Wheelies Avis 

206
•
TrustScore 1.5 sur 5

1,3

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

bought two bike racks via ebay," sold as ex display" these were not ex display they where more like hire or part exchange, they had been well marked and used, when arrived all straps missing,phoned, b... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Absolutely awful, avoid at all costs. Ordered a bike 5 weeks ago, no sign of it so emailed asking as couldn’t get through on phone. Finally got a response saying out of stock, here’s two alterna... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Providing false information on their website. Stock availability en dispatch between 3-5 days is written on their website. I placed an order on 22 August because (even now a day later it still say... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 1 sur 5 étoiles

Just read all the other bad reviews... Sadly had no option but to use them because Aviva use them for insurance pay outs. Order placed a few weeks ago and still waiting - no response to emails or cal... Voir plus

À propos de l'entreprise


Coordonnées de contact

1,3

Mauvais

TrustScore 1.5 sur 5

206 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

N'a pas répondu aux avis négatifs

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

1,3

Tous les avis

(206)

4 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Insurance claim and appalling customer care shocking quality bikes

Insurance claim - would give 0 stars if possible. Was informed bike would be delivered within 5 days. Then told not in stock despite website clearly stating it was. Insurance correspondence informed me claim closed..I contacted them and they said they assumed I'd received the bike. They had to then correspond with Wheelies as they had clearly paid them. Received a damaged faulty bike. Had to contact Wheelies yet again, told I had to arrange to get it fixed and they'd look into reimbursing me!! I've never heard anything like it. Have initiated correspondence with insurance again as there is no way I am accepting a faulty bike from this company. It's laughable. Their customer care is appalling.

26 mai 2017
Avis spontané
Logo de Wheelies

Réponse de Wheelies

Hi Paula,

Sorry to hear of the issues you have had.

I would like to look in to the issues you have experienced, please email me directly on lawrencec@wheelies.co.uk.

Kind Regards

Lawrence

Customer Service Team Leader

Noté 1 sur 5 étoiles

Well this company really are the …

Well this company really are the pits.On the 1st of May I ordered a Specialized bike jersey for my son's birthday on the itch May to go with the Specialized bike he already.
Two days later I received an Email from Wheelies to say that the jersey was no longer available,and would I lije to choose a different one? This I did and was given free next say delivery for any inconvenience.
My son's birthday came and went without his bike jersey.When I e-mailed Wheelies again I was told that the previous customer service advisor had made a mistake as Wheelies couldn't trace my revised order.
Another advisor informed me that the item had to be reordered from the manufacturer,Specialized,I assume.
Today,I received an Email to say,surprise,surprise,that the item requested is no longer available.
So,18 days later,my son doesn't have his birthday gift from me,and Wheelies gave £60 of my money and I gave to search,again for a gift for my son.Awful.

18 mai 2017
Avis spontané
Logo de Wheelies

Réponse de Wheelies

Hi William,

Thank you for your review.

Please accept my apologies for the issues you have experienced through ordering with us. I have checked in to this for you and whilst no excuse there was an issue with the stock feed we were receiving with the supplier which led to us being supplied with a number of incorrect availability on certain items. I accept that this is not acceptable and apologize that we let you down on this occasion.

Kind Regards

Lawrence.

Customer Service Team Leader.

Noté 1 sur 5 étoiles

It's been more than a month that I've …

It's been more than a month that I've worked to get my insurance claim and it's still in progress. The customer service takes days to get back and can be extremely rude. AVOID!

17 mai 2017
Avis spontané
Logo de Wheelies

Réponse de Wheelies

Hi There,

Thank you for your feedback. Please firstly accept my apologies that your experience to date has been less than perfect.

Please can you email me directly with your claim reference or postcode so I can review your claim and speed this up for you.

My email is Lawrencec@wheelies.co.uk.

Kind Regards

Lawrence

Customer Service Team Leader.

Noté 5 sur 5 étoiles

I ordered various items including two high value items …

I ordered various items including two high value items, that I was a bit paranoid because of the stories of hearing things going missing, there was a slight glitch with finding my address however I emailed back on the wheelies confirmation email, I had a very efficient response. The items were followed up with the delivery company by them and I was informed that I would be getting my delivery/redelivery same day, which it arrived less than hour after being queried. Excellent service!

One of the items I ordered was to be found out of stock and I was informed that as soon as this came in it woul be sent, and again I had a veruy efficient email only a couple of days after their original emaiul saing it could be up to seven days aas it was a bank holiday however I came in early and has been dispatched immediately

The adviser I dealt with over email at wheelies was very helpful, very informative, and id certain do business with them again.

28 avril 2017
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

My experience with Wheelies had been …

My experience with Wheelies has been good, despite my concerns that delays in my order would impact on my plans. This was an insurance claim and I was worried it would not be settled before I went away. However, a phone call pushed the arrival of my items a few days earlier than I expected. Thanks Wheelies.

27 avril 2017
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great Service Thank you all

I had initial issues with the bike after just 1 month. I contacted Wheelies who at first seemed unhelpful. But behind the scenes what I didn't understand they were trying to repair the bike and get it returned to me before the Bank Holiday Weekend.
Great news was today I received a call to say the bike would be returned to me tomorrow.
I would like now the THANK Mike and the staff who helped get the bike returned to me so I can spend a special weekend with my family out on our bikes. I know all those involved are aware of my situation .So Thanks Again

12 avril 2017
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great Customer Service

I bought a used item via Ebay. It was accurately described as marked and well used as per pics, and pics highlighted all marks. Unfortunately it was not in working condition and I needed to change some parts to get it working. The response I received was fantastic with a prompt refund to cover my additional expenditure (Paypal refund not vouchers). Great customer service that turned a potentially poor experience into a great experience and left me as a very satisfied customer with no hesitation to buy from Wheelies again.

6 mars 2017
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Awful condition items and packaging

6 out of 8 orders I have received damaged goods and packaging that are fit to be ex-display or returns when I paid full price for new items. The Wheelies packing / dispatch centre ship the items like rubbish . I bought two Halo Twin Rail tyres that were folded in half to fit inside a postage bag half the size of the tyre ! The rails on the tyres were damaged . They send heavy items is thin jiffy bags that rip . I guess on the up side they have free returns but it is all a waste of time .

2 mars 2017
Avis spontané
Logo de Wheelies

Réponse de Wheelies

Thank you for your review.

So that I may look in to your complaint please could you email me directly on lawrencec@wheelies.co.uk.

Thank you.

Lawrence

Customer Service Team Leader.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great customer service and quick delivery

My bike was stolen and my insurers directed me to Wheelies to provide a replacement. I spoke with Gareth who talked me through the process and he helped me choose a replacement. He was very knowledgeable and quick to identify the better options. At no point did I feel pressured into making a decision. It was a stress free experience, and after losing my bike this was a welcome relief.
Wheelies were also very quick to build and dispatch my new bike and it arrived just 2 days later.
Overall a very satisfactory experience.

2 mars 2017
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

The best customer service ive ever had.

I bought a cube road bike... really easy... i organised the deliver for a couple of days after. I then got caught up with work and angela at wheelies made it really easy for me to sort out another date and it came that day.

They also didnt have the frame i ordered (60cm) so offered me a 58, which i took as it still suites my height. I then got 40 pound worth of goods which for my troubles.

I can honestly say the best customer service ive ever recieved from buying anything. I wouldnt judge this company from the rating on this site.

I did panic when i seen the rating on this site (after i placed my order)

But im thinking maybe it has improved massively or is now under new management? Either way its a 10/10 from me.

24 février 2017
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service

Wheelies customer service team/mechanics were excellent, couldn't fault them. They noticed a problem with my frame before shipping to me, which was replaced the following day. Updated by telephone on the progress of my order.

24 février 2017
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent

Great shop, staff really helpful - order placed in the afternoon and they had it ready for me to collect same day or post for free.

21 février 2017
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Insurance Claim

Bike stolen on the Thursday in a burglary Wheelies delivered my replacement the following Friday quality service and quality bike Special thanks to Josh Green for his invaluable assistance

18 février 2017
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Simple insurance replacement

Really pleased with the insurance replacement bike I got from Wheelies. Made the claim last Monday, bike got delivered on Thursday. Really can't thank them enough

16 février 2017
Avis spontané
Noté 2 sur 5 étoiles

Intially ok - but awful communication and service when something went wrong

I received a brand new bike as part of an insurance claim through Wheelies (not my choice to use them). It was delivered very quickly and on the day expected. Slight issue with the adjustment of the disc brakes but nothing major.
6 months later my axle/chain set was loose, due to a faulty part. The fault of the manufacturer/supplier not Wheelies. I contacted them and they said they would be happy to replace it - all fine. However when I heard nothing I had to contact them, only with several emails and weeks going by did they say the supplier could not supply the part until March 2017 - 3 months after the initial contact. They did not offer any alternative - and only apologised on behalf of the supplier, not for their poor communication (or acknowledge the expense to me of not having a usable bike for 3 months).

Now having pushed them they offered an alternative part, but I've now been waiting 10 days with no expected date of delivery or update from them.

Customer service should be proactive not reactive!

9 février 2017
Avis spontané
Logo de Wheelies

Réponse de Wheelies

Hi Richard,

Thank you for your comments.

We would like to thank you for your patience in dealing with your warranty claim.

We have had supplier availability issues on your order with the replacement parts, due in main to the fact the original spec parts are not available aftermarket from the manufacturer.

What we have agreed to do is take parts from a stock bike to resolve this quickly for you as you have already been waiting for quite some time. Our customer care team will be in touch with you to arrange delivery of the chain set once we have taken this from a bike for you.

Kindest Regards

Lawrence
Customer Service Team Leader.

Noté 5 sur 5 étoiles

Best delivery of an internet bike ever.

This is the first time that I have ever used this company, and I was very impressed. There was a question mark whether the bike had pedals or not. They gave us an extra pair just in case! All the previous bikes I have purchased online were scratched or needed much adjusting - not this one - even the wheels and handlebars were attached. The additional tools were a kind gesture too. Thank you so much for excellent service.

6 février 2017
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Succesful warrantee return

Bought insurance replacement Genesis through Wheelies: they were good. Freehub failed after 18 months: Wheelies had it replaced by Genesis Cycles and returned it in a couple of weeks all free of charge. Good service from both Wheelies and Genesis. Would throughly recommend both of them.

2 février 2017
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Bought EX-Display Bike and it was …

Bought EX-Display Bike and it was Excellent even better than looked onsite. Looks like bike had checks and service before sent, customer service also answered additional question about bike extra's promptly. Cannot fault, 5* Excellent.

25 janvier 2017
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus