Specsavers Avis 

1 279
•
TrustScore 2.5 sur 5

2,5

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Son went to Specsavers Limerick castletroy charged 60 euro for colour test same test cost 35 euro in Specsavers Ennis Make sure you check prices first

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

The Square, Tallaght. Sincere thanks to my optician Aideen. I am quite short sighted and over 60 with family history of macular degeneration and glaucoma. Aideen was extremely thorough and explained m... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Appalling service from Specsavers Harrow store - store manager serene lies - takes no responsibility and avoids calls. - excuses given are she’s in a meeting at 4pm on Saturday, she’s with a patient,... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 3 sur 5 étoiles

Specsavers White Lion Street Norwich. Went for checkup today. In-store personnel were lovely polite friendly when having initial tests done. Then I had a video checkup which was appalling. So i... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Santé & médecine

Informations provenant de diverses sources externes

Browse glasses and contact lenses online at Specsavers. Find your local store and request an appointment online


Coordonnées de contact

2,5

Bas

TrustScore 2.5 sur 5

1 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

Chez Trustpilot, nous privilégions le contenu écrit par des personnes réelles. Cependant, cette entreprise a accès notre outil de réponse assisté par l'IA pour l'aider à rédiger ses réponses.

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

2,5

Tous les avis

(1 279)

110 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Small Claims Court Ennis Specsavers

I had to bring Ennis Specsavers branch to the Small Claims Court to have them replace a faulty 5 month old €190 set of reading frames.
They wanted to charge me more money for the replacement frames.

On two occasions screws seized on the frames and had to be fixed in-store, then the arm popped out of the frame when opening, which was told in-store makes them unrepairable.

Ennis Specsavers Customer Service to my written complaints about frames and further charges , 1 of them hand delivered to the store was No Contact at all.
John O Farrell did make the time to contest claim when he received it from Ennis Court, he then showed up in court where Judge told him immediately to replace frames without any further charge to me as faulty.

If you have a problem you think you didn’t cause and they won’t resolve then bring Ennis Specsavers to the Small Claims Court, but hopefully after this time will be more proactive by putting other customers first instead of money.

Generic update from Specsavers to my review to make look like their interested in helping , more fooling around to customers they have contact details for.
Can’t even get my name right, wouldn’t be surprised if have wrong lens in glasses.

9 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey there Rickie, thank you for taking the time to write this. Can you please drop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) when you have a second? We'd like to look into this further for you

Noté 1 sur 5 étoiles

Absolute nightmare

Absolute nightmare. Incompetence of the highest order and zero regard for the customer.

I booked an eye test on 22 December 2025 at Liffey Valley branch and Following the test, I ordered two pairs of glasses:

A super reader

A driving varifocal with brown polarised tint

During the Christmas period, I was informed that the driving glasses had been incorrectly ordered and were not varifocal, which was an error on your side. I was then asked to pay extra to correct this mistake.

On 2 January, I received a message stating that my glasses were ready for collection. When I went to collect them, both pairs were wrong:

The driving glasses were black instead of brown

The super reader was missing altogether

After nearly 20 more days, I received another call saying the glasses were ready. On collection, I discovered that both lenses had been fitted into the same frame, despite clearly ordering two different frames.

I collected the super reader at that point. One of the directors stepped in, acknowledged the issue, and assured me that the driving glasses would be prioritised and made available for collection in Maynooth, which is closer to my home.

On 25 January, I was again informed that the glasses were ready. When I went to collect them, I discovered that yet again the wrong product had been made—instead of driving varifocals, another super reader had been produced. I was told the driving glasses would need to be reordered again.

This is beyond frustrating. Ordering glasses is the core function of your business, and yet this has been mishandled repeatedly over more than a month. The lack of attention to detail, poor quality control, and repeated errors show a complete disregard for the customer’s time and patience.

This level of service is unacceptable.

22 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey there, thank you for taking the time to leave this review. We'd like to look into this and help you out here. Can you please drop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) when you have a minute?

Noté 1 sur 5 étoiles

I ordered new glasses at Specsavers

I ordered new glasses at Specsavers, Cruises St. Limerick. When they came after 10 days, I wore them for 3 days but it seemed like I was given someone else’s order. I found them to be dangerous, especially when driving. I returned to the store and found the staff very unhelpful. They told me that they would sort the problem in 3 days. Despite several attempts to contact a manager to no avail, I went to the shop after 10 days and demanded a refund. An terrible customer service. Avoid!

13 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey Pat, thank you for taking the time to share this experience with us. So we can look into this further for you, can you please pop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) when you have the chance?

Noté 1 sur 5 étoiles

Three words specsavers

Three words specsavers. Money making racket! I had old frames, I asked if new lenses could be put into old frames (which are in perfect condition) answer I got was oh no the lab is gone now so you'll have to buy new glasses! So I have perfectly good frames which of no use now. I have two issues with this 1. Sustainability issue and 2. Bad value for customers. Optometrist was very good but won't be going back to specsavers, always end up spending a fortune.

30 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey Ciara, thank you for sharing this with us. Could you please drop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) when you have a second? We'd like to look into this further for you.

Noté 3 sur 5 étoiles

Great Service In-Store, But Communication Could Be Improved

The opticians are extremely friendly and professional, and I really appreciate the time they take in-store to help you find frames that suit your face shape and personal style. They’re great listeners when doing the eye tests and very good at addressing any concerns, which makes the experience feel very personal.

That said, I do feel there’s room for improvement in the overall process. On both occasions when I purchased glasses, I had to call the store myself to find out when they were ready, which felt a bit inconvenient.

One additional suggestion would be a return or reuse scheme for old frames when purchasing new glasses. I was told they can take the frames back, but there’s currently no discount or incentive offered. Given how expensive glasses, especially designer frames, can be, this feels like a missed opportunity and something worth considering.

Overall, a positive experience with excellent staff, but some process improvements could really elevate it.

16 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey there Maria, thanks for taking the time to leave this review. We appreciate your feedback as we're always looking to improve your experience in store. If there is anything more we can do to help you can you drop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) anytime.

Noté 2 sur 5 étoiles

Good communication is key

At Eyre Sq Galway Specsavers, I needed a new prescription and had 2 options to choose from. The optometrist was excellent (5 stars) and explained the pros & cons of each clearly and simply.

Then I spoke to another staff member whose role was to guide me through my options to help me choose. This didn’t go so well (0 stars).
I felt that she was trotting out a spiel and not actually listening to what I needed. Although I kept saying that I was getting more confused, she made no effort to simplify matters.

Many opticians’ customers are going to be older people, many are going to have anxiety or cognitive issues, and many will not have English as their first language. I consider myself an average customer but I left Specsavers with my head spinning.
This ‘professional’ also had a trainee with her, observing our interaction. It was certainly good training in how NOT to communicate effectively!

This rating is not fair for the other staff I met, who were all great. So, my apologies to them.

I haven’t as yet returned there to order my glasses.

28 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey there Cate, can you please drop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) when you have a second? We'd like to look into this further and help you out here.

Noté 1 sur 5 étoiles

Zero aftercare service on glasses…

Zero aftercare service on glasses purchased one year ago. Was told I have to buy a new pair. Second pair I was told they couldn't replace the lenses I car the frame broke. Absolute joke. Previously bought another pair that had a screw stuck in the arm they said they couldn't fix it. I brought them into vision express in Limerick and they sent them off blasted out the screw and Walla fixed. No problem..
I've spent thouyin Specsavers since I was a teenager never again

27 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hi Sarah, kindly drop us a DM on Facebook, Instagram or X and we'll see how we can help here

Noté 1 sur 5 étoiles

V poor aftercare service

I collected my repaired varifocal glasses this morning. One of the sidearms had broken.
It was repaired /replaced here in La zenia spain by a professional team in Vision Center La Zenia and technicians in Torreveca.
This company have taken over from Specsavers and provide an excellent aftercare service.
Much better than overseas.
I requests repairs in my hometown Clonmel and they insisted they could not be repaired! Their solution was to buy another frame from them for 199 euro. As a consession the shop offered a 50% reduction.
This is my second incident.
Another pair of specticles from specsavers Clonmel had a lens fall out and lost I was told no they cannot be fixed I walked up the syreet to an opticians in Clonmel and they replaced the lens.
Again no aftercare service.
The team selling the products were good but tecnically they seem not willing to repair 1/2 year old glasses that they sell.
How can other opticians do so at no cost or v little???

8 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hi Pearl, if you'd like to share some feedback about your experience, do drop us a DM on Facebook, Instagram or X and we'll take a look and see how we can help here

Noté 5 sur 5 étoiles

Called into Specsavers today at…

Called into Specsavers today at lunchtime in a rush , was greeted by the friendliest lady who looked after my request to fix glasses for my husband who needed them for nightshift. Nicole… thank you so much , it was a pleasure dealing with you.

24 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

This is so lovely to hear Lorraine, we are so happy that Nicole was so helpful 💚

Noté 1 sur 5 étoiles

Will never go to Specsavers again

Will never go to Specsavers again. Was not listened to when explaining why I was returning unused lenses. Refused a refund.

13 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey Angela, thank you for taking the time to leave a review. We'd like to hear more about the experience you had with our team. Can you please leave us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) when you have a minute?

Noté 1 sur 5 étoiles

This place makes my blood boil .

This place makes my blood boil .. my children and me have been a long term customer but Iam seriously getting sick to my stomach with it . Every time it’s money money money . €180 today just to update lens prescription into old frames ( year old). Then she said - extra €20 incase the frame breaks when we are installing the lens into the frame . - I replied - so I have to pay to repair my frame that u could break doing the job your paid to do in the first place ? Just do it gently and don’t break it . As it is the said frames had snapped twice in the previous year . If I didn’t pay the extra €20- she was going to make a note of it - saying I take full responsibility.. WTF like ..

10 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey Johanne, thank you for taking the time to share your review. We'd like to hear more about the experience you had to see if we can help more. Can you please pop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter)?

Noté 5 sur 5 étoiles

Holly…Newbridge.

I was speaking with a lady called Holly at the Newbridge branch today. She went above and beyond to assist me. Excellent customer service skills and thinking outside the box. This lady is a treasure. Thank you so much Holly ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

8 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey Joan, we're so happy to hear that the Newbridge branch were excellent as always. We'd love to pass this praise over to the team, can you please pop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) when you get a second?

Noté 1 sur 5 étoiles

Disappointing

Thought I'd be able to 'walk in' and wait to get reading glasses, but told I have to make an appointment. As my dad's carer its impossible for me to know in advance when I'll be available until the day itself. No consideration at all for people in my position.

3 janvier 2026
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey George, we'd like to help you out here, can you please pop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) when you get a second?

Noté 2 sur 5 étoiles

I've been a customer of Specsavers for…

I've been a customer of Specsavers for many many years but in the last couple of years have noticed a bad decline in service. I had my eyes tested in February 2025. Lost my varifocals in Spain in November. Went to get new pair on my return. Picked out frames. Before glasses were sent for prescription to be put in i changed my mind on the frames. Called in physically to change the frames. Some time later went back and wrong frames were on the glasses and i couldn't see through the glasses. They offered to change the frames to the correct ones. Went back to collect these to find frames incorrect again. Staff very nice but the level of incompetence is horrific. On same day a colleague of mine collected hers from a different branch and her lenses were incorrect too. This is the 2nd time I've not been able to see clearly through my glasses. I now find I see better without my varifocals. Will be going elsewhere from now on. Would definitely not recommend Specsavers to anyone.

30 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey Jean, thanks for leaving this review. Can you please pop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) as we'd like to hear more about your experience.

Noté 1 sur 5 étoiles

Arrived 12 minutes late to my…

Arrived 12 minutes late to my appointment and was refused service.

19 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey there Glen, we'd like to look into this more for you, can you please pop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) when you get a second?

Noté 5 sur 5 étoiles

Great Experience

Staff member Janice in the Tallaght store was so so helpful and made me feel really comfortable picking out glasses for the first time. Took it upon herself to assist in finding me 2 pairs of glasses, a real girls girl and amazing attitude!

16 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey Kasey, thank you for leaving this review it has made our day, we'd be happy to pass this review over to Janice as we think it would make her smile. Could you DM us this review on either Facebook, Instagram or X (Twitter) and we can make sure it gets to her?

Noté 5 sur 5 étoiles

Staff were so friendly and helpful it…

Staff were so friendly and helpful it was a breeze

10 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Glad to hear you had a good experience with our team Anthony and thank you for leaving this review with us. Hope to see you again.

Noté 1 sur 5 étoiles

Specsavers a joke

Was 7 minutes late for a Specsavers Ear appointment, (Christmas traffic Longford), tried calling - couldn’t get through.
Used the bathroom before taking my seat in waiting area - staff member arrived to me at 12.43 (now 13 mins after scheduled 12.30 app) telling me that as I was a 1/4 of an hour late “he” couldn’t take me.
We’ve always know Specsavers are daylight robbers on the eyewear front … (a 10 to 1 ration of upselling sales staff to actual clinicians!!), but we can add zero customer awareness or service to their long list of shoddiness now. So pleased I discovered this (again) before embarking on any ear-treatments with them.
A bullet dodged I think.

16 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hey Miriam, thanks for taking the time to share this review with us. We'd like to look into this further for you, can you please drop us a DM on Facebook, Instagram or X (Twitter) so we can do this?

Noté 1 sur 5 étoiles

Wrong prescription lenses given

I was wearing the wrong lenses from
Feb -to December as my contact lenses were not updated on their system.When getting tested for an eye test today the optician confirmed it . As I was saying how the lenses hurt me .
I had 4 months of unused lenses ,
But the manager in store today only wanted to take back 3months as the other box had been opened.
I was treated rudely in store as if I was at fault . I later received a phone call stating they couldn’t meet my expectations in which I never had a conversation about & told me my account was closed without any discussion.
I sent emails to the retail manager in Ennis & was completely ignored.
Explaining it’s affected me with headaches & have very dry eyes.
Avoid Specsavers at all costs .
Also Specsavers replied after this was posted . So I replied to them & they have completely ghosted me stay away they do not care !!!

5 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

Hi Lorraine, we'd really like to take a look into this for you and see if we can help. Please can you send us a DM on Facebook, X (Twitter) or Instagram?

Noté 1 sur 5 étoiles

Frame quallity so bad!!

Frame quallity so bad!!! Hugoo looks like like from turkey market..after one year need change

1 décembre 2025
Avis spontané
Logo de Specsavers

Réponse de Specsavers

We'd really like to look into this, please can you send us a DM on Facebook, X (Twitter) or Instagram?

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus