Köpte nyligen en ny bil som jag blev mycket förtjust i. Volvo Ex40. Jesper som sålde den var en mycket trevlig och seriös säljare. Vi blev väl bemötta och han var mycket kunnig och hade bra tips efter... Voir plus
Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus
Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus
Lisez les avis des autres
Köpte en lätt begagnad Volvo Ex30 I augusti hos Nybergs bil i Jkp. De hade en pågående sommarkampanj, där b.l.a 12 månaders fri halvförsäkring samt 1 fri service, skulle ingå vid tecknande... Voir plus
Min dotter lämnade in sin bil efter en parkeringsskada. När hon hämtar bilen är motorhuven omlackad men hon ser en repa vilket hon säger. Idioten säger då att det blir så efter ett tag ändå, ha... Voir plus
Bytte till vinterdäck hemma, när jag kom till fjärde däcket så sprack min nyckel till låsbulten. Åkte till Nybergs och trots att det var fullt med folk som skulle skifta däck osv så kunde dem hjälpa... Voir plus
À propos de l'entreprise
Coordonnées de contact
Aucune trace de demande d’avis
Cette entreprise n’a pas invité ses clients à l'évaluer, donc les avis ne sont peut-être pas représentatifs.
Comment cette entreprise utilise Trustpilot
Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.
Köp av Volvo Ex ext.
Köpte nyligen en ny bil som jag blev mycket förtjust i. Volvo Ex40. Jesper som sålde den var en mycket trevlig och seriös säljare. Vi blev väl bemötta och han var mycket kunnig och hade bra tips eftersom vi inte hade någon vana av elbil. Jag rekommenderar Nybergs i Nässjö varmt. Däremot inte Volvo i Vetlanda. Det är värt att åka några mil extra och få lite extra service.
Är så ***** trött på denna *****…
Är så ***** trött på denna ***** verkstaden. De har varit krångel från första stund och argumentationer ang montering av extraljus. Jag blev påkörd och bilen lämnades direkt till verkstaden 30 Maj. 29 April hade de tid att laga. Ca 1 vecka efter den lämnades in fick de offerten godkänd, för allt. Jag fick skaffa egna extraljus vilket jag också gjorde inga problem. De sa inget om att själva ”hållaren” va krökt och att de behövdes en ny. De ringer mig medans de håller på med bilen och klagar återigen på mina extraljus och försöker övertala mig om att de ska slippa montera 2 av dem. Detta har varit ett återkommande ”problem för dem” Ingen har sagt något om att gamla hållaren va defekt utan de är något jag får till mig samma dag.
De har haft en månad på sig att dubbelkolla detta! Frustrationen på denna verkstaden är enorm och hade inte rekommenderat dem till någon. Har du möjlighet så undvik att lämna till Nybergs i Jönköping. De ifrågasätter x antal gånger vem som monterat och hur. De säger att bilen ej klarar vikten. De har suttit på 3 år utan problem…. De kommer lossna igen om du fastnar med fronten. Ja för de har jag ju planerat att göra…. Allt är godkänt. Hur de planerar att lösa de ska inte ang mig som ägare. De är inte jag som ska laga bilen till hur den var innan jag blev påkörd.
Hade lämnat in bilen på service
Hade lämnat in bilen på service. Frågar efter teknikern som ansvarat för bilen, eftersom hans plats är tom. "Han är ute nånstans" fick jag till svar på mycket oengagerat sätt. Efter en stund prövade jag ringa till teknikern, men inget resultat. Efter en stund ser jag honom komma till sin plats. Han har varit i lokalen hela tiden men kollegan har inte ids att säga till honom att han har en kund som väntar! Jag går fram till teknikern och jag frågar om det är han som gjort service på bilen, säger att jag prövat ringa några gånger för jag har väntat en stund här får jag ett snäsigt svar " Jag jobbar ju!" Ja men om man ska hämta sin bil, hur går man till väga då?
Ska man inte ringa numret till teknikern man fått på SMS?
Tror dessa herrar behöver gå kurs i bemötande, som i alla andra serviceyrken. Fruktansvärt bemötande!! Ett leende till kunden kostar inget, annars kanske man ska byta yrke!
Köpte en lätt begagnad Volvo Ex30
Köpte en lätt begagnad Volvo Ex30
I augusti hos Nybergs bil i Jkp. De hade en pågående sommarkampanj, där b.l.a 12 månaders fri halvförsäkring samt 1 fri service, skulle ingå vid tecknande av Nyberg total.
Allt i enlighet med försäljaren.
Detta har visat sig, inte stämma i efterhand.
Har dessvärre blivit debiterad för fordonsförsäkring via Volvia, Från dag ett, via autogiro.
Så lita inte blint på säljarens ord. Utan se till att få allt på pränt, i samband med kontraktsskrivningen.
Fantastik upplevelse …
Hade en fantastisk upplevelse med Isabel och Milad på Nybergs Bil Habo, som agerade otroligt professionellt från start till slut. Beställde en bil som var utannonserad, men noterade att verkstadens beskrivning inte helt stämde, fanns fler kosmetiska skador än angivet.
Bilen togs in, löste problemen omedelbart utan några krångel eller ursäkter, vilket visar på deras höga serviceanda.
Inte nog med att de åtgärdade detta direkt utan krångel, de gick även långt utöver vad jag kunde förvänta mig genom att fixa saker jag inte ens hade räknat med. Milad mötte upp mig i Jönköping då bilen lämnades in och tog personligen emot bilen.
Dessutom fick jag en hyrbil som perfekt matchade min under hela processen, vilket gjorde allt så smidigt.
Nu är jag supernöjd med bilen och hela köpprocessen. Deras professionalism och smidighet gjorde allt till en fröjd. Rekommenderar starkt – proffs rakt igenom!
Inkompetens hos Nybergs bil Jönköping
Min dotter lämnade in sin bil efter en parkeringsskada.
När hon hämtar bilen är motorhuven omlackad men hon ser en repa vilket hon säger.
Idioten säger då att det blir så efter ett tag ändå, han hämtar en trasa och ska polera bort den och fler repor uppstår. Min dotter blir då ledsen och ringer mig. Jag talar med Christer som vill titta på bilen och hon får hjälp.
Men hur är man funtad om man säger om en nylackerad motorhuv. Att det blir så ändå.
Jag blir så förbannad
Fantastiskt bemötande av Viktor i ett…
Fantastiskt bemötande av Viktor i ett inte Bil köp relaterad ärende.
Jätte en el bil xc40 som strulat efter…
Jätte en el bil xc40 som strulat efter 2 veckor. Nybergsbil vill inte betala till Volvo verkstad i Skåne, de vill ha bilen till Jönköping istället då kostar det cirka 19tkr. Vi bestämmer att lämna tillbaks skiten men de väljer att dra över 30tkr av oss. Jätte dåligt av er, det är skumt företag
Lämnar jättedåligt bud på ens bil och…
Lämnar jättedåligt bud på ens bil och otrevliga på blocket.
Lämnar in en bil för plåt/lackskada me
Lämnar in en bil för plåt/lackskada men får tillbaka en bil som hackar kraftigt i motorn efter 20 minuter bilfärd. Sättet Nybergs beter sig på när man ringer in till dem är allt annat än förståelse eller professionalism så länge deras arbete är färdigt. Jag lämnade in en fullt fungerande bil och förväntar mig en fungerande bil tillbaka!
Bytte till vinterdäck hemma
Bytte till vinterdäck hemma, när jag kom till fjärde däcket så sprack min nyckel till låsbulten. Åkte till Nybergs och trots att det var fullt med folk som skulle skifta däck osv så kunde dem hjälpa mig. De plockade fram en nyckelsats och hittade en som passade min låsbult och låste upp på under 5 minuter. De tog inte heller någon betalning för detta.
Riktigt bra!
Använda oetiska metoder för att lura…
Använda oetiska metoder för att lura folk av sin bil, för lång under marknadsvärdet. Skrika och gapa i telefonen och hota med att vi syns på rätten. Gör inte affärer med Nybergs bil Du komma att ångra det.
Danni Malki Nybergs Bil.
Köpt en begagnad idag av Danni Malki på Nybergs Bil i Habo. Högsta betyg till mycket väl genomförd affär. Precis som man bara kunde önska sig. Allt som var utlovat stämde på pricken och med en trevlig attityd dessutom. Tveka inte om ni tänker köpa en bil av den här killen.
Personlig serviceman
Personlig serviceman, katastrof.
Går inte att få tag i, antingen talar de telefon eller är de på rast.
Tommy
Fantastisk service!
Det här omdömet gäller reservdelsavdelningen på Nybergs bil i Jönköping.
Vi hade ett stort problem. Vi kunde inte hitta dragkroksnyckeln till vår bil, vilket kunde innebära att vi skulle bli tvungna att byta ut hela dragkroken till en stor kostnad. Som tur fick vi kontakt med en medarbetare som heter Pär som tog ett stort engagemang och intresse i att hitta en bra lösning för vårt problem. Ett engagemang och intresse klart över vad som kan förväntas och med stort professionellt kunnande löste han problemet åt oss. Vi är jätte lättade och tacksamma.
Det är otroligt att det ännu finns sådant engagemang och att man kan få så strålande service. Vi rekommenderar starkt Nybergs bil i Jönköping!
Passa er för Nybergs bil i Nässjö
Hej! För det första jag har aldrig sagt vad jag ville ha för min bil. Jag fick ett erbjudande från er försäljare som var 74000kr på en ford Kuga 2017 2,0 diesel som ligger på ungefär 140000kr på blocket. Rena rånet, rena skämtet och du säger till mig att jag fick inte vad jag ville för min bil? Ni är inte seriösa. Ni är skojare. Jag vill inte höra mer om er och jag hoppas att folk fattar vem ni er. Det är Marcel Proca inte Mariana Proca vet inte varför kommer upp hennes namn.
Tydliga, ärliga, seriösa.
Tydliga, serviceinriktade, ärliga.
Enkla att kommunicera med.
Byter inte något i förtid/onödan på ex. Service. Tydliga med priser.
Jag rekommenderar Nybergs starkt, har varit i kontakt med butik, verkstad, service samt bilförsäljningen.
Dök upp ett meddelande i bilen en kväll…
Dök upp ett meddelande i bilen en kväll i ca 10 sekunder: "Försämrad motorprestanda", någon morgon senare när jag ska till jobbet startar jag bilen och motorlampan lyser.
Ringer Nybergs och de ber mig komma in för att läsa av felkoden, det tog 20 minuter från att jag kom dit till att jag fick åka därifrån med ny, utbytt tryckgivare på goodwill, det vill säga helt utan kostnad.
Kan inte tänka mig bättre service än så här :)
Totalhaveri.
Hmm…
29:e april lät jag Nybergs bil i Nässjö byta kamrem och göra storservice på min Volvo V60 CC från 2016… den hade då gått 17.800 mil (servad helt enligt alla upptänkliga regler och intervall hos dessa).
För det första hade de glömt stämpla serviceboken när jag hämtade den, trots att jag frågade.
Men det var det lilla…
Den 18:e Juni rasar motorn fullständigt och de har iiiiingen aning om vad som hänt..
Mmm… just det 😏.
Har dessutom en historia med en inte alltför gammal Ford som hade varmgående bromsar bak för några år sedan.
Den var inne på samma verkstad (de var då märkesverkstad för Ford) tre gånger utan att det löste problemet… kostade närmare 13.000:-…
…och då räknar jag inte in bromsvätska som de hade glömt fylla i… den fick jag köpa på närmaste mack efter att ha hämtat bilen 😏…
I slutändan visade det sig vara en kärvande handbromsvajer för 450 spänn… men det var Mekonomen som löste det.
Jag kan lugnt säga att Nybergs bil i Nässjö har förbrukat allt mitt förtroende.
Jag kommer aldrig köpa eller låta dem komma i närheten av en bil i min ägo igen.
L’expérience Trustpilot
Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.
Les entreprises peuvent utiliser nos invitations automatiques pour collecter des avis. Ils sont accompagnés du statut « Vérifié » pour indiquer qu'il s'agit d'expériences authentiques.
En savoir plus sur les différents types d'avis.
Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.
En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.
La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.
Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.








