Lordgun Avis 

64
•
TrustScore 4 sur 5

4,2

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

Extremely disappointed with Lordgun. The saddle i ordered had an estimated shipping time of 12 days. It took over 50 days to arrive. I tried to cancel the order through customer service but they delay... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

I ordered the Troy Lee Designs Rockfight CE Chest body protection for my son. Was a bit nervous about ordering from overseas but everything went smoothly and the product was exactly as described. Coul... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Was surprised to find that the part I ordered was coming from Italy, however the process was smooth and my order arrived promptly. I will definitely consider buying from Lordgun in the future.

Noté 5 sur 5 étoiles

Ordered an Ultegra Di2 Group set. Amazing price and even more amazing delivery time. Just under a week for delivery from UK to Australia. Upon arrival, all items were correct and as they shou... Voir plus


Coordonnées de contact

4,2

Bien

TrustScore 4 sur 5

64 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 100 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 2 semaines

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,2

Tous les avis

(64)

32 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Incorrect and damaged product, yet to receive refund/replacement from Lordgun in 2023

Updates as of 20/1/2023:
Pineapple on pizza for lunch today! Take that! Experience rating back to 1 star.

I have reached out to the Australian local distributor and the local reseller. They have all rejected the warranty claim as the wheelset was not purchased from them directly.

I am not sure what agreement Lordgun has reached with the Australian distributor or reseller. However, as a customer, it should not be my job to follow up with supplier, distributor, insurance company, nor to advise Lordgun how to manage warranty claims. Could we please just settle with a product replacement / a refund?

I just wanted to ride with the set of wheels that I ordered and paid for. I am felling very upset being treated like a human football. More pineapple please!

_____________________________________________

Purchased a set of Fulcrum wheels from Lordgun on 16th Nov 2022 shipping to Australia. Item received on 14 Dec 2022. Be mindful for a hidden additional credit card transection fee on top of the total invoice which will only shows on your credit card statement.......

Item sent was incorrect (item received do not match product described on invoice nor the order nor the webpage). I ordered a set of Fulcrum E-Racing 4 DB, product received was Fulcrum E-Racing 400 DB. Back wheel also damaged from shipping.

Contacted customer service regarding to the incorrect and damaged product number of times with photo evidence (damaged box, damaged wheel, close up of the damage, full shot of the wheel, wheel with tyre on, wheel with tyre off), CCTV footage of the delivery (evidence of damage prior to box opening, evidence of Australia Post did not ask for signature for the good), and the product serial number. Till today 6 Jan 2023, I have yet to receive any refund or a set of replacement. My request is still pending with customer service. A little disappointed.

Depending on the outcome of the refund/replacement, I cannot recommend to purchase from Lordgun as of 6 Jan 2023 if you are from Australia.

_____________________________________________

Updates (19/1/2023):
Thank you Lordgun for the reply. I still have no luck with the replacement but much appreciated for all the communication. My claim is still pending, but with the authorised Australian distributor this time round(no response from them yet but Lordgun has advised they will follow up).

Lordgun has been in touch all along since I reported the incorrect product and has been responsive. Special thank you to Iku from UK customer service team. I have revised my experience to 3 stars to reflect my appreciation on that.

However, I cannot stress enough that my purchase experience was not the best. I totally understand the mistake was not with Lordgun. However, I wish Lordgun could have done more to take on the responsibility by allowing me to return the incorrect product and resend me a replacement. I understand Lordgun does not want to be financially penalised by the cost for the return and reshipping. The error was made by the supplier and the damage was made by Australia Post. I totally get that, but I wish Lordgun could have look after the customer first by sending a replacement regardless and deal with the supplier / insurance company themselves. As a customer, I found it very challenging to deal with supplier / distributor. This should not be my job..... Furthermore, I am not even asking for a refund nor compensation. I just wanted to ride on the wheels that I ordered and paid for. What I have now is a set of incorrect wheels which I cannot even ride with as I have to keep the wheels as brand new for the return / warranty claim.

As per the credit card hidden fees, they are not charged by Lordgun. I mentioned it is because Lordgun's website is ending with ".au", however, they are based in Italy which will trigger some credit cards issued in Australia to charge an overseas transaction fee. Not Lordgun's issue, just a FYI for Australian customers whom might not be aware.

16 novembre 2022
Avis spontané
Logo de Lordgun

Réponse de Lordgun

Dear customer,
thank you for contacting us and sending us feedback.
Kindly note that the delivery service you chose is Australia Post Standard (7/25 working days), therefore your parcel has been delivered in time.
We have checked your transaction, however there is no additional fee collected except for the amount of your order: we kindly suggest you to contact your credit card holder so they can advise you regarding that charge.
Once you have reported us that the wheels you received are incorrect, we have forwarded the case to our department in charge immediately. Since we are retailers and we need to refer to our supplier for issues with products, it was not possible for us to receive a response immediately due to closure of the supplier for Christmas holiday.
We resumed the case as soon as the supplier has become operative again and we agreed with an Australian distributor to solve this case locally.
Kind Regards
Lordgun Team

Noté 4 sur 5 étoiles

Good range of products at a good price

Good range of products at a good price. I got my parts in a week so delivery etc very good from Italy to regional Queensland. For the parts I ordered they were the only ones that had stock and were below the recommended retail price can't argue with that.

5 novembre 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Not Very Australian after all

Not an Australian company. They ship from Italy and you will get smashed with a massive gst and duty bill. Best to use PayPal with this company. I have a claim in now and we will see how it goes. If they decide to fix the issue I will up date the review

5 mai 2021
Avis spontané
Logo de Lordgun

Réponse de Lordgun

Dear customer,
thank you for contacting us and sending us feedback.
Kindly note that we ship worldwide and therefore offer different language versions of our website.
We have received a claim from you stating that we don't write that we are based in Italy, however it was rejected since we do not hide in any case that we are a company based in Italy which is clearly visible in the contact area of our homepage and on several other pages of the website.
Further we do advise in the cart that this is a shipment from the EU and also show the following information when choosing the delivery option for the order.
"Shipping is from the EU."
Thank you for your understanding.
Best Regards
Lordgun Team

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus