Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon Avis 

86
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,6

West Mayne2, SS15 6RW Basildon, Essex, GB

•

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

I had a fault on my car. Not with nissan but they very kindly took my car in, and got it fixed very quickly. Hollie was very accommodating made sure I was fully informed of how it all worked and made... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Ive always received nothing less than a 5 star service from Toomey Basildon from purchasing my Nissan to just now having its first service. They couldn't have done anything better and I rate it easily... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I had my car serviced here for the first time having previously swerved dealers. I can honestly say the lady is spoke too, (im sure her name was Francies) was incredibly professional and explained... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Took my Qashqai for its yearly service today, and so pleased to say that the service department is still as great as last years visit. Was dealt with by Phoebe and Francis, whom made it a pleasurabl... Voir plus


À propos de l'entreprise

  1. Concessionnaire automobile
  2. aussi dans
  3. Atelier de mécanique automobile
  4. Concessionnaire de véhicules à moteur
  5. Garage automobile
  6. Service de débosselage automobile
  7. Vendeur de voitures d'occasion

Écrit par l'entreprise

New and used dealer garages located in Southend, Basildon, Brentwood, and Chelmsford in Essex. Contact your local Toomey Dealerships to find out our extensive range of new and used cars along with aftersales services available.


Coordonnées de contact

  • West Mayne2, SS15 6RW, Basildon, Essex, Royaume-Uni

  • 1268977466

4,6

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

86 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 89 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 48 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,6

Tous les avis

(86)

2 186 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Left with a broken Nissan Juke

I was left with a broken Nissan Juke because the extended warranty company wrongfully accused me of using the car for 'hire and reward'.

The car in question was a 1.0 N-Connecta. During late Summer, my partner had dropped me off at Gatwick airport. On the return journey, the thermostat housing failed causing catastrophic engine damage.

Roll on a few days, and after paying £174 for a diagnostic (that the Nissan RAC breakdown staff member had pretty much carried out on the hard shoulder of the M25), Toomey Nissan quoted £14,337.64 - 'New engine required (all parts necessary). No detailed report or costings, just that.

The extended warranty company Car Care Plan did everything NOT to pay out on the alleged £15k of work required, firstly accusing me of using the car as a taxi, due to some airport parking receipts in the centre console?! Oh, and I had to ring them to find out why they had a) decided not cover the work and b) discover that the warranty had been suspended for something not even described in their early suspension clause!????

After carrying out significant research, the 1.0 petrol engine and the larger 1.3 variant (used in the Juke and Qashqai respectively, as well as Renault and Dacia models), it is a common fault that the thermostat housing does indeed fail and in many cases cause massive damage to the engines, particularly in the 2019-2020 years, some with relatively few miles on the clock.

There is even a Nissan internal technical bulletin on some user groups and forums with the affected chassis numbers, so why are Toomey and Nissan UK seemingly oblivious to doing a recall? Check some of the forum posts and owners groups on social media; there have been a huge amount of people whose vehicles suffered the same fate as ours.

In the meantime, I have had no choice, but to have the car repaired at our own expense by a well-regarded local garage. They even loaned us a vehicle to help us out (at cost to us, but still it helps).

In the meantime, we have had no detailed report on the breakdown or how the costs of the replacement engine amounted to £15k. It's been a week since sending the email for this, and nothing has come back.

Toomey and Nissan UK: don’t sell vehicles that have defective components and expect the public to pay for something that is not fit for purpose and of satisfactory quality.

I have NEVER had a vehicle break down as badly as this AND leave my partner and eight-year-old son on the hard shoulder of the M25 during rush hour.

The worst customer service I have ever received, and without a doubt, the most unreliable car I've ever owned.

7 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Réponse de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Hello,

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear you remain dissatisfied with the outcome.

Your concerns were escalated to senior management and reviewed in line with our complaints procedure. Unfortunately, Car Care Warranty declined the claim as the vehicle’s use fell outside the warranty terms.

As this decision was made by Car Care Warranty, any appeal would need to be made directly to them.

We appreciate your concerns and we're sorry that our efforts to resolve this issue have been unsuccessful, but we believe our actions were justified given the circumstances and hope this clarifies our position.

Kind regards, Toomey Nissan Basildon.

Noté 5 sur 5 étoiles

I had a fault on my car

I had a fault on my car. Not with nissan but they very kindly took my car in, and got it fixed very quickly. Hollie was very accommodating made sure I was fully informed of how it all worked and made sure i was happy before leaving. The technician Freddie got the work done quickly. The who environment at nissan was very welcoming

10 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Réponse de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Hello Toni,

I'm glad to hear that Nissan took care of your car's fault promptly, and Hollie's attention to detail ensured you were informed throughout the process. It's also great to know that Freddie completed the work efficiently, making for a positive experience overall.

Kind regards, Toomey Nissan Basildon.

Noté 5 sur 5 étoiles

Very good service at mg thank you Mia…

Very good service at mg thank you Mia and Ellie

19 août 2026
Avis spontané
Logo de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Réponse de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Hello Nerijus,

We're glad to hear that you had a great experience with our team, including Mia and Ellie. Thank you for taking the time to share your positive feedback!

Kind regards, Toomey Nissan Basildon.

Noté 5 sur 5 étoiles

I have a little juke that I love and…

I have a little juke that I love and the service advisor Holly was amazing and took care of my car fantastically and made sure it came back clean! She was polite and helpful. I will never go any where else for my servicing

28 mai 2026
Avis spontané
Logo de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Réponse de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Hello Hayley,

Thank you for sharing your positive experience with us, we're delighted to hear that Holly provided excellent service and ensured your vehicle returned in great condition. We'll make sure to pass on your kind words about her helpfulness and politeness.

Kind regards, Toomey Nissan Basildon.

Noté 5 sur 5 étoiles

My trust has been restored in main…

My trust has been restored in main dealer garages. Girls on the desk are really helpful and got my car back to me really quickly. Whilst my car was in for repair I got a nice video of the vehicle and hollie advised a service was due, appreciated the honest advise and I went ahead. Will be back in the future. Would recommend anyone to Nissan Basildon.

4 juin 2026
Avis spontané
Logo de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Réponse de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Hello Jack,

Thank you for sharing your positive experience with us! We're glad to hear that our team at Nissan Basildon provided helpful service and kept you informed about your car's repair, which restored your trust in main dealer garages.

Kind regards, Toomey Nissan Basildon.

Noté 5 sur 5 étoiles

I had my car serviced here for the…

I had my car serviced here for the first time having previously swerved dealers.
I can honestly say the lady is spoke too, (im sure her name was Francies) was incredibly professional and explained everything in detail.
Thank you for being so helpful

21 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Not a very confident person when It…

Not a very confident person when It comes to car issues, however I was met by Francis and she was ever so helpful and made me feel at ease.
She got my car booked in and helped me through the process. No questions was left unanswered.
Thanks again for your help Francis such a professional lovely lady.

16 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Diagnostics solution

I dealt with Frances at the service desk, she was really helpful and got me a diagnostics appointment (and an air-con recharge) for the next day.
The service team were quick and provided a comprehensive video report.
Frances then went out of her way to liaise with the service team to find the right solution.
(The car now also has super chilly A/C❄️🙂)

27 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Such incredibly kind and helpful staff. An amazing company!

Yesterday, I had an appointment at Toomey’s Nissan Basildon, in order to have my Juke serviced. Unfortunately, I was nearly 2 hours late due to a major accident on the A13 but when I arrived at the site, the staff was so kind and helpful. I thought they might say I couldn’t now have my car serviced but there was not one issue and my car was serviced while I waited .One lady, I believe her name was Francis, poured me a coffee and took it over to my table for me. My car was serviced, cleaned and driven back to me as I was feeling unwell. Everything about my visit was special and I would absolutely recommend this company to anyone. Thank you so much. I really appreciated your help.

19 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Haven’t had such a Pleasant experience…

Haven’t had such a Pleasant experience in a long time, once I arrived I was greeted by the lovely Frances, she helped and guided me through the whole process, and kept me updated, I would highly recommend Frances to anyone who comes into Nissan, thank you

21 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

My first time coming to a main…

My first time coming to a main dealership and I can honestly say I was instantly put at ease by the service team. Hollie was fantastic and put all my worries at ease. Truly fantastic service.

7 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great service

Having worked in the motor industry for over 40 years I know what makes a good service advisor from book in the car on the phone to booking in on the day I was very impressed with the service I received car ready on time and cleaned . Frances Brooks was very good and if I was still working I would have loved her to be a part of my service team 👍

14 mai 2026
Avis spontané
Logo de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Réponse de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Hello Chris,

We're glad to hear that you had an exceptional experience at our Nissan dealership, and we're grateful for your kind words about Frances - she's definitely a valued member of our team!

Kind regards, Toomey Nissan Basildon.

Noté 5 sur 5 étoiles

Paul Spencer at Nissan was very helpful…

Paul Spencer at Nissan was very helpful and there every step of the way with mobility service was outstanding always there to help you if you had questions and always there to make you a cup of tea so thank you so much Paul

14 mai 2026
Avis spontané
Logo de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Réponse de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Hello June,

Thank you for sharing your positive experience with Paul Spencer at Nissan. It's great to hear that he provided excellent support throughout the mobility service process, answering your questions and going the extra mile to ensure your needs were met.

Kind regards, Toomey Nissan Basildon.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great customer service given by Paige

Great customer service given by Paige, we're really happy with our new Juke mobility car, made it all very easy and straight forward for us, would highly recommend Toomey's Nissan Basildon.. also would like to thank all the staff for helping me look after my partner who was feeling under the weather whilst we was their today, you was caring, kind and patient with us.. all in all we are very happy customers..

6 mai 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Thank you to both hollie and Frances…

Thank you to both hollie and Frances for there excellent customer service

30 avril 2026
Avis spontané
Logo de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Réponse de Toomey Motor Group - Toomey Nissan Basildon

Hello Avtar,

We're really glad to hear that our team provided excellent customer service, and we appreciate your kind words!

Kind regards, Toomey Nissan Basildon.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus