Cadac Dometic Avis 

195
•
TrustScore 3.5 sur 5

3,7

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 3 sur 5 étoiles

I just purchased the 2 Cook Turbo. It provides a quick release that you screw onto the side of the unit, and I have to say it is the worse design I have seen. You cannot get it back in the bag unless... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Unser neuer, doch defekter Grill wurde anstandslos umgetauscht.Der Mann von Kundenservice war sehr freundlich. Da wir den Grill für unsere kurz bevorstehende Urlaubsreise unbedingt mitnehmen wollten,... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

Absolutely love our cadac safari. We take it with us when we go eventing , it has widened our menu choices as we can now enjoy pizza steak BBQ's stews chilli cooked breakfasts and much more. Custome... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

We contacted Cadac after purchasing a Cadac 2 which after sometime we discovered was missing its wind guards. We contacted Cadac not to complain but to ask if they could sell us some replacement guar... Voir plus

L'entreprise a répondu

À propos de l'entreprise

  1. Magasin d'articles de barbecue

Écrit par l'entreprise

Cadac Dometic barbecues are easy to build, use, clean and stow. All available with a range of interchangeable tops to offer unlimited outdoor cooking freedom. Widely regarded as the UK’s ultimate modular gas BBQ brand and trusted by campers and BBQ enthusiasts for generations. In 2022, Cadac joined the Dometic group. Dometic is a global market leader in the mobile living industry, with a long history of creating products for outdoor, home and professional use


Coordonnées de contact

3,7

Moyen

TrustScore 3.5 sur 5

195 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 83 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'un mois

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

3,7

Tous les avis

(195)

20 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent service.

I saw an accessory on the EU website that the UK site didn’t have. They couldn’t have been more helpful to source, supply and get it for me. Brilliant service.

5 août 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Thanks Johann for your review and we are happy to have helped!

Noté 4 sur 5 étoiles

I have a carri chef 2 and have a…

I have a carri chef 2 and have a problem With the bbq griddle it has warped and will not sit on the lugs properly.
Thanks
Steve.

10 juillet 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Hi Steve, you can contact our customer service team via hello@cadacuk.com if you require any assistance

Noté 5 sur 5 étoiles

grillo chef 2

had an issue with the grill plate kept falling off the lugs of the fat pan changed with no problem 18 months on i thought is was me till i found others never had a problem with the same model cant thank them enought great bit of kit and great staff thank you the team at Cadac

29 juin 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Hi Les, thank you for taking the time to leave your review, and I am happy to hear our team have resolved your concerns.

Noté 2 sur 5 étoiles

Bought one of these BBQs earlier this…

Bought one of these BBQs earlier this year primarily for it's size and weight upon using it I have found some issues if it's not level your food can and will roll off ie sausages because the grill level has no Recess to stop this happening next and a real pain the flame can and does go out and it's very difficult to see if it has
The lid is also a pain even if you use the hook to hang it on the side
Good points
Non stick is excellent
Setting up is easy and cooks well providing the flame hasn't blown out
Would I recommend it No not until it gets modified

17 juin 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Hello Ian, thank you for taking time to leave your review. Some tips which I hope will help with your concerns; we do offer a leg leveller for when cooking on uneven ground, the BBQs are not self levelling unfortunately but the leg leveller resolves this type of problem. Additionally the fat pan has flame peep holes for you to keep a check on the flame. If the BBQ is blowing out, shelter with a wind breaker or similar, keep the hose to around 1.5-2m as anything longer may give you a drop in pressure. If you have any concerns on this or it's a recurring problem give our team a call on 0333 2000 363 or email hello@cadacuk.com and we can help.

Noté 1 sur 5 étoiles

Our Cadac Citi Chef is dangerous and…

Our Cadac Citi Chef is dangerous and virtually useless. The flame blows out is the slightest breeze. We contacted Cadac within the warranty period and they were very dismissive about the issue.
The dangerous issue is the flame goes out and gas continues to escape. If you try to relight the gas the following explosion blasts the lid up. This happens multiple times on every barbecue session. I want them to replace it with a better product but they have not responded to my emails. I have put the video on YouTube. Just search exploding Cadac.

Please note. I did contact Cadac to complain about the issue over a year earlier. I was efficiently and politely fobbed off and told the issue was to do with either gas regulator or the brand of gas used.

16 juin 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Hi Mr Vittle. I can see from our systems that you emailed us the same day as leaving your review (Sunday), it is disappointing that you did not allow us any time for us to respond and help with your issue before leaving a negative review. Our customer service team have advised you of the reason for the lid exploding/blowing off was due to the BBQ being relit before the collected gas was allowed to disperse, and they will come back to your latest email as soon as possible, thank you.

Noté 5 sur 5 étoiles

Our Cadac developed an issue where it…

Our Cadac developed an issue where it caught fire after use damaging the burner plate and the dome. Even though our warranty had run out Cadac were amazing. Collection was within days and dome and burner plate replaced. Carol was amazing and always contactable and we experienced wonderful service. Can’t fault it, and want to say a massive thank you to all that supported us.

15 juin 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Thank you Charlotte for taking the time to leave your review. We will be sure to pass your comments on to Carol!

Noté 1 sur 5 étoiles

Safety issues and manufacturing fault

Had serious issues with the Cadac Chef 50. The BBQ developed a serious fault where the flame came underneath and melted the plastic near the gas inlet pipe. This could have led to burning and personal injury.

Returned the product to Cadac within the warranty period. Rather than replacing, Cadac UK chose to repair. Upon returning the same fault arose again, seriously burning the plastic adjustment valve and burning the plastic near the gas inlet valve.

Luckily no one was hurt.

Very poor service and dismissive response from the company. Emails unanswered for long periods and slow response times.

Very disappointed customer.

10 juin 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Hello Graham, as you are aware your complaint has been received. It is disappointing however that you have posted your review the same day as sending your complaint, not allowing our Director any time to review and respond. We are addressing your concerns and our Director will contact you to discuss in detail. Best regards, Cadac UK

Noté 5 sur 5 étoiles

Product and after-sales: brilliant!

We purchased the Safari 30 - which I think is the smallest you can get - for a long European trip by motorhome. It is brilliant! Frugal in its use of gas (took 4 canisters but used only one), hugely versatile and quick to set up. It cooks well too. On return, BBQd for six people, just to demonstrate it.
I did have a problem with the starter (which I think on reflection was something I had done) and emailed Cadac and got a helpful and speedy response from Allison (thank you!) telling me what might be the issue. Problem solved. Great product and great service. I am a fan!

1 juin 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Thank you for taking time to leave us a review David! We will be sure to pass your thanks on to Allison!

Noté 5 sur 5 étoiles

Recently purchased an Safari Chef 2 BBQ…

Recently purchased an Safari Chef 2 BBQ upon great feedback from various people and FB sites. Unfortunately upon 1st use it developed an fault. Cadac Warranty team were great . Special thanks to Allison , whom provided great support. Identifying and replaced the faulty component. Really impressed with the great customer services, modular design and overall quality of Cadac , sure my fault was a one off. Promptly purchased another BBQ unit for a relative to enjoy. thank you

26 mai 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Hi Colin, thanks for taking the time to leave your review, I will make sure to pass your thanks onto Allison. Happy to hear she resolved your issue and the BBQ is working as intended.

Noté 1 sur 5 étoiles

Do not buy a Cadac

Do not buy a Cadac. I had one bought for me 10 years ago as 60th birthday present. It ha been used about a dozen times and is past its warranty. The thing that Cadac don't tell you is if it drops in bits and burns you they aren't bothered because it is out of warranty. Cars have a warranty but if the car through a manufacturer fault caused injuries then the warranty would be irrelevant. Trading Standards are investigating Cadac as they make dangerous products. DO NOT BUY!!!

20 mai 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Hi Martin, sorry to see your review. Based on the communications we had with you it was understood the unit is approx. 10 years old and not a UK model. We must assume the unit has worked to your satisfaction for at least 10 years, unfortunately the warranty on the BBQ is 2 years, therefore there isn't much we can do to help. Best regards - Toria

Noté 5 sur 5 étoiles

Business Transaction

hi, i dealt with Kathryn for a business transaction and i have to say she was a pleasure to deal and alway kept to our agreed call back tiems even if sometimes i was a bit late! i'd recommend this business to anyone!

9 mai 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Thanks for your review Karl!

Noté 5 sur 5 étoiles

New Cadac

Great product renewed ours but bolt missing for the handle. But no dramas new one sent in the post two days later. Excellent customer service, what more can you ask for? I realise it should been there in the first place but...oh to be so perfect in life.

7 mai 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Hi John, thank you for your review. Glad to hear the issue was resolved promptly.

Noté 5 sur 5 étoiles

Received a Cadac Safari Chef off my…

Received a Cadac Safari Chef off my daughter for Christmas and used it for the first time over the Easter weekend. Unfortunately the Piezo Ignition Electrode wouldn't work and I had to manually ignite the BBQ
I emailed CADAC and I have had excellent communication and customer service from a lady called Carol. I received a complete replacement part and full fitting instructions the following day and I now have a fully operational BBQ 😊
Just wished the original one worked,but these thing happen and has been nice to have to battle for it to be sorted.
Thank you CADAC and especially Carol

28 avril 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Hi Michael, thanks for taking the time to leave a review on the service you received. I will be sure to pass your comments onto Carol and great to hear she resolved the issue for you.

Noté 5 sur 5 étoiles

No Fuss Replacement of Faulty Part

Had a minor part fault (split rubber grommet) on the Cadac Trio Power Pak. Contacted Cadac UK, and they sent a replacement part. Simple great service, and I have no issues about buying their products again knowing I will be looked after without fuss.

26 avril 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Thanks for your review Jim. We are happy to have helped and hope that there will be no further issues!

Noté 5 sur 5 étoiles

quality service without fuss

my BBQ burner was loose due to the tread being slightly cut wrong, on contacting Cadac they provided me with not only a new burner but the adapter connection as well free of charge - highly delighted with the service and can say the bbq meets expectations and hopefully should see years of service

21 avril 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Thanks for your review Andy & Wendy, happy to hear the problem was resolved for you.

Noté 1 sur 5 étoiles

Do not buy

Ridiculous reply from Cadac. Go to my Facebook thread on Motorhome Madness group - a lot of people are reporting this problem with Cadac blaming user error. I have posted photos etc on there.

Do not buy! Bought a Cadac, used it a few times while in our Motorhome. The base at some point has been on fire. Reported to Cadac as faulty - they inspected it an said it would be user error! Absolutely disgraceful and potentially very dangerous.

9 avril 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Hello Marie, sorry to hear your comments and we appreciate when this type of incident occurs with an appliance the consumer instinctively blames the appliance rather than considering external factors unrelated to the products integrity. We understand from our customer service team that the unit has been collected and tested by our technician, who has advised on their findings. If we can help further please reach back out to our team.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great after care service

Great after care service. The fat pan arrived from the retailer slightly damaged. They contacted Cadac who immediately resolved the issue. Thank you, we can go on our first caravan trip now.

19 mars 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Thanks for taking the time to share your review Kevin. Glad to hear your issue was resolved efficiently.

Noté 5 sur 5 étoiles

I'd like to thank Cadac uk for their…

I'd like to thank Cadac uk for their super fast delivery, excellent products and after sales service second to none. 5☆☆☆☆☆.
I have no hesitation in recommending them to others.

10 février 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Thanks for your review David, great feedback thank you!

Noté 5 sur 5 étoiles

Superb customer service and products

Super impressed with CADAC UK. The quality of the camping products is superb, but I was even more impressed by the customer service I received. I had an issue with my order and got an instant response from customer services who went out of there way to sort my issue within a day. Excellent customer services staff who couldn't do enough. Not used to that in the UK if I'm honest. A special thanks to Carol.

4 février 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Many thanks for taking the time to leave your great review, we will be sure to let Carol see a copy of this.

Noté 5 sur 5 étoiles

Resolved manufacturing fault…

Our Cadac had a manufacturing fault with the supplied bag (stitching fault on internal zip) and damage to a cooking surface. The retailer contacted Cadac and Cadac promptly replaced both items.

13 janvier 2022
Avis spontané
Logo de Cadac Dometic

Réponse de Cadac Dometic

Thank you for taking the time to leave us a review about the service we provided, we are sorry there was an issue with your BBQ however happy to hear this was resolved promptly.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus