Mon Motors Avis 

2 081
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,5

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I was happy with how things went and felt looked after throughout the process. Lewis was very helpful and ensured everything was smooth and well-managed. Communication was good, with regular updates... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 4 sur 5 étoiles

Ieuan Baldwin was very thorough when I came into newport ford to finalise the purchase of my Ford Fiesta. He took the time to explain all the optional extras clearly, making sure I understood everythi... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I was initially unsure about the process, but Henry at Cardiff Audi made everything straightforward. He took the time to explain all the options clearly and walked me through each step. He was friendl... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Buying a brand new car for the first time on a PCP can be challenging. Diaa Wawieh was professional and supportive throughout the process. I did most of the transaction on the mobile phone from The N... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Concessionnaire automobile
  2. aussi dans
  3. Concessionnaire Audi
  4. Concessionnaire Skoda
  5. Concessionnaire Volkswagen
  6. Garage automobile
  7. Vendeur de voitures d'occasion

Écrit par l'entreprise

Welcome to Mon Motors, the leading choice for New and Approved Used cars, as well as specialist aftersales services across South Wales and the South West of England. We proudly serve as official dealers for Audi, Volkswagen, Volkswagen Commercial Vehicles, Škoda, Volvo, Ford, Ford Commercial Vehicles, SEAT, CUPRA and Geely.


Coordonnées de contact

4,5

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

2 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 93 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 48 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,5

Tous les avis

(2 081)

725 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Simon was very helpful during my visit…

Simon was very helpful during my visit to Mon Motors Newport Ford. He took the time to go through everything with me clearly, which made the process easier to understand. I had a test drive of the Ford Puma, and he explained all the features in detail, which was reassuring. He also assisted with the paperwork, making sure I knew what I was signing and answering any questions along the way. The whole experience felt straightforward and unhurried. It was nice to feel looked after throughout.

21 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

We're thrilled to hear about your excellent experience at Mon Motors Newport Ford, Clair. It's great to know that Simon was able to make the process clear and reassuring for you, and that he took the time to assist with both the test drive and paperwork. We're glad you felt looked after during your visit, and thank you for your wonderful review and five-star rating!

Noté 1 sur 5 étoiles

One star is too generous.

I booked my VW Polo into Bristol Mon Motors in for its MOT and annual service on 17th July 2026. I was not offered a courtesy car and was told it would take approx 5 hours so I took a bus home to Keynsham. The person I had been told would be my contact was "too busy to speak to me" I was sent a text message with a link to " Track the progress of your vehicle, chat with us or request a call back" I tried using this service three times but had no response even when I requested a call back. I did not receive a video of the inspection. Eventually I phoned Mon Motors and was told it would be ready to collect at 4.30 so I got the bus and then waited and waited and was told Stephen was busy and the car wasn't ready. Finally at gone 5.30 a women said my car was ready and I had to pay extra for brake fluid and the MOT on top of the service plan I had already paid for in advance. I noticed the service booklet was missing and ask her about it but she said she couldn't find it but would look again. I requested a replacement it if they couldn't find it.
Two week later on the 27th while driving back from Bath 5 warning list came on - Tyre pressure, Error start/stop, Error parking distance control, Error stability control and front assistance unavailable. The following morning I phone Mon Motors three time, the first time I was told to contact Roadside Assistance if the light were red. They were orange. The second time after someone answered the phone it went dead. The third time I was told they could look at it and run a diagnostic test in September and this would cost £100. I explained that it had just been service but he said that made no difference. Also I was due to drive to Norfolk in a week. I also asked about my service booklet and he said he would ask Bristol to look for it or replace it.
I heard nothing more about my service booklet and I was not going to pay another £100 for a diagnostic test. I now doubt that they serviced it at all
I would go not back there and would not recommend to anyone. I think one star is too generous!!

28 juillet 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Telephoned the VW parts counter at…

Telephoned the VW parts counter at Bristol as expected nobody answered left a message and as usual nobody rang me back.

10 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Good morning Jason. We’re sorry to see your 1-star review. We've privately requested some more information from you to have your experience looked into. If you could provide some details, we'll happily pass this on. We look forward to hearing from you. Take care.

Noté 5 sur 5 étoiles

Andrew was professional and friendly

Andrew was professional and friendly, making the process straightforward. He explained everything clearly and didn’t put me under any pressure, which I appreciated. The whole experience felt well organised, and I felt looked after throughout. Everything ran smoothly without any issues.

18 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

We're delighted to hear about your positive experience, Debbie. It's wonderful to know that Andrew's professionalism and friendly approach made the process straightforward and pressure-free for you. We appreciate your kind words and are glad everything ran smoothly. Thank you for sharing your experience and for the five-star rating!

Noté 1 sur 5 étoiles

I want to give a minus review as don't…

I want to give a minus review as they don't deserve a single star. Do not deal with their Bristol garage if it is an insurance claim that you have. Rude, moronic staff who really were clueless. Once they got their act together they were pedantic to the bitter end. They recieved payment from insurers for the amount requested but then we found out they would not release the car as there was no reference on the payment made. Had to chase insurers to email them and confirm. Whole insurance claim process has taken three months, with their staff initially not understanding what insurers required, not providing sufficient information or not able to send photos electronically to insurer. My son was lied to about being given a courtesy car if repairs were made through them as they then back tracked and kept saying they didn't have any cars, and we were stuck. Have had to email their people at the top on numerous occasions as staff were painful to deal with. Awful, rude staff, who have put us off ever owning another Cupra. Never again will we use them!!! Now let's see how their repairs hold up!

17 août 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Purchase of Ford Puma (Mon Motors)

Ieuan was polite and professional, taking time to explain everything clearly. He made the whole process of upgrading to my Ford Puma straightforward. Looking forward to collecting it soon.

14 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Thank you for your fantastic review and five-star rating, Nigel. We're delighted to hear that Ieuan provided polite and professional service, making your upgrade to the Ford Puma a seamless experience. We hope you're excited about collecting your new car and look forward to seeing you again.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great car and great customer service

Andrew provided clear and professional guidance throughout, making each step straightforward. His approachable manner and knowledge were much appreciated during the purchase of my Volvo XC60 at Volvo Cardiff.

15 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Thank you, Gerard, for sharing your positive experience and awarding us a five-star rating! We're delighted to hear how Andrew's clear guidance and approachable manner made the process of purchasing your Volvo XC60 smooth and enjoyable. We hope you love your new car and look forward to seeing you again at Volvo Cardiff!

Noté 1 sur 5 étoiles

5 Hour Wait & Didn't Repair my Car

"I waited a month for the appointment & was told the mechanic had other cars booked in so was not able to complete the repair. After waiting 5 hours I was told I'd have to return. My journey is an 80 mile round trip taking 2hrs in total. I requested a health check & valuation - neither were done. When I returned to my car the clutch was not working properly - it had been fine when I dropped the car off. The clutch pedal failed on the motorway & I had to call out rescue services. It was a dangerous breakdown. All in all this has been the worse service I have ever encountered."

11 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Good morning. We’re sorry to see your 1-star review. We've privately requested some more information from you to have your experience looked into. If you could provide some details, we'll happily pass this on. We look forward to hearing from you. Take care.

Noté 1 sur 5 étoiles

Terrible communications, dodgy payment system

Terrible communications led to me wasting a taxi ride to try and pick up my car after an expensive clutch replacement. People on the phone and website say one thing and people at the location say another. One point to note is there payment system, which appears to require bank transfer for expensive payments, which give you less cover for the bad service you may receive. Nothing about the payment system was explained before or during the work, so it was a shock when I could not pay by credit card and they instead push their payment credit system on you.

13 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Good morning Andrew,

We’re sorry to hear that your experience with us wasn’t as expected. We changed to a new payment system on 1 May, which means we no longer accept cash payments. The new system is now used across both our Sales and Aftersales departments and provides customers with a number of payment options.

We’ll share your feedback with the team, particularly your comments around the communication regarding your vehicle collection and payment arrangements, to help ensure customers have a clear understanding of the process.

Thank you again for taking the time to provide your feedback, and we hope to have the opportunity to provide you with a more positive experience in the future.

Noté 1 sur 5 étoiles

Utterly terrible

Utterly terrible. How VW believes that Mon Motors upholds their brand reputation is beyond me. Tried to book a service and no capacity for over a month. There needs to be another VW garage in Bristol, a popular VW stronghold. Mon Motors just can’t cope with demand. Phone, nobody answers, visit, no parking or service.
Only buy a VW in Bristol if you want none existent service.

8 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Good morning. We’re sorry to see your 1-star review. We've privately requested some more information from you to have your experience looked into. If you could provide some details, we'll happily pass this on. We look forward to hearing from you. Take care.

Noté 1 sur 5 étoiles

Volvo Selekt

I bought a used XC40 from Volvo Selekt and took out the Renewal Warranty for peace of mind.

One owner, under 20k miles, and within one year it’s already needed a new A/C compressor, has a fault flagged on a battery cell module, had worn brakes, had to replace tailgate opening mechanism. Cost of all works are above 25% of what I paid for the car, after one year!! For a premium car at that age and mileage, that’s disappointing, and it’s made me question buying another Volvo, especially from MM

Warranty is a separate issue. The A/C had been faulty for a while. I first tried volvo Swiss Cottage in London, but their equipment had been out of action for months and they couldn’t do the work. I then booked another Volvo dealer specifically for the A/C, and the quote came back at roughly 15% of what I paid for the whole car.

There was a short gap between my old and new policy — a few weeks, purely admin around the renewal. The insurer has used that to refuse the claim, arguing the fault “might” have arisen in that window, even though it existed well before. They shifted burden of proof on me although my conversation with Volvo Swiss Cottage was verbal. I was essentially treated as if I’d timed things to game the policy. I hadn’t. Same car, same warranty, renewed in good faith.

Challenging the decision is its own problem. Car Care Plan administer the warranty and act as a call centre with no real authority to resolve anything. Long waits, no clear complaints route, and the main line just refers you back to them.

The impression I’m left with is that there’s no interest in keeping customers long term. I bought a car from an official dealer, paid for a warranty, had a genuine fault, and was refused on a technicality — thousands out of pocket after barely a year. Why would I buy from them again?

13 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Dear Roman,

Thank you for taking the time to share your experience. We are sorry to hear about the circumstances you have described regarding your Volvo XC40 and warranty.

While warranty claims are assessed and decisions are made by the warranty administrator, based on the information and evidence available to them, we appreciate that you have taken the time to share your experience with us.

We would welcome the chance to understand your experience in more detail and see whether there is anything we can assist with. We have sent you a private information request so that we can contact you directly. We look forward to hearing from you.

Noté 5 sur 5 étoiles

Connor at Capitol Volkswagen in Merthyr…

Connor at Capitol Volkswagen in Merthyr Tydfil was very understanding and helpful. He took the time to explain the options without making me feel rushed or pressured, which I appreciated. His guidance helped me figure out what would suit me best, and the recommendations he gave felt well thought out rather than just trying to push a sale. It made the whole process easier than I expected.

3 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

We're thrilled to hear about your positive experience with Connor at Capitol Volkswagen Merthyr Tydfil, Kim. It's wonderful to know that his understanding and thoughtful approach made the process smooth and pressure-free for you. Thank you for taking the time to share your kind words and for the five-star rating!

Noté 1 sur 5 étoiles

Think twice about buying a VW from Mon…

Think twice about buying a VW from Mon Motors in Bristol. My car has a warrentee issue which makes it undrivable. On advice from Mon Motors I had the AA take it to them in Bristol. On arrival they then told me they were so busy with service, breakdowns and warrantee that they are not able to look at it for 2 weeks... just look at it! How can a garage get so busy without creating any capacity whatsoever. I am now without a car for two weeks. As its a serious issue that needs warrantee works I am totally stuck.
So my advice, though I love VW is not to get a car from Bristol as there is no capacity to service it or look after it. This isn’t the first time.

10 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

We’re sorry to see your 1-star review, Mark Pyrah. We've privately requested some more information from you to have your experience looked into. If you could provide some details, we'll happily pass this on. We look forward to hearing from you. Take care.

Noté 5 sur 5 étoiles

Henry was very professional and clearly…

Henry was very professional and clearly explained all of our options. This was our 4th car purchase from Cardiff Audi and we would highly recommend them.

1 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Thank you for your fantastic review and five-star rating, Kevin. We're thrilled to hear that Henry provided professional service and clearly explained your options. It’s wonderful to know this is your fourth car purchase from Cardiff Audi, and we truly appreciate your continued trust. We look forward to assisting you again in the future at Cardiff Audi!

Noté 4 sur 5 étoiles

The dealership had a welcoming…

The dealership had a welcoming atmosphere, and the showroom felt inviting. Tyler was helpful throughout the purchasing process, which made things much easier to navigate. He took the time to explain the finance details clearly, which I really appreciated. Communication was quick and responsive whenever I had questions or needed clarification.

That said, it was disappointing that we couldn't collect the vehicle on the agreed date despite providing two weeks’ notice. It would have been better if this could have been managed more effectively. Still, Tyler's assistance stood out during what could have been a more stressful experience.

10 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Thank you for your thoughtful review and the four-star rating. We're glad to hear that Tyler's helpfulness and clear communication made the purchasing process smoother for you. We sincerely apologise for the delay in collecting your vehicle and understand how this could have been frustrating. Your feedback about managing such situations more effectively is valuable, and we will review our processes to improve. We hope you enjoy your new vehicle and look forward to serving you again.

Noté 5 sur 5 étoiles

Mr Justin Crowe was excellent

Mr Justin Crowe was excellent from start to finish. He sent me a video highlighting the car's bodywork and features. He was friendly and knowledgeable and also very efficient with the paperwork on collection day. He is a consummate professional and a credit to the Volvo company! Many thanks Justin.

6 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

We're thrilled to hear about your great experience, Tanim. Mr Justin Crowe will be delighted to know his efforts were appreciated, especially the video highlighting the car's features and the efficient paperwork process. Thank you for the five-star review and kind words. We hope you enjoy your new Volvo and look forward to welcoming you back in the future!

Noté 5 sur 5 étoiles

Great Audi experience

Excellent from start to finish
Waleeb was very friendly

6 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

We're thrilled to hear about your positive experience, Ruth. Waleeb will be delighted to know you appreciated his friendliness throughout the process. Thank you for your excellent review and five-star rating!

Noté 5 sur 5 étoiles

The professional and helpful advice we…

The professional and helpful advice we received

6 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

We're pleased to hear you found our advice professional and helpful. Thank you for your kind review and the five-star rating. We hope to assist you again in the future.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great service

I went in with some hesitation about financing options, but Mark made everything much clearer. He explained things in a way that was easy to follow and didn’t push me into decisions, which I really appreciated. He took the time to understand what I was looking for and gave honest advice that felt genuine rather than sales-driven. The whole process of getting my Audi A1 felt straightforward and well-handled. It made a potentially stressful situation much easier.

5 août 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Elle, we're so pleased to hear about your positive experience. It's wonderful to know that Mark was able to provide clarity and support throughout the financing process and that his honest and genuine approach stood out to you. We're glad the process of getting your Audi A1 was straightforward and stress-free. Thank you for your kind review and the five-star rating!

Noté 5 sur 5 étoiles

Really excellent experience

Really excellent experience. Nothing was too much trouble for Simon. Very knowledgeable and helpful. Quite a bit had to be explained as my last car had survived for 24 years (also from Mon Motors) and all the new technology came as a bit of a surprise. I've got my head around that now and I'm absolutely thrilled with my new Puma. It's an absolute pleasure to drive.

10 juillet 2026
Avis spontané
Logo de Mon Motors

Réponse de Mon Motors

Thank you, J Johns, for your fantastic review and five-star rating! We're delighted to hear that Simon provided such knowledgeable and helpful service, especially with explaining the new technology in your Puma. It's wonderful to know you're thrilled with your new car and finding it a pleasure to drive. We hope you enjoy many happy miles ahead!

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus