Trade Depot Avis 

3 732
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,4

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Bought a Comfee Astro dish washer online for $299. This included shipping costs from Auckland to Wellington. The dishwasher arrived within a week. Tested the dishwasher, easy to use, good readable te... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Went there for the 1st time yesterday. Parking guy went out of his way to find a close park for my frail husband. Then we met Jeff, a salesperson there. What a thoroughly nice and, helpful guy. We... Voir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Delivery times are hit and miss. We ordered a large awning got it within days ordered 4 small items and the delivery updates kept changing. From with courier for delivery to attempted delivery which... Voir plus

L'entreprise a répondu

Noté 5 sur 5 étoiles

A good range & choice of products, extremely helpful sales staff, give good advice, very affordable & when we have had to exchange a couple of products for a different Style for our job they have bee... Voir plus

À propos de l'entreprise

  1. Magasin de rénovation
  2. aussi dans
  3. Magasin d'articles de salle de bains
  4. Magasin de matériel de cuisine
  5. Magasin de réfrigérateurs
  6. Magasin de systèmes de climatisation
  7. Quincaillerie

Écrit par l'entreprise

Trade Depot was founded with the single mission to provide Kiwis with beautiful and functional home improvement products at affordable prices. Our key product focus is in Bathrooms, Kitchens, Appliances, Laundry, Heat Pumps, Lighting, Tools, Hardware, Plumbing and Electrical.


Coordonnées de contact

4,4

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

4 k avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

A répondu à 40 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai d'une semaine

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,4

Tous les avis

(3 732)

1 440 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

I am extremely disappointed and…

I am extremely disappointed and frustrated with my experience with Trade Depot today.
I purchased a brand-new refrigerator and also paid an additional $169 for installation. When the refrigerator was delivered today, the delivery team simply left this extremely heavy appliance in the garage/parking area of my apartment building and left. I ended up having to move the refrigerator from the garage all the way to my apartment by myself.
After finally getting it into my apartment and unpacking it, I discovered multiple dents and damaged areas on what was supposed to be a brand-new refrigerator.
I paid for a brand-new appliance and an additional installation service, yet I was left to deal with an extremely heavy refrigerator by myself, only to discover that the product was damaged as well.
I have already requested the cancellation and refund of the $169 installation fee and contacted Trade Depot regarding the damaged refrigerator.
Overall, this has been an incredibly frustrating and disappointing experience. After everything I had to deal with today, I am extremely unhappy with the service I received.

25 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Trade Depot

Réponse de Trade Depot

Hi there, we're really sorry about your experience. I haven't been able to locate your order under your username, so I've requested information. Alternatively, please email ellen.peacock@tradedepot.com with your order number and I'll help get your cancellation and refund sorted. Thanks.

Noté 1 sur 5 étoiles

Never going to shop there again.My…

Never going to shop there again.My husband and I got a fridge freezer from them got delivered today by the driver and he wanted to leave it outside in the box and leave, we asked him if he could bring it inside he replied that is not his job, we are pensioners, we asked him if he would if we paid him, we asked how much he wanted he replied $50 but he wanted the money first in his hand before doing so and that he would not be telling the firm that he took money

25 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Trade Depot

Réponse de Trade Depot

Hi Andy, we're really sorry about the delivery. I haven't been able to locate your order under your username, so I've requested information. Alternatively, please email ellen.peacock@tradedepot.com with your order number and I'll look into this for you. Thanks.

Noté 1 sur 5 étoiles

Brand new washing machine had a major…

Brand new washing machine had a major leak, day 3 I do warranty claim and then it's 3 days of crickets. I call and told it will be booked for collection and a refund will be issued once it arrives back.
The washing machine has been sitting outside waiting to be collected for 7 days, only collection organized was canceled and im still waiting for a new collection date. Meanwhile I have had get a new machine and still waiting for a refund
Its not my fault collection has been delayed so why should I have to wait for my refund - it will be at least 10 days before machine is collected then how long to get back to base and then refund processed
I would have given 0 stars if I could

15 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Trade Depot

Réponse de Trade Depot

Hi Donna, we're really sorry. This isn't the experience we want for anyone. Ridge from our team has been in touch directly and is working to get the collection completed and your refund processed as quickly as possible. Thanks for your patience while we get this sorted.

Noté 1 sur 5 étoiles

Delivery system is a failure

ordered 3 items, all in stock in Chch, apparently. I then get notification they are being sent separately and one item delayed, hang on, they were IN STOCK.
Then 3 days later, on the weekend, I get notification they are delivering, I replied to the text saying no, delivery address is a business and closed on a Saturday.
I then get another text telling me I missed my delivery, so I responded with "no you are late, was due Friday".
No more notice from them, until Tuesday night, after 530, telling me I had missed delivery again, so I had to tell them again, only open business hours, no point delivering to a business outside of business hours.
I've asked Trade Depot to cancel order but their support system doesn't seem to work, as now day 3 and no response.

16 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Trade Depot

Réponse de Trade Depot

Hi there, we're really sorry about the delivery. A few things have gone wrong here, and this isn't the experience we want for you. I haven't been able to locate your order under your username, so I've requested information. Alternatively, please email ellen.peacock@tradedepot.com with your order number and I'll help get your cancellation sorted. Thanks.

Noté 5 sur 5 étoiles

Great store

Great store, helpful and knowledgeable staff who were on the floor and easily identifiable for questions. Great products, great service.

18 septembre 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Customer etiquette or the lack of

I have always enjoyed shopping at Trade Depot Onehunga because of their ever-increasing product range and consistently great prices. Unfortunately, my experience today left a very sour taste.While the store itself is excellent, the attitude of the employee at the checkout was highly unprofessional. Their dismissive behavior made me feel like an absolute burden and a disruption just for completing my purchase.Good prices bring customers through the door, but how we are treated determines if we want to come back. Management needs to be proactive in training front-line staff on basic customer service etiquette. Customers shouldn't be made to feel unwelcome.

20 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Trade Depot

Réponse de Trade Depot

Hi Asiss, thanks for the feedback. I'm sorry your experience in our Auckland Store wasn't up to our usual standard. Could you please email ellen.peacock@tradedepot.com with more details so we can speak with our team and ensure all our customers feel welcome.

Noté 5 sur 5 étoiles

A good range & choice of products

A good range & choice of products, extremely helpful sales staff, give good advice, very affordable & when we have had to exchange a couple of products for a different Style for our job they have been very obliging. Also good having cafe & bathroom facilities available.

18 septembre 2026
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Great buy! Service and delivery 100%

Quick and easy purchase online, delivery service was excellent with message and live tracking location of how far they were.
Have done a few washes and so quiet. Happy with purchase. Happy to recommend.

8 septembre 2026
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

This is the worst company I have ever…

This is the worst company I have ever dealt with I 100% think it's a scam. I brought 2 washing machines off them asked to pay for them that day and they would be on the truck for delivery the next day 14 days later NOTHING. I've had the run around on delivery everyday they have said not today tomorrow not today tomorrow absolute SHIT company! $1200 spent on nothing SCAM! They keep updating my tracking I have screenshots of everyday they have changed the delivery date.

P. S 1000 stars for Louis that guy deserves a pay rise 100%

16 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Trade Depot

Réponse de Trade Depot

Hi Cheyene, I'm sorry this has taken far longer than it should have. Louis, our Customer Operations Manager, has been in touch directly and confirmed that your washing machines are scheduled for delivery later today or tomorrow morning, 17 September. He'll keep you updated.

Noté 1 sur 5 étoiles

Absolute worst company I’ve ever dealt…

Absolute worst company I’ve ever dealt with. Half of the items they sent were missing parts or severely damaged during delivery.

Contacted their support/warranty department on multiple occasions just to never hear back from them again.

Scamming company run by scammers.

15 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Trade Depot

Réponse de Trade Depot

Hi there, thanks for letting us know. This isn't the impression we want customers to have, and we'd like to get to the bottom of what happened. Could you send your order number to ellen.peacock@tradedepot.com so I can look into it properly and get this sorted for you?

Noté 1 sur 5 étoiles

Bad experience my firstime buy Media…

Bad experience my firstime buy Media refrigerator I choose free delivery 5 days after still not deliver.
Re visit christchurch depot they told me wait another 2 day to deliver( still not sure).

15 septembre 2026
Avis spontané
Logo de Trade Depot

Réponse de Trade Depot

Hi Jose, thanks for your patience. Our delivery timeframe in Christchurch is 2-14 business days. If your item hasn't been delivered within this time, please contact ellen.peacock@tradedepot.com. I can raise this with our dispatch team to schedule delivery.

Noté 5 sur 5 étoiles

EASY ONE STOP SHOPPING

Experienced professional staff that helped with every product we needed- a one stop shop for us. The quality is pretty good for the price tag! Fast service delivery

7 novembre 2025
Noté 2 sur 5 étoiles

Poor communication and false promises

*This is now been resolved, thank you to Ace who went the extra mile to follow this up and responded to me quickly. Ace had this sorted within approx 6 hours of following up with me. However the original review still stands as I don't think any action would have been done if Ace hadn't followed up.

I’m really disappointed with the customer service I’ve received from Trade Depot over the past two weeks.

In December 2025, I purchased a fridge/freezer from Trade Depot. Shortly after purchasing it, I noticed the price had dropped by $70. I contacted Trade Depot’s online support, and they agreed to honour the price difference. I was given the option of having the $70 refunded to my bank account or receiving it as a voucher. Unfortunately, I chose the voucher — something I now regret.

Two weeks ago, before visiting the store, I contacted Trade Depot by phone because I couldn’t find the voucher in my emails. I wanted to obtain the voucher code so I could use it when I visited the store that day. The person I spoke to was able to locate the voucher code for me.

I then went straight to the store and, when I went to pay for my goods using the voucher, I was told that it had expired. I was surprised by this because I thought the original email I received when the voucher was issued in December 2025 stated that it wasn’t due to expire until October. Unfortunately, I no longer had the original email, so I couldn’t confirm the expiry date with 100% certainty.

While I was in store that Saturday, I spoke to the team at the sales desk and explained the situation. I was told to email the person I had spoken to on the phone earlier that day. The sales team advised me that the person I emailed would contact IT to have the voucher reactivated and that it would be done by Monday.

I followed their instructions and emailed my reactivation request to the person I had spoken to on the phone earlier that day. The person I emailed responded and confirmed that they had put a request through to IT to have the voucher reactivated. I was told that IT would reactivate the voucher and that it would be done by Monday.

So, two separate people told me that the voucher would be reactivated by Monday.

The following Saturday, a full week later, the voucher still hadn’t been reactivated. I emailed again directly but received no response, so I then contacted online support to follow it up.

It has now been more than a week, and I still haven’t received any response or update. The email I received from online support stated that I would receive a response within 24–48 hours, yet two weeks have now passed since I initially raised the issue.

I completely understand that issues can sometimes take time to resolve, but what I find particularly disappointing is that I was given a clear timeframe by two different staff members, yet nothing appears to have happened and nobody has contacted me to explain the delay.

At this point, I feel like I’m being ignored. I have followed every instruction given to me and contacted the appropriate people multiple times, yet I’m still no closer to having the voucher reactivated.

In hindsight, I really wish I had taken the $70 bank refund when it was originally offered. Had I done that, this entire situation could have been avoided.

Unfortunately, this experience has left me with a very poor impression of Trade Depot’s customer service. I have found them difficult to deal with, communication has been extremely poor, and the commitments I was given have not been followed through.

I don’t think I’ll be shopping at Trade Depot again.

29 août 2026
Avis spontané
Logo de Trade Depot

Réponse de Trade Depot

Hi Caz, sorry it took so long. I have raised this with our Team Lead to ensure requests like this are actioned more quickly. Your voucher has been reactivated, and Ace has been in touch with you to confirm this. Thanks for your patience while we got this sorted.

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus