Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

They just do not respond to repeated requests to return item. I have left a negative review here previously where they responded and said to get in touch and they will try and sort, but didn't leav... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Tried the sock for fit and although they seem to have somewhat of a “neoprene” feel (a little thicker and heavier than traditional sock) the fit was quite streamlined, relatively snug and comfortable... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 4 sur 5 étoiles

The burnt orange jack seems well made and soft to the touch. However, the zipper configuration is one usually reserved for women with the pull on the left side. The male zipper pull is on the right.... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I absolutely love my water resistant adventure pants that I've been putting through the ringer for 3 years now. (Still in perfect condition somehow.) So when I needed some tough pants for bushwhacking... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de vêtements de sport (activewear)

Écrit par l'entreprise

The worlds best winter pants made by outdoorsmen, for outdoorsmen.


Coordonnées de contact

3,8

Bien

TrustScore 4 sur 5

616 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,8

Tous les avis

(616)

59 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

This company is a scam

This company is a scam. They aren't even in Canada. They do not ship their product, they create false shipping labels, they take your money and thats the last you see of it-the product never even gets shipped.

20 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Adam,

Thank you for your feedback. I want to assure you that Northbound Gear is a legitimate business, dedicated to delivering quality products to our customers. Your order was processed and shipped promptly; however, delays beyond our control, including the Canadian postal strike and resulting backlogs, have impacted delivery times.

Our team is actively monitoring the progress of your shipment, and I can confirm that your order is on its way. We will keep you informed via email and remain committed to ensuring you receive your order.

If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to email us directly. We’re here to assist.

Thank you again for sharing your feedback, Adam, and we appreciate your support.

Noté 1 sur 5 étoiles

Like wearing a wetsuit would be a compliment. Their pants are horrible

The pants are horrible. They just feel wrong. The design and material (glued in liner?) makes them uncomfortable. If I was standing in the rain in a cold day not moving perhaps useful?!? No desire to wear them hiking, climbing, walking or any type of exercise/activity. Unfortunately I found this site after I purchased them - read another review that states they feel like wearing a wetsuit. I wear a wetsuit for multiple sports for extended periods of time and this would be a compliment for these pants. Do yourself a favor, do not purchase these pants.

Pants can not be returned if you remove the tags. Items with a tag a subject to a restocking fee.

Quality, form or function is not present with this product. Avoid.

Follow up to Northbound - No need to give you the order number as we have already attempted this exercise without any resolution. The larger issue - if someone is looking to purchase these pants for outdoor activities then they should look elsewhere. I wish I found reviews like this before purchasing opposed to the marketing information I reviewed from your organization and affiliates. This error is on me and I recognize that - not reading independent reviews. Donating the pants to charity.

15 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi John,

Thank you for sharing your latest update. I’ve taken a closer look, and it shows that you reached out to our team regarding this matter. While I would have loved to accommodate your request, as our customer support mentioned, the tags would need to be attached to process a return.

That said, I completely respect your decision to donate the pants to charity—it’s a thoughtful gesture, and I’m glad they’ll be put to good use.

We appreciate your feedback and sincerely regret that we weren’t able to meet your expectations this time. Please know that if you ever choose to consider us in the future, we’ll always be here and happy to assist.

Thank you again for your time and for sharing your thoughts with us.

Noté 5 sur 5 étoiles

Shocking

Shocking. So the wrong size was sent at a cost of over £70 and it cost over £20 to return the item and I am still waiting for the £52 two months later. They keep trying to offer me discounts and delaying.
Don’t waste your money. Plenty good British companies produce breathable warm dry kit why throw your money away to a Canadian company that is not bound by a U.K. consumer agreement.

18 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi there,

Thank you for taking the time to share your feedback and I apologize for the delay with your refund.

As per our return policy, customers are responsible for the return shipping costs, as we offer free shipping on orders. We can process your refund as soon as the returned item reaches our depot in Canada. Unfortunately, due to the national strike, many returns have been delayed, and I sincerely apologize for any inconvenience this has caused.

I want to ensure we resolve this for you as quickly as possible. Could you kindly reach out to us at info@northboundgear.co with your name and order number? I’ll personally follow up with our team and make sure we get this sorted for you.

Thank you for your patience, and we truly appreciate your understanding.

Wishing you a wonderful holiday season ahead.

Noté 1 sur 5 étoiles

Do Not give this company your money

I ordered $600 worth of Christmas gifts on November 28. No sign of the package. i have emailed numerous times and each time they send me a new tracking number. When I contact the shipping company, they have not received the package. Essentially, they are making fake shipping labels from their office. I have asked for a refund and to cancel my order. although they have no idea where my "items" are they refuse a refund. It is now Dec 16th and no idea where my package is and I am $600 poorer. You can not leave a google review on their site. I do not believe this is a legitimate company at this point.

It is now Dec 23rd, 4 weeks since I ordered and all the tracking labels I received from Northbound Gear are still stating that the package has not been received. I keep asking for a refund and they state "If you read the fine print, our orders could take up to 4 weeks." It is now 4 weeks so lets see if I receive a refund. I have never dealt with such a horrific company that spews lies to their customers like this one.

15 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Penny,

Thank you for taking the time to share your feedback, I completely understand how frustrating it is to experience delays, especially during this busy holiday season when your items are needed most.

I’ve looked into your order, which was placed on November 28th, and can confirm that it has already been shipped. Due to Canada Post's ongoing strike, we chose an alternative courier. I know the tracking information hasn’t been updated, and I sincerely ask for your patience. It’s not uncommon for packages to experience delays in tracking updates, particularly when transitioning between hubs. Please be assured that your order is on its way.

As mentioned in our shipping policy, orders can occasionally take up to 4 weeks from the fulfillment date. If your order hasn’t arrived within that timeframe, we’ll be happy to process a refund.

We truly value your time, and please know that we are doing everything we can to ensure your items reach you as soon as possible.

Thank you again for your patience, and rest assured we are committed to getting your order to you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Horribly sweaty trousers

The trousers arrived on time and as promised but… they are made of a material that is water resistant but feels like wearing a wetsuit. The first time you get warm they don’t breath and you sweat horribly. They were very uncomfortable very quickly.

2 décembre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi James,

Thank you for sharing your feedback. I’m truly sorry to hear about your experience with the pants and the concerns regarding their comfort and breathability. Your satisfaction is very important to us, and I’m committed to ensuring you have a positive experience with our products.

I’ve asked our support team to reach out to you via email with a resolution, as I genuinely want you to be happy with your purchase. I hope the offered solution meets your expectations and encourages you to reconsider your review.

If there’s anything further I can assist with, please don’t hesitate to let me know. Thank you for giving us the opportunity to improve.

Noté 1 sur 5 étoiles

Normally shipping takes 3-4 weeks

Response to company's comment:
My dad ordered my pants through his account, which is why you can't find me under this email. There is nothing you can do, other than return my dad's money. You are sending items from China, yet you are a Canadian company. You could at least have a warehouse in Canada so that items don't jave to go through customs when shipped.

How can anyone run a competitive online business today by shipping items in the cheapest way possible that normally results in 3-4 week delivery times? Add to that Canada's current postal workers strike and I am going into the 3rd month of waiting for it to arrive. It appears that this winter may be over before I'll get it, providing that I get it at all. Many customer comments reflect on these horrendous Northbound Gear shipping practices and considering their time stamps, the company hasn't been doing much to address this issue. I will never order from them again, even if they provide the best quality and price in the world. Do yourself a favor and buy elsewhere if you plan to enjoy you purchases.

31 octobre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Adam,

We completely understand how upsetting it is to wait this long, especially during the winter season when these items are needed most.

Regarding your dad’s order, if you could share his order details (such as the order number or the email used to place it), we can locate the purchase and investigate further.

As a Canadian company, we strive to provide high-quality products to our customers, but I understand your concerns about shipping. Currently, we do not have a warehouse in Canada, and some items ship directly from our global fulfillment centers. While this allows us to offer competitive pricing and a broader selection, we acknowledge that the customs process and shipping times can sometimes be frustrating.

The current Canada Post strike has added to these challenges, impacting delivery times across the country. Based on the latest updates, we are hopeful that the strike will begin to resolve next week, and delayed packages will start to move through the system again.

We take all customer feedback very seriously and are actively working on improving our logistics to avoid situations like this in the future. We genuinely regret the inconvenience this has caused you and will do everything we can to make this right.

If there’s anything more we can do to assist, please don’t hesitate to reach out. Your feedback is invaluable, and we are committed to improving our service to better meet our customers’ expectations.

Thank you again for bringing this to our attention, and I apologize sincerely for your experience.

Noté 1 sur 5 étoiles

Scammers

Ordered a jacket . Took my money the used Canada Post shipping label to legitimize bogus shipping. Never got my stuff.
800 # doesn't work
Chat line James is just promisses no results. Won't refund my money.
BBB Surrey BC complaint filed.
Visa complaint filed
Reported to MP Shelby Kramp govt canada

GOOGLE MAP Northbound Gear Surrey BC. ITS A UPS BOX!
This is really a Chinese Company pretending to be Canadian. They have no inventory or real presence in Canada. I'd give them NO STAR if the sight would let me.

4 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Robert,

We sincerely apologize for the inconvenience and completely understand your frustration. Please rest assured, we are a legitimate company, and your concerns are important to us. Since your product was shipped internationally, this can sometimes lead to delays in tracking updates. We’re truly sorry for any confusion or inconvenience this may have caused.

I’ve confirmed that your order is expected to arrive tomorrow. Also, Canada Post is currently experiencing a national strike, which may also be contributing to the delay. We truly appreciate your patience and understanding.

Rest assured, we are committed to resolving your concern. If you need any further assistance or have additional questions, don’t hesitate to contact us.

Noté 1 sur 5 étoiles

I ordered pants and they provided fake…

I ordered pants and they provided fake shipping details as I went to my local post office and they said the sender never sent the item or arranged for pickup with courier. It prompted me to go online and read a ton of other people sharing their similar experiences. Went contacted, the company said they were working on getting me my item however I have never ordered clothes from a company who personally writes you emails promising for something to happen. It smells of desperation and this company should not be trusted. Do not buy from them.

9 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Kevin,

We sincerely apologize for the confusion and delay with your order. We completely understand your frustration. The date displayed on our website is meant for updates rather than indicating the actual delivery date.

As a small family-owned company, we faced multiple unforeseen challenges including extreme weather conditions and logistics issues with our carrier—these impacted our ability to get some of our orders to you in a timely manner.

After checking, your order is currently expected to arrive tomorrow. Additionally, the ongoing national strike at Canada Post may also contribute to some delays, and we appreciate your patience and understanding during this time.

We value your concerns and are here to assist you further if needed. Please don’t hesitate to reach out with any additional questions.

Noté 5 sur 5 étoiles

Northbound Waterproof Pants are Awesome!

Recently purchased two pair of the waterproof Explorer pants - in black and grey. I've worn them on several hikes and found them to be extremely comfortable! They have excellent stretch and are warm and waterproof. From the quality of construction, I expect these will last me a very long time!
You can see how they repel water in the video. They're lined with a very soft felt and are very smooth against your skin. The pockets are very roomy and also lined with the same soft felt so will help protect a phone or anything you place in them.

6 novembre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Blair,

Thank you for the awesome feedback!

We're happy to hear that the pants are keeping you warm and comfortable on your hikes. We appreciate you sharing your experience, and we’re confident these pants will keep up with you on many more adventures.

Here’s to countless adventures ahead—happy hiking!

Noté 5 sur 5 étoiles

Northbound gear was awesome

Northbound gear was awesome. The backpack and gators were quality items. Shipping took a bit of time, but the weight was worth it because of the value. The price was right the quality was there! I will definitely buy from these guys again!

14 octobre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Hondo,

Thank you so much for your kind words! We’re glad to hear you’re happy with our products. We really appreciate your patience with the shipping and can’t wait to be part of your future adventures.

Here’s to many more exciting journeys together!

Noté 5 sur 5 étoiles

Adventure pants for hunting

At first I was not sure what to expect. I'm not into spending a lot on hunting gear. After a few months of hard weather hunting, I know I will not wear anything else. The adventure pants are incredibly comfortable. Warm but somehow breathable at the same time. I have never over heated. I was disappointed the knees where not slightly padded but the construction of the knee is extremely durable and I haven't thought about padding at all. The pockets are excellent and the material is quiet. I would highly recommend and will be looking at further items in the future. Bonus for me is that they are a Canadian company. E-mailed about shipping times and received a response very quickly. Well done.

19 octobre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Mike,

Thank you for your fantastic feedback on our adventure pants!

We appreciate your thoughts on the knee padding and are happy to know the durable construction has worked for you. It’s great to hear you like the pockets and the quiet material too!

Thank you for supporting a Canadian company, and we’re pleased that our team could help you quickly with shipping. We truly value your recommendation and look forward to serving you again in the future!

Noté 5 sur 5 étoiles

Incredible quality

The time it took for my purchase to get to me was fairly quick considering I’m all the way over here in Australia, I have bought both the fleece and the summer pants and the quality of them is impeccable I haven’t had the chance to truly try the fleece in the cold yet but can’t wait for my next winter kayak/camping trip up the river and I absolutely love the summer pants, they are so light and breathable and perfect for work. I have already recommended Northbound Gear to so many of my friends

14 août 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Richard,

Thank you for your wonderful feedback! We’re happy to hear that you received your order quickly and are enjoying the quality of both pants. Your support and recommendations mean a lot to us! We hope you have an amazing time on your winter kayak and camping trip.

If you have any questions or need assistance in the future, feel free to reach out!

Noté 5 sur 5 étoiles

Got my order right on time and…

Got my order right on time and everything fit like a glove! Really recommend the pants for any tall ladies because they actually fit and have length!! so excited :)

17 septembre 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Taylor,

Thank you so much for sharing! We're happy to hear that everything arrived on time and fits perfectly. It's great to know the pants worked out so well for you.

If you need anything else, feel free to reach out!

Noté 5 sur 5 étoiles

These probably will be used on Mars someday on the regular.

This company has provided me with pants that actually prove the test of time. I recently ordered the same pants after over 4 years of using the original pants over and over. And I plan to keep using the original pants. Its very difficult to find weatherproof, wear proof, breathable yet resistant products. Its worth the cost, and honestly they should be renamed the unbreakable. When its sleet, firm snow, or just a cold rainy day out on the trail, I immediately use these and almost always just them. If its super cold, some thermal leggings fit perfectly within them. Highly recommended.

10 septembre 2023
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Aaron,

Thank you so much for your wonderful feedback!

I’m glad to hear that the pants have stood the test of time and continue to serve you well. Your kind words and recommendation mean a lot to us.

We appreciate customers like you and hope you stick with us for years to come!

Noté 2 sur 5 étoiles

several times to use 1000 points of…

Try several times to use 1000 points of my 1400, website would not acuminate.

14 août 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Dave,

I regret to hear that you encountered difficulties redeeming your points. We strive to provide a seamless experience, and it’s disappointing that we fell short in this instance.

Upon reviewing your account, I can confirm that your points remain intact. To resolve this promptly, I’ve informed one of our customer support representatives to reach out to you via email and assist with the redemption process. You can expect to receive an email with your code shortly.

We value your feedback and hope this resolution encourages you to reconsider your review.

Thank you for your understanding, and I apologize for any inconvenience this may have caused.

Noté 4 sur 5 étoiles

Easy of navigation

The site was easy to navigate and it didn’t leave me wondering about the product. It seemed to cover everything.

6 mai 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Jon,

Thank you so much for your feedback! I'm really glad to hear that our website provided all the information you needed. We’ve worked hard to make sure everything is clear and straightforward, so it’s great to know that it made your experience a good one.

If you ever have any more feedback or questions, feel free to reach out!

Thanks again, Jon!

Noté 5 sur 5 étoiles

Minor tear but saved my sons legs.

My 14 year old son just started completing his Duke of Edinburgh bronze and on his second 2 day camp took a 20 foot stumble over a cliff edge, suffering a few bumps and bruises but nothing too serious, I attribute that to "Luck" and him wearing his "Adventure" Water Resistant Pants which did suffer a minor tear but saved him having damage to his legs.

28 juillet 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Brandon,

Thank you for letting us know about your son's experience. I’m so glad to hear he’s okay and that our product helped protect him during his fall. If you need any assistance with the minor tear or have any other concerns, just let us know.

Wishing you and your son all the best, Brandon!

Noté 5 sur 5 étoiles

I’m a HUGE fan of Northbound Gear!

I’m a big fan of the Northbound Gear products. They are fantastic. Especially the winter pants. I call them my “cozy pants” and I own 4 pairs. Keep 2 pairs in the city (Toronto) and 2 pairs at our cottage up north. As a big hiker and walker, I use them daily in the winter. I’m also a big fan of the day pack and use it often, including on our annual hike in the Alps in July.

11 juillet 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Eric!

Thank you for your kind words! I'm thrilled to hear you love our products, especially the winter pants and day pack. It’s great to know they're a part of your daily hikes and annual Alps trips.

If you need any assistance, please don't hesitate to reach out. We're here to help!

Noté 5 sur 5 étoiles

I love Northbound gear

I love Northbound gear. Their products are well made and fit great

5 juillet 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Kathryn,

Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that you love Northbound Gear and that our products are well-made and fit great. Your satisfaction means the world to us!

If you ever need anything or have any suggestions, feel free to reach out.

Thanks again for your support!

Noté 4 sur 5 étoiles

Great shopping experience, great pants.

Great shopping experience. Love the company's values. Honestly, love the pants. The stitching did start to split after barely three months of non-strenuous use, which is unfortunate, but the materials are quality so hopefully it's just a one-off problem. Would still order from Northbound again.

Edit to add: Northbound Gear's customer service was top tier in helping take care of the issue I had. I've since ordered again. Happy to recommend this company and their products.

6 mars 2024
Avis spontané
Logo de Northboundgear

Réponse de Northboundgear

Hi Allan,

Thank you for your feedback and for sharing your experience with us!

I'm thrilled to hear that you love shopping with us and appreciate our company's values. It's great to know that you love the pants. However, I'm really sorry to hear about the stitching issue you encountered.

To ensure we address this properly, could you please send us a message at info@northboundgear.co? Our customer support team will be happy to assist you and offer a solution to your satisfaction.

Thank you again for your feedback and for choosing Northbound Gear. I look forward to resolving this for you and continuing to serve you in the future.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus