DEHYDRATED SKIN

ABOUT LA ROCHE-POSAY

La Roche-Posay dates back to 1928 when the company started producing products enriched with the natural spring water of the  La Roche-Posay commune in western France. A dermatologist founded the brand who wanted to help patients cure pathological skin conditions using the natural properties of the thermal spring water. The spring water had already been used for decades to treat skin conditions due to its natural concentration of selenium and the restorative, antioxidant benefits.

La Roche-Posay Laboratoire Pharmaceutique was founded in 1975 by René Levayer. Today, La Roche-Posay is a premium skincare brand that continues to deliver gentle and effective skincare solutions for dry and sensitive skin. One of few clinical skincare brands that focuses more on treating skin conditions than combatting ageing, La Roche-Posay skincare may have its roots in traditional therapy but it remains at the forefront of contemporary dermatology.

La Roche-Posay is recommended by dermatologists worldwide and includes award-winning formulations for sensitive or allergy-prone skin, sun protection, and anti-ageing serums, all of which have undergone rigorous dermatological testing over 25 years of research.

CONTACT US

If you would like to contact us about any order queries or have any questions or feedback about the products you have received, please contact our customer care team below. You can also speak to this team about general brand feedback you’d like to offer us.

HOW TO CONTACT US

ONLINE FORM

CALL US ON 08000556822 OR WHATSAPP US ON +443301239854

SOCIAL MEDIA

VISIT OUR WEBSITE

Coordonnées de contact

1,6

Mauvais

TrustScore 1.5 sur 5

81 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

A répondu à 50 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Never again

I've been using their products for the past 10 years. My cream went off, a year prior to expiry date, only a couple of weeks after opening, stored in a perfect condition. The smell, colour and feel of it is disgusting. The support team initially was refusing to even look at it as I didn't keep my boots receipt for it (who does..???), then requested to send it and said all is good with it, even though it's not. Incompetency of their team is disgraceful. I will not be using them again.

14 mai 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Ordered products on 18th April

Ordered products on 18th April. Chased up as a week later I hadn't received anything and Evri hadn't received the package. They replied back 28th April saying 'We can confirm that your order has now been dispatched and is on its way.
There’s no need to worry about a thing — our team is monitoring the shipment to ensure everything progresses smoothly.'
However by 1st May there was still no delivery update so I emailed asking for a refund. They replied 'Unfortunately, for technical reasons, we cannot offer you a new delivery.
We therefore confirm that the refund was issued today. Depending on your payment provider, please allow 3 to 8 days for this amount to appear in your bank account.'
It is now 8th May and I havent yet received anything and reading reviews here I am worried I will not. Will definitely not order through this website again.

18 avril 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Horrible customer service and a frustrating website experience

I placed an order directly on the La Roche-Posay website. They are currently moving warehouse and have stated this may cause up to a 2-week delay in dispatch. However, despite my order clearly showing it has not yet been dispatched, they are refusing to cancel it.
This directly contradicts their own terms and conditions, which allow cancellation of orders before a dispatch confirmation email is sent.
Their customer service has been clueless and unhelpful. They first suggested I contact the courier to cancel the dispatch — even though the order hasn’t left their warehouse, so no courier is involved yet. They then claimed they don’t handle dispatch themselves and that it would be up to “Boots, Tesco, or Amazon” — which is nonsense, as I ordered straight from the official La Roche-Posay site.
They have ignored my follow-up emails and are effectively holding my money hostage. The only option they’ve offered is to wait several weeks for the order to be dispatched and delivered, then return it at my own inconvenience.
Extremely disappointing service from a brand I expected better from.

I would highly recommend you avoid ordering from their website.

28 mars 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Not worth the price

Tried La Roche-Posay’s Nutritic Lips, Lipikar Xerand, and Hyalu B5 creams… super popular brand, but super underwhelming. Way less effective than other brands, definitely not worth the price

15 mars 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Creams have caused serious burns

Have tried reaching out to the customer service team and have had no luck. I purchased a cleanse tone and moisturiser set and within minutes of using the products my face was burning, the next day my face looked like I had been burnt, then my skin started to crack and bleed. I was seen by my GP who has said I’ve had a severe allergic reaction to this product and advised me to contact the company. I am deeply concerned what is actually in these products? considering you heavily recommend these products, I have now been put on antibiotics as my skin is literally peeling off and blistering, and also taking antihistamines to ease the itching. Avoid these products there is something not right.

26 janvier 2026
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Hi Sarah,

We are deeply concerned to read about your experience and are incredibly sorry for the distress and discomfort you have faced. Please be assured that the safety and well-being of our customers are our absolute priorities, and we take reports of this nature with the greatest seriousness.

While everyone’s skin is unique and reactions can be highly personal—often related to individual sensitivities or specific allergies—it is clear that you have had a very difficult time. We are relieved to hear that you have sought medical advice from your GP and are receiving the necessary treatment.

We would like to investigate this for you as a matter of urgency and ensure your experience is properly documented by our specialised teams. As you mentioned you have had difficulty reaching us, please call us on 0800 055 6822 to be connected to an agent.

We want to ensure we support you fully and look into the specific products you used. We look forward to hearing from you and wish you a very speedy recovery.

Thanks

The La Roche-Posay UK Team

Noté 5 sur 5 étoiles

This serum really works!

This afternoon I purchased the eye serum line with the little roller.

On the box is said helps with dark under eyes concerns which sold me.

After cleaning my face I applied the serum using the special roller ball applicator. I followed the directions suggested on the side of the box to apply in small circles.
Shortly after I looked in the mirror and to see if I noticed improvement in that area on my first application and I saw improvement!
Yay! This product works! I'm excited to try this product again!

Up date: Two weeks later my under skin looks improvement.

30 décembre 2025
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Hi Robin,

Thank you for taking the time to leave a review. We are so happy to hear about your experience with our product!

Thanks

The LaRoche-Posay UK Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Next-Day Delivery was not delivered, not next day, not ever

On 03 Dec 2025, I have bought some special sunscreen for for 6-month-old baby, and paid extra for Next Day Delivery (ORDER NUMBER LRPB602118). Not only their DPD delivery driver "missed me" the next day, they kept "missing" me for several days (I have Amazon deliveries on those days, by the way; I work from home, so I have real proof that the DPD driver's missed me because they never looked for me in the first place) until today Laroche-Posay's painfully slow custumer service told me the product has been sent back to their depot. This is just appalling, and now we will travel without my 6-month-old sunscreen. Nice way to start your family holiday. Do not buy anything on their website, they just do. not. care.

8 décembre 2025
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Hi Rodolfo,

Thank you for taking the time to leave a review. We are sorry to hear about your experience- we understand how frustrating this may have been. We will ensure this is reviewed to understand what happened and ensure feedback is given to our carrier partner.

Thanks

La Roche Posay UK team

Noté 1 sur 5 étoiles

Recieived products with defects and they refuse to rectify

The service standards of these 'reputable' companies is shocking. I bought 2 face suncreams that both arrived with a defect. They had grains that felt like a jojoba face scrub when rubbing it in.

​I reported this immediately and provided batch numbers and photos. They eventually got back to me after over a week and stated the graininess is a "known characteristic" caused by "variations in outside temperature" and they actually had the audacity to tell me how to store it corr in future.

Plus if the texture issue is a 'normal and expected' change like they claimed, then how come when I've searched UVMune 400 oil control grainy texture I can't find anyone else with this issue, I haven't seen it in any FAQs on your site or on any public forums which suggests this issue is rare and they're just trying to fob me off. I've lost all faith in this brand and I don't trust their products.

They basically confirmed that the product was compromised due to improper storage, meaning it was due to their improper storage seeing as they were like that on first use.

Despite this admission, the company refused to offer a replacement or refund, but honestly all I wanted was a replacement, I didn't expect them to be so difficult after admitting it's due to incorrect storage, especially seeing as they charge £21 for 50ml. They just concluded their internal review of my complaint and failed to acknowledge my rights under the Consumer Rights Act 2015 and ignored my explicit request for details regarding their Alternative Dispute Resolution scheme.

​As the product was not of satisfactory quality when received and the company has failed to meet its legal obligations to resolve the matter or provide escalation information, I cannot recommend purchasing directly from their site. I have now escalated this complaint to Citizens Advice and trading standards. So much time and effort when they could've just apologised and sent a replacement, instead I need to spend time and effort raising complaints. Avoid they have absolutely no care for their customers and I won't be purchasing any of their products again.

17 octobre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Allergy reaction with La Roche-Posay Anthelios Oil Control SPF 50+ Gel-Cream 50ml

I'm extremely worried the amount of chemicals that are added to the suncreams that La Roche-Posay Anthelios Oil Control SPF 50+ Gel-Cream 50ml is selling and this is something to be reviewed.

I have trusted La Roche Posay for things are changing. The only product new added to my routine it has been this suncream, 2 days laters I have a really bad allergy reaction, redness, burning sensation on my face, acne and bad inflammation. I am not allergic to any food, I checked everything possible. I went to my dermatologist that she clearly confirmed that it has been this suncream added to my routine and she didn't advice me to use it any more as it is full of chemicals. My skin is oily prone acne but with this allergy reaction to this cream has become extremely sensitive.

I would like a compensation or solution for this bad skin problem that I am facing now,

29 octobre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Poor delivery time…

Paid extra for one day delivery as I needed a product before going on holiday but it did not arrive. Rang customer service, they apologised but no explanation given. Day 3 and still waiting! They shouldn't offer this service if can't fulfil it.

13 octobre 2025
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Dear Sally,

Thank you for reaching out and sharing your valuable feedback with us. We genuinely appreciate you taking the time to do so.

We are sorry to learn of the delay with your delivery and understand how frustrating this can be. Please be assured that your experience is important to us, and we are already looking into the cause of this unforeseen delay.

We are pleased to inform you that our records indicate your order is scheduled for delivery today. Once your package safely arrives and you've had a moment to ensure everything is to your satisfaction, please do reply to the last email you received from our Consumer Care advisor. We would be more than happy to arrange a refund for your shipping fee as a token of our apology.

Thanks

The La Roche-Posay Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Amazing products but so hard to get advice

The absolute best products, but very difficult to find what is ‘right’ for your skin type. Packaging has little in English. Had issues booking an appointment in the past (with several cancelled at the last minute) but was offered an opportunity to speak to Jade earlier this year (skin expert) which was brilliant.

I now need further advice on product purchase due to season change. Rang customer service and they said they only deal with product issues. Used WhatsApp service and no response three weeks later. Sent message on instagram, no response three weeks later. Tried booking an appointment for a video call but the website isn’t listing any appointments. Emailed Jade two weeks ago and followed that up, no response.

I genuinely just want to purchase products but it is so hard to get help.

24 septembre 2025
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Very poor customer service… nothing…

Very poor customer service… nothing updating about my order, they can’t answer on whats up, by phone she didn’t know what she is doing….

22 septembre 2025
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Dear Renáta,

Thank you so much for taking the time to share your feedback regarding your recent La Roche-Posay order. We truly value your input, and please know that we completely understand how important it is for you to receive your products promptly. We sincerely apologise for any frustration or inconvenience this delay may have caused.

Upon reviewing your order, placed on Friday, September 19th, 2025, we can confirm that it was dispatched yesterday. Our dispatch operations align with working days, meaning orders placed on a Friday, when the following day is not a working day (like a Saturday), are processed at the very start of the next business week. While this is our standard procedure, we recognise that waiting for your order can be disappointing, and we truly regret that this wasn't communicated as clearly as it could have been initially.

We're pleased to let you know that your package is now on its way and we anticipate it will be delivered to you no later than tomorrow. For your convenience, your case reference is 11673562, should you need it.

While we always strive for next-working-day delivery after dispatch, occasional factors beyond our immediate control can sometimes influence these timelines. We understand that this doesn't lessen the impact of a delay when you're eagerly awaiting your items, and again, we are truly sorry for any concern or frustration this may have caused.

Your patience and understanding mean a great deal to us, and we genuinely hope you will absolutely love your La Roche-Posay purchase once it arrives.

Warmly,
The La Roche-Posay Team

Noté 1 sur 5 étoiles

I have places an order and paid for…

I have places an order and paid for next day delivery. The order has not been delivered in time, so I have asked for the order to be cancelled and a refund. I explained I will be unable to accept a late delivery due to being out of country. I just received an email that my order has been left in my back garden. Terrible costumer service, no support or acknowledgement of their mistakes. Not to mention the next day delivery was £6.95, a service that was not provided but still charged.

17 septembre 2025
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Good morning,

Thank you for taking the time to share your feedback.

To better understand the situation and ensure we can address your concerns effectively, we've sent a separate email requesting some additional information. We would greatly appreciate it if you could reply to that email at your earliest convenience.

We look forward to hearing from you soon.

Sincerely,
The La Roche Posay Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Avoid their sunscreen

I have had eczema since childhood and have had allergies to sunscreens in the past. I am very very cautious about what I put on my skin. I started wearing La Roche-Posay Anthelios Ultra-Light SPF50 Sun Protection Spray a couple of years ago, because it advertises on the bottle as being suitable for Sensitive Skin. At first it seemed ok. However I went on holiday this year and developed contact dermatitis whenever I wore the sunscreen. My skin flared up and became sore, red, itchy and blotchy. By the end of the week I had started to develop some small blisters too. It made the holiday unpleasant and I had to avoid going out into the sun as much as possible in order to avoid wearing sunscreen. After returning from my holiday, I am now having to treat the affected skin with heavy moisturisers and steroid creams (which I didn't have with me on holiday). I asked my sister who is a GP specialising in dermatology, and with a bit of research into sunscreens discovered that La Roche Posay's sunscreen contains methylisothiozolinone which, according to a report by the European Commission Scientific Committee on Consumer Safety, has caused a 'dramatic rise on the rates of reported cases of contact allergy'. This chemical is clearly unsuitable for sunscreens or indeed any products designed to be used on human skin and I am pretty shocked that a company who purport to be selling safe products marked as being suitable for 'sensitive skin' are still using this chemical. As someone who actively avoids aggravating products. I would have hoped that a company with a reputation like yours would be trustworthy, so I am very disappointed.

26 juillet 2025
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Good morning,

Thank you for taking the time to leave us a review and share your feedback.

We are genuinely sorry to learn about the reaction you experienced. We understand that such situations can be very concerning, and please be assured that your well-being is our utmost priority.

At La Roche Posay, we are deeply committed to formulating products with the highest standards of safety and quality. Our products undergo rigorous testing and adhere to all regulatory requirements. While we strive to create gentle formulations suitable for a wide range of skin types, we also acknowledge that individual sensitivities can occur, and even the most carefully developed products may occasionally elicit a reaction in a small percentage of individuals.

We truly understand how unpleasant and concerning this must have been for you. To provide you with the personal care and detailed assistance you deserve, we have a dedicated Consumer Care Team ready to listen and support you.

You can reach them by calling 0800 055 6822. They are available Monday to Saturday from 9am to 9pm.

We are eager to speak with you directly to understand your specific situation more fully and to explore every possible way to support you.

With our best wishes for your swift and complete recovery,

The La Roche Posay Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Anthelios XL new formula no good

Anthelios XL
The formula has changed. I used to love this and never got burned. Tried the new stuff and badly burned every time

17 juillet 2025
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Dear Linda,

Please accept our sincerest apologies for the uncomfortable experience you recently had. Your well-being is of utmost importance to us and we deeply regret any distress this may have caused you.

To provide you with the personal care and detailed assistance you deserve, we have a dedicated Consumer Care Team ready to listen and support you through this.

You can reach them by calling 0800 055 6822. They are available Monday to Saturday from 9 AM to 9 PM, and on Sunday from 9 AM to 4 PM. We genuinely hope you are feeling much better since the reaction occurred.

We are truly looking forward to speaking with you in more detail, so we can fully understand your situation and explore every possible way to support you.

With our best wishes for your swift and complete recovery,

The La Roche-Posay Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Nefasta! Testan con animales

Nefasta!! hasta que no dejen de testar con animales NUNCA comprare nigun producto de esta marca ,hasta que no vea el simbolo en sus articulos de que no ha habido crueldad animal y que no testan con NINGUN ANIMAL no lo quiero ni regalado.Contestación ... ya lei el email pidoendo información adicional.....cuando en vuestros articulos vaya el logo de no tester en animales ,me decis ....esa es la información adicional que puedo dar ,que no creo que hacia falta pedirle ,testais con animales o no??Contestación....soy empleada de una farmacia y ningun producto vuestro lleva el logo de que no ha sido testado en animales,cruelty free,buenas tardes INFORMACION ADICIONAL,NO PARAN DE MANDARME EMAILS PIDIENDOME INFORMACIÓN ADICIONAL NO SE A Q !! YO SOLO DIGO QUE SI ELLOS NO TESTAN CON ANIMALES EN NINGUNO DE SUS PRODUCTOS LO CONSTA,QUE INFORMACIÓN ADICIONAL PUEDO ENVIAR MAS?? Y AHORA RECIBO UN EMAIL DICIENDOME QUE LA ROCHE POSAY PIDE MIS DATOS PERSONALES SI NO SERA RETIRADA MI OPINION DATOS COMO NOMBRE COMPLETO TELF ETC QUE CREO QUE ESO ES ILEGAL POR PRIVACIDAD,BUENO HAY 2 DIAS PARA QUE SE LEA ESTO ,IMAGINO QUE DESPUES SERA ELIMINADO ,CREO QUE ESTO ES PARA DAR UNA OPINION Y NO TIENEN QUE COACCIONAR PIDIENDO DATOS PERSONALES ,SOLAMENTE COM DESMENTIR Y DEMOSTRAR QUE EN VUESTROS PRODUCTOS HAY UN LOGO QUE LO DEMUESTRA MI PALABRA QUEDARIA INVALIDADA,GRACIAS

30 juin 2025
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Good afternoon,

Thank you for reaching out and sharing your concerns about animal testing.

La Roche-Posay is part of L’Oréal. At L’Oréal, we do not test on animals. We care for animal welfare and stand for beauty without animal testing.

Since 1989, we have not tested the safety of our products on animals, 14 years before regulations required us to do so. L'Oréal does not test any of its products or any of its ingredients on animals and has been at the forefront of alternative methods for over 40 years. We don’t test on animals and never asks others to do so on our behalf. L’Oréal has developed a very rigorous safety evaluation procedure of its products, backed by research and has a long-standing commitment to new methods of assessing safety that do not involve animals.

There are effective non-animal ways to ensure the safety of cosmetic products, and we have been pioneers in investing in the search for alternative methods and their development. L’Oréal exclusively uses alternative methods for product testing and has been at the forefront of developing the technologies used for non-animal product testing.

Naturally, we remain committed to animal welfare. To find out more about this commitment, you can visit the dedicated page on our loreal.com website: https://www.loreal.com/en/commitments-and-responsibilities/for-the-planet/for-beauty-with-no-animal-testing/

We hope we have been able to reassure you concerning L’Oréal’s commitments to offering beauty products to consumers that are developed in an ethical and socially-responsible manner.

Thank you for reaching out.

Best wishes,

The La Roche Posay Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Received unwanted spam emails for weeks and then they censored my review.

They asked me to fill a form to get a free product. It never arrived, but I started receiving spam emails every week for all their other products.

When they asked me about my experience, I gave a honest review (no insults or something that should be censored) but they never published it.

This was the content of the review (in Italian), I'll leave it here hoping it can be useful to someone else:
---
Non l'ho ricevuto. Ho lasciato il mio indirizzo e la mia mail, vengo tartassato di notifiche ma non ho ricevuto nulla. Scam.
---

6 juin 2025
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Good morning,

Thank you for taking the time to share your feedback about your recent experience with La Roche Posay.

Since this platform if for our customers in the UK, for the quickest and most effective support, we recommend contacting the team in your country of residence.

https://www.larocheposay.it/contattaci

Thank you again for contacting us. We trust your local team will be able to provide you with the assistance you need.

Sincerely,
The La Roche Posay Team

Noté 1 sur 5 étoiles

Effaclar Bundle

Used the Effaclar bundle and it made my skin so dry and gave me perioral dermatitis around my eyes and mouth. Did the exact same for both my sisters and I. Do not reccomend, and didn't even clear my skin at all.

23 mai 2025
Avis spontané
Logo de La Roche-Posay

Réponse de La Roche-Posay

Good evening,

Thank you for taking the time to share your feedback.

To better understand the situation and ensure we can address your concerns effectively, we've sent a separate email requesting some additional information. We would greatly appreciate it if you could reply to that email at your earliest convenience.

We look forward to hearing from you soon.

Sincerely,
The La Roche Posay Team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.

En savoir plus sur les différents types d'avis.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus