Fairco Windows & Doors Avis 

182
•
TrustScore 4.5 sur 5

4,6

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 5 sur 5 étoiles

Very happy with the 2 guys who installed my windows and doors. They arrived on time, covered the floor areas and cleaned up each day after they finished. Feel a lot more secure after installation, big... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Recently had my home installed by Fairco. Paul who came to our home was extremely helpful and knowlegable about the products and gave good advice on improving our energy rating. the installation went... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Great experience starting with Ben Millist who was very informative (and patient!) and advised on which doors and windows were most suitable for us. The installation team were excellent with Vaz and M... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Frojm initial sales visit to finishing the job on time, Fairco personnel easy to relate to and deal with. They have both expertise and experience in dealing with househoders anxious about strangers en... Voir plus

À propos de l'entreprise

Écrit par l'entreprise

FAIRCO is a trusted provider of windows, doors and roofline services for existing homes in the greater Dublin region. Our team has been crafting beautiful bespoke products for over 35 years. We provide high quality, energy-efficient and burglar-resistant products as standard. But we don’t compromise on style either. From initial design to stress-free installation, our specialists are here to guide you every step of the way.


Coordonnées de contact

4,6

Excellent

TrustScore 4.5 sur 5

182 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Aucun historique récent de demande d’avis

Cette entreprise n’a pas récemment invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.

A répondu à 50 % de ses avis négatifs

Répond généralement dans un délai de 24 heures

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,6

Tous les avis

(182)

44 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 1 sur 5 étoiles

Door is only 3 years old

Door is 3 years old. Silver knocker and letterbox are rusting and i thought they would be weatherproof and durable. Rang customer care.. didn't want to know..seemed well used to this issue..told i have pay to replace them as Fairco warranty doesn't cover this..very disappointing...urge caution to anyone considering using this company...

31 août 2023
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

Dear Anne,

Our records show your installation was carried out on the 11th of January 2020. You contacted our office on the week of the 28th of August 2023 to discuss the replacement of the letter box and the door knocker. We offered to replace the items and explained there would be a charge.

Noté 3 sur 5 étoiles

Full payment up front, and then issues with installations...

At the day of installation full payment was required before work commenced. When installed a bolt was faulty so the I was left with a door was left "locked" and could not be opened.
It took many weeks to get the replacement part and then Fairco had difficulty scheduling the visit as we live in a very rural location.
Then when they came, again there was a problem with the part and only on a third visit was the work eventually completed, over two months after the initial installation date. And all the while they had full payment!

23 septembre 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

To be avoided

To be avoided. I wish I had done the research before paying Fairco for windows and a front door.
The biggest issue we've had is the colour of the front door doesn't match the frame. The door is black and the frame is more like a navy. We consulted with other people in the business and they all agreed they were different colours. We were never told that the door and frame were different materials so its difficult to get a match when spraying the same RAL colour. If we were informed we could have chosen a different door. The customer service is non existent and we were basically told that we were colour blind. There was no offer to rectify the problem, once they get their money they don't care.
We had problems with the windows too. The work wasn't checked on completion and they had to come back 3 times to fix seals that were letting in air. They were sloppy in their work, the black PVC seals on the exterior are so messy looking.
I have never come across such an unprofessional Supplier and want to warn other people not to use them.

31 août 2022
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

Dear Lisa,

We are sorry that you feel we didn’t provide good service from our team.

Our records show that you raised concerns about your Silka door colour after its installation in August 2022. The design of 'sputter' coated painted door and frame with foil finish is the same as on display on both of our showrooms.
We arranged shortly after this for the sales manager from Silka to review your concerns, and he confirmed that this design was as per the manufacturer’s guidelines.

In February 2023 you contacted us again in relation to the Silka Door design and we referred this matter to our manufacturer. They carried out a further review of their technical data and made the following statement:
“The door is a ‘Sputter’ coated painted finish and the frame is a foiled finish. Both are colour matched to each other and I can confirm that both are a good numerically quantified industrial match. Any perceived differences between the door and frame could be down to differences in the materials used between door and frame, changing lighting conditions, angle of viewing, or the expectations of the person viewing the product. For reference, approximately 800 doors with this finish were shipped in the past 12 months with half of those being SILKA BLACK.”

Finally, the work was checked on completion and signed off. We were also requested to review the seals of some windows, and our service team completed the corrective action report.

Noté 2 sur 5 étoiles

Sash windows not satisfactory

One sash window slides open when unlocked (too loose); another requires much effort to open (too tight). Problems known by company since installation in Nov-22. Three separate visits by service personnel have, up to now, failed to identify or fix the cause of problems. I'm awaiting another visit and, if this fails the remedy the issues, the windows must be defective or have been damaged before or during installation. Not very satisfactory.

22 novembre 2022
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

I cannot fault my experience with Fairco

I cannot fault my experience with Fairco. Jack from the office was extremely helpful from start to finish. Paddy & Stephen did a great job with the installation, it was very quick & they left the place spotless. The whole experience was 10/10 and I am very impressed with the quality of my new windows, I would definitely recommend Fairco. Thanks guys!

5 janvier 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

We had widows and doors installed in…

We had widows and doors installed in May, despite many attempts to get a few problems sorted we find ourselves in a position of getting a solicitor involved in the hopes of getting what we paid for. I would advise anyone who is buying widows from them to hold off on paying in full until everything is sorted. The after sales is terrible once they have your money. Billy and Mary Harris Ashbourne.

9 décembre 2022
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Fairco installed my windows and door

Fairco installed my windows and door. Fantastic service, top class workmanship. All done in two and half days. Fitters Gary and Jamie were very friendly, and left no mess after the job.
Paul, the sales rep was very helpful, and the price was reasonable. I highly recommend Fairco

31 août 2022
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Very disgruntled customer

As anyone can see Fairco have 52 percent bad ratings, after paying over the odds for a patio door, with a promise I was getting the best there is, couldn't be further from the truth, I'm left with a door that's absolutely impossible to open or close, their answer was they could recommend another company to come and check it out, I've told anyone that would listen not to go near this sham of a company

26 juin 2022
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

New Windows & Doors - Fairco did very well

We engaged Fairco to replace our entire home's windows and doors in March 2022. From start to finish, the process went as well as one could have expected and completed with installation in May, right around the time that was estimated in the beginning. From Dean in sales, to the surveyors visit right the way through to the fantastic job Victor and Frank completed during the installation, the experience was seamless and the finished product looks fantastic. A really top class installation, very tidy work and all completed over about 4 days. We are delighted with how Fairco performed on this job and would have no reservation in recommending them.

30 mai 2022
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

Thank you so much for taking the time to leave an excellent rating. We really appreciate your business.

Noté 1 sur 5 étoiles

Stay clear

“Hi David, unfortunately the entire marketplace was experiencing serious supply chain issues at the time. Due to this issue, we were not able to complete your order with the agreed product within the agreed timeline and we refunded your deposit as a result of this”

This is the response Fairco has given to my husband ( David Flynn’s )on Google reviews. Well Fairco, it’s a real pity that your Sales Rep and your MD could not have told us this nugget of information, instead of arriving at our door with our money back when we enquired about the March fit date. When I asked the sales rep to take the draft back and come back with date even if it was May/June your company refused to give us another date. The colour was a “standard” grey during the sales process, Fairco changed it and then obviously forgot to put our order through or you felt we had paid to cheaply so you pulled out when we enquired about the fit date in March and complained we were getting poor service as sales rep was not reverting. MD didn’t have the courtesy to ring me when I asked for explanation, sales rep had no answers to the situation. Only that, due to our email complaining about no response, the relationship had obviously deteriorated and they didn’t want our business. I see there has been a number of positive reviews since David added his .. you can be assured ours is a genuine one! Nice showroom .. pity about the poor customer service/ attention to detail/ admitting to the actual problem on a review but not telling the customer in the first instance. Buyer Beware as they say….. lesson learnt … worst company I ever dealt and that’s saying a lot

11 mai 2022
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

Hi Caitriona, as we replied to your husband, the order was unfortunately delayed due to supply chain issues in the market at the time. When a price is agreed with a client we always stick to it; we reserve the right on who to do business with. Any deposit taken was refunded.

Noté 1 sur 5 étoiles

Horrible and Rude Customer Rep

I just spoke with the most horrible customer rep I have ever dealt with. She had a serious attitude from the moment I took the call. Asked her if in the supply and fit service they provide do they move waste pipes from the upstairs bathroom which comes down the back wall of the house (1940’s terrace), Where the bi folding doors are going to be replacing French doors . Simple question she kept saying I don’t understand what your talking about. I had to describe a number of times there was an old steel pipe for the toilet waste coming down the back wall and would the fitters deal with this problem if it encroached on the new opening. She told I would have to sort that myself in the rudest tone. This person is Not fit for customer care and not fit for her role she had no idea of what is involved in supply and fit of bifolding doors and potential problems which is basic construction. I told her in the end based on her horrible attitude and tone I would not use their service and ended the call. I’m sure I’m not alone

See reply from Fairco-you have basically called me a liar instead of taking it as feedback on your customer care. I left a message on the answering machine and my call was returned by a female representing your company. She didn’t pass me to anyone else so was obviously employed to deal with my query. If you are supply and fit, you should be able to talk through with a customer potential problems. I completely stand over that it was Fairco, Unless that person logs all query’s your wouldn’t have a record.? Her manner was horrible, don’t try and discredit my review

20 avril 2022
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

Hi Roise, unfortunately we don't have any note of your call on our system. Fairco does not employ any female sales reps, so you may have mistaken us for another company. Also, Fairco does carry out any work on Waste Water Pipes unfortunately, as we are primarily install Windows and Doors for our customers.

Noté 5 sur 5 étoiles

Delighted with the job Kevin and the lads did!!

Just finished the process of upgrading the windows on our home and I must say, my experience with Fairco was a step above. Their sales advisor could not have been more facilitating in my every need and his attention to detail was second to none. Major thanks to Kevin and the Fairco fitters for treating our home like a home and not a building site. Most importantly, the difference these windows and the insulation around the windows have made is going to save me a fortune in electricity bills!! Thanks Fairco, could not recommend your brand enough!

20 avril 2022
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

My mother had a new door fitted by…

My mother had a new door fitted by Fairco and I cannot get over the difference it has made to our home. The quality of staff they have is second to none and I was most impressed by the overall professionalism shown by Fairco. I would have absolutely no problem recommending Fairco

14 avril 2022
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

Thanks so much for sharing your experience with us. We'll pass your kind words on to the team

Noté 5 sur 5 étoiles

I engaged the services of Fairco to…

I engaged the services of Fairco to replace a front door at my home, this is my third experience in purchasing windows and doors with them. We were guided by their professional sales rep in the showrooms at Santry to the endless selection of doors available. The rep came to our home at a time convenient to me to go through our final decision and to make further recommendations. The next stage was for a surveyor to call to take measurements and allow for any final changes to be made. Our door was installed to the highest standard the fitters were excellent, they cleaned up the area afterwards. I would highly recommend Fairco their level of professionalism was outstanding, our new door has given us complete peace of mind.

7 avril 2022
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

We are incredibly grateful that you took the time out to leave us a 5-Star review.

Noté 5 sur 5 étoiles

Very happy customer

I had all my mum's windows and doors replaced by Fairco earlier this month. I cannot say enough - Gary & Sean were so helpful and so tidy. My mum is delighted - with the rising cost of heating bills the timing couldn't have been better ! Gary and Sean were excellent time keepers so my Mum was delighted. We are thrilled to have my Mum happy and secure in her own home. I would highly recommend.

7 avril 2022
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

Thank you so much for your review! We will share this with the team to let them know to keep up the amazing work.

Noté 1 sur 5 étoiles

Absolute scammers I'm an old age…

Absolute scammers I'm an old age pensioner took out a credit union loan to have a patio door installed, within 3 weeks door was impossible to open, after numerous phone calls they want to charge me to come out and tell me what a diabolical mess they made, don't believe anything they advertise

23 mars 2022
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

Hi Bernie, we have no customer on record with your details. If any installation was faulty within 3 weeks, it would be fixed free of charge under warranty.

Noté 1 sur 5 étoiles

Terrible Company - Stay Clear

In Nov 21, (after much research) we choose Fairco Windows & doors in Santry to supply and fit our windows, sliding door and front door. At the outset ( and in every subsequent conversation thereafter we explained that we wanted our Windows in March 2022 as we had a family occasion in May. The order was placed with the sales Rep in early Dec and a surveyor conducted his full assessment a week later and the deposit and contract was paid.n January we were contacted to say the original grey colour was not available even though at the sales it was a common alternative to white. We were asked to choose another grey colour (from a colour sample book), as they couldn't provide us with a sample of the actual PVC. After a week or so they provided us with an address of a house that had another grey coloured window and we reverted the same day to say that we would accept that colour in our order. We confirmed again all was good for March and that the colour problem on their side did not impact us in anyway. The sales Rep said that all was in order when I double checked this and they had the windows ready before we even needed them! We had a family relative (builder) lined up to carry out work before the windows/doors would be fitted. This work while related to a window/door was to be done prior to the fit so Fairco just had to work with the measurement of an existing front door and back window.
In late January we contacted the sales Rep to get an exact date for the fit as we had to work with the builder and painter timelines as well. We explained that our builder had noticed that the measurement of the front door might not be right. We agreed with the sales rep that the surveyor would revisit and re-measure. he surveyor was arranged for a week or so later. He arrived an hour late and said the builder was supposed to be here. We explained that we had been very clear with the sales rep that no builder would be here waiting on him and the new door needed to be the exact same height as existing door and could he ensure this was the case. After a lot of persuasion from us showing that the original measurement were wrong The existing door was measured and adjustments were made to the order - again no issues with the order date.
We contacted the sales Rep in Feb to get exact fit day, we explained the story with the surveyors visit and he couldn't understand the confusion regarding the builder being on site. The sales Rep said he would revert the following week with the fit date. One week passed, two weeks, three weeks passed, we called and left messages explaining we were trying to co-ordinate other trades people. We called the office, promised call backs. An email was received from the installation team saying a date hadn’t been fixed yet as we had chosen a special colour.
We sent an emal back explaining our disappointment and that we had to choose another grey as the standard was not available and we outlined politely the issues with the service.
The MD responded to our email saying he didn't understand why we felt this was a bad service. We reverted politely and clearly explained the issues ( just in case he wasn't fully aware the promises made to us). We received a prompt response to say that he was refunding our money! Within 30 min the sales rep arrives at our door with a draft for our deposit. We had a robust conversation with him. No answer as to where our order was, what the issue was, when the windows could be supplied... the only cause was that the email we sent outlining our disappointment lead the MD to believe that the relationship could not be repaired… what a cop out to their mess up!
To say we were baffled was an understatement, I read the email in person to the Sales Rep and I asked him whether any of the 3 points made was incorrect or harsh he said no, they were valid. He said that he had sent emails chasing the order but no response ... I don't know if this is true or not. The sales agent even advised that we were nice customers , well we had a lot of choice words to say to the sales agent about his customer service and that of the MD. We requested a call back from the MD but never received one, no surprise there! To sum up Fairco messed up the order for sure and we are now at a loss and won’t have new windows and painting done for our family event. They have left us in a right mess. Don't be sold by the show room or the nice down to earth sales person .don't even get me started on the MD... these people don't no the meaning of a contract or customer service.. We are very tolerant people, but they would buy and sell you and make out your the problem when they messed-up and couldn't own up to it. We probably had a lucky escape you can imagine what their fitting and after sales service would be like .There was no way they would have refunded if the order if it was processed . Thanks FAIRCO, lets see if your in Business for the next 30 years !

15 mars 2022
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

Hi David, unfortunately the entire marketplace was experiencing serious supply chain issues at the time. Due to this issue, we were not able to complete your order with the agreed product within the agreed timeline and we refunded your deposit as a result of this.

Noté 1 sur 5 étoiles

In the strongest possible words

In the strongest possible words, do not sign a contract with this horrific company. Abusive, inefficient and horrific to deal with. Sweet as pie until you sign the contract, and as soon as you do, they own you, and they know it. They refused to install the doors until we had paid 100% upfront, which was a breach of the terms of their own contract. As per the review below, their credit staff are aggressive and abusive, without any reason to be so. One week after this company installed our doors, we have asked one of their competitors to come around and replace the whole job. Horrific. We have invited their competititors to visit us and given rights to them to take photos to use their influence to help steer people away from Fairco for their own protection. I will be posting photos on smart reviews to show the horrific work they did and the contract they lied about when I signed it. Three weeks after the installation of the doors, we have a number of significant problems. Water is leaking in under the frame of the door to the inside, which is likely to damage my kitchen floors. The door is not opening or closing without our having to push it unreasonably hard and is making horrible squeeking sounds, the design of the door handle is likely to create personal injury as the handle is designed in such a way that it will hurt your fingers against the frame of the door if you don't move your hand fast enough when opening the door (senior citizens and young children are most likely to be hurt) to the point that we have had to put "bumper" stickers on it to try to lessen the injury which we believe will happen, and what was previously a 26" opening is now a 21" (approx) opening, so we can't get furniture which is in the home office out the back through the door any more. At the time of signing the contract, we paid Fairco extra money to fix some damage that had been to a pebbled wall along the border of the door frame, and even though we were clear we needed the pebbling to be the same color (or with as little variation as possible), the border is now a horrific dark grey, and the rest of the back of the house is white(ish). We emailed Fairco to advise them of the issues, and they arranged to sent their Chief Engineer, but not surprisingly, have since cancelled the appointment. Horrific. Videos and pictures will be put up on smart reviews to demonstrate why we believe you should NEVER retain this company to provide services that other more deserving providers can provide. Like other reviewers, we believe that the "good" reviews for this company are false.

27 décembre 2021
Noté 3 sur 5 étoiles

Got whole house new windows done

Got whole house new windows done. Fairco fitters were great, did good job, very neat.

Fairco credit control were disgusting. Job finished on a day when I was at work. Fairco credit control rang me aggressively at work that day, demanding full payment that day before I had even got home or seen job or passed it. They had already been paid big deposit. They were paid in full following week when I had seen finished job. Won't use them again. Offensive.

11 octobre 2021
Avis spontané
Logo de Fairco Windows & Doors

Réponse de Fairco Windows & Doors

Mr Jones, thank you for contacting Fairco Windows and Doors. We do not have your complaint logged on our system. Please contact us on 01 4990110

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus