Katie Barnes Tool Range & Education Avis 

222
•
TrustScore 4 sur 5

4,2

Bien que nous ne vérifiions pas les affirmations individuelles, car les avis reflètent l’opinion personnelle des utilisateurs, certains avis sont accompagnés du statut « vérifié » lorsqu’il est possible de confirmer qu’une interaction avec l’entreprise a eu lieu. En savoir plus

Pour protéger l’intégrité de la plateforme, chaque avis, qu’il soit vérifié ou non, est analysé par notre logiciel automatisé 24 h/24 et 7 j/7. Il identifie et retire tout contenu qui enfreint nos conditions d'utilisation, y compris les avis qui ne se basent pas sur des expériences authentiques. Nous sommes conscients que nous ne pouvons pas tout détecter, et vous pouvez nous signaler tout élément qui aurait pu nous échapper. En savoir plus

Lisez les avis des autres

Noté 1 sur 5 étoiles

I’m so disappointed with my Katie Barnes dust extractor and experience as a whole. After only around 6 months of use, the plastic around the dial melted, the machine became extremely hot, started buzz... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic service and very prompt delivery! The team are so responsive to any queries. Products are of such high quality and good value for money! Would highly recommend.

Noté 5 sur 5 étoiles

Always a fantastic experience with Katie Barnes tool range, I’ve done courses, I’ve purchased big life changing products for my beauty business, I’ve tried things and stepped out of my comfort zone.... Voir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

When I stumbled across Katie Barnes e-file products, I wondered to myself “what makes this brand any different to my Amazon bits?”. Well I was proven wrong! All my bits (especially the 5-in-1, a... Voir plus


Coordonnées de contact

4,2

Bien

TrustScore 4 sur 5

222 avis

5 étoiles
4 étoiles
3 étoiles
2 étoiles
1 étoile

Demande des avis aux clients

Cette entreprise invite régulièrement ses clients à laisser des avis, qu’ils soient positifs ou négatifs.

N'a pas répondu aux avis négatifs

Comment cette entreprise utilise Trustpilot

Découvrez comment les avis de l’entreprise sont collectés, notés et modérés.

4,2

Tous les avis

(222)

96 avis reçus au cours des 12 derniers mois

Écrire un avis
Les entreprises sur Trustpilot n’ont pas le droit d’offrir des incitatifs ni de payer pour masquer des avis. Les avis reflètent l’opinion des utilisateurs et non celle de Trustpilot. En savoir plus

Noté 5 sur 5 étoiles

The best tool range!

I have used Katie Barnes Tool Range for a few years now. I absolutely love every tool that is released and it’s safe to say I have every item! I love the quality of the tools. They are so precise and sharp resulting in the best nail prep! I highly recommend to anyone!

16 mai 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

VOTE FOR KB

i am truly disgusted with the reviews i have read! people having issues with couriers and deliveries is NOT down the company you have purchased from. taking KB to small claims court, for what???? you people need to take some time, have some caffeine, and review your life choices. I nd alongside many many others have had 100% pure fantastic customer service, products, communications, deliveries, etc etc from Katie Barnes Tool range and academy. I will ALWAYS recommend them to EVERYONE i know, and i will also recommend to EACH AND EVERY BAD REVIEW LEFT that you take a deep breath, think about what your writing and email the company before you start a witch hunt.

16 mai 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Wouldn’t go anywhere else, amazing!

I have used Katie’s tools for around four years now, they are absolutely incredible. My first pair of cuticle scissors is still going now, so good! I have recently invested in their E-File too, after using Melody Susie for years and it is UNREAL. So quite and light weight, I wouldn’t shop anywhere else for my nail tools.

3 février 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Excellent

I have many products from the Katie Barnes tool range, infact all my cuticle prep and efile bits are from this company. I cannot fault them at all. All bits and tools work as they should do giving great results to my clients manicures.
Really pleased with my experience with this company as always

16 mai 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

Fantastic products and company!

Love this company!!
Wanted to buy my wife new nail tools and a course as a surprise and without professional knowledge I didn't know what was what!' I contacted Katie Barnes academy and the staff were so helpful, understanding and friendly and my wife was so happy with her new e-file, she states is the best she has ever used!
Highly recommend to any partner or a nail professional!!!

3 mai 2024
Avis spontané
Noté 5 sur 5 étoiles

I have got to say I was a little taken…

I have got to say I was a little taken aback to read some of the reviews on here , Iv purchased 2 efiles and so far any problems that may have occurred have been dealt with swiftly and staff have been helpful , and if this continues I couldn’t fault the customer service or the products, and will purchase more for my salon.

15 mai 2024
Avis spontané
Logo de Katie Barnes Tool Range & Education

Réponse de Katie Barnes Tool Range & Education

Dear Katie,

Thank you so much for taking the time to share your positive experience with our company. We truly appreciate your kind words and your continued support.

We strive to provide excellent customer service and high-quality products, and we are delighted to hear that we have met your expectations so far. It is rewarding to know that any issues you encountered were swiftly resolved and that our staff has been helpful throughout the process.

Your satisfaction is our priority, and we are thrilled to have earned your trust and loyalty.

If you have any questions or need assistance in the future, please do not hesitate to reach out to us. We are always here to help.

Thank you once again for your kind feedback. We truly appreciate your business.

Noté 1 sur 5 étoiles

I wish I has read the reviews before…

I wish I has read the reviews before purchasing.

I purchased the curved cuticle nippers which I never received. First I was told the item was delivered to my address the day after I ordered the item at a certain time. Unfortunately for them I have a video camera where I was able the share all the footage which showed no courier delivering the item at the time stated. I was then told to contact the courier (DHL) myself to find out what happened to the item which I did and the courier was able to confirm that the order number Andy provided was not for my address. The courier were not able to provide me with further information and advised me to go back to KB as they are the account holder. As the customer it is not my job to chase the item with the courier, I paid KB tools and my contract is with them. I went back to Andy who advised me that he would try to get the information from the courier and now has gone radio silence, since I made a request for a refund. I guess he is hoping I will go away, but because I believe in good business practices I wont and will take KB through the small claims court to get my refund as they are in breach of the consumer rights act. I would not recommend KB tools to any other nail techs as their service has been shocking.

16 avril 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Warning to other nail techs!

Warning to other nail techs! These expensive curved scissors are a total rip off. I paid a lot of money for mine a few months ago and took great care of them. Always cleaning them and placing them back into the original box immediately after each use. They just cracked & broke! When I emailed the company, I was told how to hold the scissors! They took no responsibility whatsoever, just blamed me! This seems to be what all reviews are saying.

I want to save any of you hard working nail techs from making the same mistake as me. I was offered a 10% off my next purchase, but will not be wasting my money with this company again.

In response to your reply of my review, I did hold the scissors in the designated grip area, with 1 finger only. It’s impossible to use the scissors holding in a full hand grip as the scissors are so small! Also, you stated repeated use causes metal fatigue resulting in breakage, this is ridiculous. The scissors are sold to nail technicians whose job it is to do multiple sets of nails every day! This means your product is not fit for purpose.

In response to your offer of upholding the 10% discount on my next purchase, I can assure you, I WILL NOT BE WASTING ANY MORE OF MY MONEY ON YOUR PRODUCTS. I don’t trust your brand, your customer service or your product integrity.

There are 14 reviews for this company on here that I’ve counted, and 13 out of the 14 are the lowest rating possible. That speaks volumes. We’ve all had a similar experience too!

19 avril 2024
Avis spontané
Logo de Katie Barnes Tool Range & Education

Réponse de Katie Barnes Tool Range & Education

Dear Suzanne,

Thank you for reaching out to us and taking the time to share your concerns. We are sorry to hear that you have experienced issues with your curved scissors and that you feel let down by our customer service.

We would like to explain that the handles of scissor blades can break due to metal fatigue from repetitive use, and if additional pressure is applied from a full-hand hold, rather than a 1-2 finger grip, this can cause them to weaken and break even quicker. While we appreciate that you took great care of your scissors by cleaning them and storing them properly, repeated use can lead to wear and tear that might not be visible on the surface.

We understand that you feel unhappy and that you wanted us to take responsibility for the breakage. However, after reviewing your case, we stand by our offer to provide a 10% discount on your next purchase as a gesture of goodwill. Once again, we apologise for any frustration this experience may have caused you. Please let us know if there is anything else we can do to address your concerns and assist you in any way possible.

Noté 1 sur 5 étoiles

Customer service is shocking

Customer service is shocking.
I bought another pair of curved scissors so I could get the other pair sharpened and then I had a spare set. I have had my new pair a few months and they snapped. I sent an email with a photo to explain the first pair were fine. The response I got was so patronising and insulting. Apparently it was my fault and Andy gave me instructions on how I should use the scissors then added a video to insult me even more. He gave me a 10% discount for a new set thinking I’d accept it. When I replied to the email stating I know how to use the scissors he is reply was then “please keep in mind that each pair of scissor is unique and require different handling techniques”. I’ve never heard so many excuses in all my life. I have now sourced from Magpie Beauty at a third of the price.

11 avril 2024
Avis spontané
Logo de Katie Barnes Tool Range & Education

Réponse de Katie Barnes Tool Range & Education

Dear Louise,

Thank you for sharing your experience with us, and we apologise for the frustration and disappointment you have encountered with your purchase of our curved scissors.

We understand your concerns regarding the breakage of your new pair of scissors and the response you received when addressing this issue. We would like to clarify that scissor handles can be susceptible to metal fatigue from repetitive use, and improper handling techniques, such as applying additional pressure from a full-hand hold rather than a 1-2 finger grip, can contribute to accelerated wear and breakage.

We regret any dissatisfaction caused by our communication with you. Our intention is to provide helpful guidance and support in resolving any product-related concerns. We apologise if the tone of the correspondence came across as patronising or insulting, as this was not our intention.

We are disappointed to learn that our proposed resolution did not meet your expectations.

We appreciate the opportunity to learn and grow from your experience, and we wish you the best in your future endeavours with Magpie Beauty as they are also a wonderful brand.


Noté 1 sur 5 étoiles

Outrageous company and customer care

Outrageous company and customer care. If I could, I would give 0 score! I ordered 2 curved cutting scissors and they are both flimsy and blunt. After several emails back and forth to Jane in customer service she has asked me to send them back to the company for resharpening at my expense! Why would they need sharpening if they are both brand new?Expensive, unhelpful and useless company. I will never order from them again and just wasted nearly £60 on 2 flimsy, crappy cuticle tools that don't even work! The box probably cost more which they came in!
I would never recommend this company and as for their customer service. Jane is pointless!

21 mars 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Cuticle scissors.

I wish I could give zero stars because that’s exactly what they’d get.

In October I bought a set of curved cuticle scissors, with the full prep set so as you can imagine a fairly costly set, I didn’t receive the scissors until November obviously with shipping etc, and then by January the scissors had snapped.
So I haven’t even had two months usage out of them.

So I thought I would sent a picture and an email to address the issue, hoping I would be offered a replacement. Upon being dealt with by the famous Jane, who I’ve seen from lots of reviews and have experienced this myself seems to have very poor customer service skills. I was told I would not be getting a replacement as it was MY fault the scissors had snapped and it was either 10% discount or nothing basically. She even kindly (and this is the best bit) sent me a video on how to use the scissors correctly, and hoped it may help me. As a professional who has training in the nail industry, I found that extremely rude, not only was she questioning my expertise but also telling me it was my fault the scissors broke. I was also told that they’re not meant to be held in your hand fully like nippers, which if anyone has used these scissors will know that it’s not possible to hold them like nippers as they are tiny. It seems to me they have had this issue before and know they have but were trying to cover it up by implying I’ve held them and misused them wrongly.

After further research, I sent another lengthy email to ask how could they possibly prove it was me that broke them and not a manufacturing error, to still be told the same thing. I wouldn’t be getting a replacement. I think this company is awful.
This company is meant to be designed by one of the industries leading nail techs, only it seems the products they sell are below par, even though I have been assured they uphold the most highest standards when it comes to their products.
They couldn’t even answer me when I asked if the scissors could be sent back for further investigation as I knew for a fact I hadn’t used or handled them wrong.

I wish I had seen these reviews before I ordered from them, as I would never have done if I’d have known their customer service was so poor. I will never order from them again. They are a terrible company and they are happy to line their pockets with tools that are below par, but not happy to help you out when they break.

31 janvier 2024
Avis spontané
Logo de Katie Barnes Tool Range & Education

Réponse de Katie Barnes Tool Range & Education

Dear Mel,

Thank you for sharing your experience with us, and we sincerely apologise for any frustration and disappointment you have encountered with your purchase of our curved cuticle scissors. We value your feedback and are here to address your concerns.

Scissor handles can be susceptible to metal fatigue from repetitive use, and applying additional pressure with a full-hand hold rather than a 1-2 finger grip can accelerate wear and breakage. We understand the importance of providing clear instructions on the proper handling of our tools to ensure longevity and performance.

We are sorry to hear about the breakage of your scissors and the perceived response from our customer service representative, Jane. We apologise for any lack of clarity or support in addressing your concerns. It is never our intention to question a customer's expertise or dismiss their feedback.

We appreciate your input regarding the handling of the scissors and will use this feedback to improve our communication and customer service practices. We aim to provide transparent and reliable service to all our customers, and we regret any inconvenience caused by this situation.



Noté 1 sur 5 étoiles

Appalling After Sales Service with Attitude

Purchased a fine line nail art pen. Used EXACTLY as per instructions given on their website and the pen worked just once and wouldn't work again. Their customer service is appalling, they refused to refund or replace the pen despite it being faulty and not fit for purpose. Their Head of Customer Service, Jane, has basically blamed me and said I must have misused it. Not what I would have expected from a reputable company. Complete waste of money and has certainly put me off buying again from them in the future.

19 février 2024
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

I would leave zero review

I would leave zero review! I brought drill bits
Used for approximately 40 minutes
Stem of the drill bit has tiny chip from it,
I though maybe meant to be their! No it snapped. Told customer services
She rudely told me that it was my fault.
Guess that don't value or listen to the customers! AVOID THEM WASTE OF MONEY

5 janvier 2024
Avis spontané
Logo de Katie Barnes Tool Range & Education

Réponse de Katie Barnes Tool Range & Education

Dear Louisa,

We appreciate you taking the time to share your experience with our efile bits, and we are sorry to hear about the issues you encountered. We would like to provide some insight into the quality and durability of our products.

Our efile bits are crafted from tungsten carbide steel, one of the hardest metals available. It is important to note that the only way in which this material can break is from impact with a hard surface, such as a knock or a drop. This design is intended to ensure longevity and reliability during normal usage.

We apologise for any inconvenience you experienced.



Noté 1 sur 5 étoiles

Horrific company

Horrific company! Awful customer service from Jane. Cheap, useless tools at extortionate prices. Rip off postage costs and zero help when you raise a complaint! AVOID! There's much better equipment out there from more deserving businesses.

14 décembre 2023
Avis spontané
Logo de Katie Barnes Tool Range & Education

Réponse de Katie Barnes Tool Range & Education

Dear Ethna,

Thank you for sharing your feedback on your recent experience with our company. We apologise for the dissatisfaction you have encountered and would like to address your concerns.

We offer free shipping on all our orders, and we are sorry if there was any confusion regarding the postage costs. We strive to provide transparent and fair pricing to our customers.

Additionally, we would like to clarify that we can see in our records that we sent you a replacement item free of charge in response to your complaint, which was delivered 18th December. We regret if there was any miscommunication regarding this issue.

We are sorry to hear about your perception of our customer service, particularly the interaction with Jane. We take these matters seriously, and we will investigate this further to ensure we continue to improve our service to meet our customers' needs.

We understand that you may have lost trust in our brand. However, we would like to assure you that resolving customer complaints and ensuring customer satisfaction are top priorities for us. We truly value your business and regret any inconvenience caused.

If there is anything else we can do to address your concerns or assist you further, please do not hesitate to reach out to us directly. We appreciate your feedback, as it helps us improve our products and services.

Thank you for bringing this matter to our attention, and we sincerely apologize for any frustration caused. We hope for the opportunity to regain your trust and provide a more positive experience in the future.

Noté 1 sur 5 étoiles

Customer service is awful

Customer service is awful. The post office said my item had been delivered. I received a photo of the delivery. Unfortunately that photo was not proof as it was just the envelope that was photographed and didn’t show it at my door. I tried to raise this with the post office but they said it had to be the sender (Katie Barnes) who had to raise the issue for me so they could investigate. At this point Katie Barnes customer service ignored my emails and stopped replying. I use other nail suppliers now with great customer service. There’s so many companies that have supplies like this and for me it’s the customer service that counts.

13 octobre 2023
Avis spontané
Logo de Katie Barnes Tool Range & Education

Réponse de Katie Barnes Tool Range & Education

Dear Alison,

We are sorry to hear about the inconvenience you experienced regarding your order. We wanted to clarify that your order was indeed delivered on the 16th of October, 2023, as confirmed by Royal Mail. We have corresponded with you throughout the communication process and provided proof of delivery, including a photograph.

We understand your frustration regarding the issue with the post office, and we apologise for any confusion that may have caused.


Noté 1 sur 5 étoiles

Absolutely shocking company

Absolutely shocking company. Nothing but issues with my e file, Jane the head of customer service is absolutely useless, they actually sent me a new file and tried to pass it off as mine, opened a bank charge back which bank cancelled in error yet KB actually believed I was at fault, AVOID AVOID AVOID!!

And on the back of your feedback, the bank closed the chargeback in error, due to not receiving the evidence I had sent, your company have been nothing but difficult all the way through, you tell lies, and did everything you could to avoid refund even passing a file off as my own! And I’m not the only customer who is disappointed looking at all the nail site reviews!

23 octobre 2023
Avis spontané
Logo de Katie Barnes Tool Range & Education

Réponse de Katie Barnes Tool Range & Education

Dear Jaime,

We are sorry to hear about your negative experience with our company. We take all customer complaints seriously and would like to address your concerns.

As you mentioned, we sent you a brand new machine under warranty to resolve any issues you were experiencing with your e-file. However, we understand that the chargeback you opened with your bank was denied by your bank due to lack of evidence.

While we stand by our commitment to provide high-quality products and services, we understand that this situation was unsatisfactory for you. As a gesture of goodwill, we issued a full refund for your purchase, despite the chargeback being refused by the bank due to a lack of evidence.

Regarding your interaction with Jane, our head of customer service, we are sorry that you felt it was not helpful. We value our customers' satisfaction and will investigate this further to ensure we provide the best possible service.

We appreciate your feedback, as it gives us the opportunity to improve our products and services. We regret any inconvenience caused.

Noté 1 sur 5 étoiles

Horrendous Company and Customer Service

Absolutely shocking service! I wouldn't even give this company 1 star. Jane, the head of customer service refused to acknowledge that they were responsible for the horrendous condition of 2 of my nail tools that I sent in for sharpening. Both navy tools are now rendered useless and the company refuse to acknowledge their responsibility for the ruination of my tools. They were not over sharpened, the angle was completely wrong and not straight. Photos are available to quantify this. Not only that, I paid for 3 items to be sharpened but they could only do 2 and have not refunded me the cost of the 3rd item! Do not use!

28 septembre 2023
Avis spontané
Logo de Katie Barnes Tool Range & Education

Réponse de Katie Barnes Tool Range & Education

Dear Dawn,

We are sorry to hear about your dissatisfaction with the sharpening service you received for your nail tools. We appreciate your feedback and would like to address your concerns.

Upon receiving your tools for sharpening, we ensured that they were sharpened as per the service advertised. However, we regret that the sharpening of the tools led to them being too sharp, causing inconvenience to you. We understand that this was not the outcome you expected, and we sincerely apologise for any frustration this may have caused. We can confirm that your order was refunded in full to apologise for any disappointment caused.

Noté 1 sur 5 étoiles

Katie barnes company is a shambles....

I bought the KB efile in mid November last year, I went off sick at Christmas returned 6 months later, efile had no use while in that time off and so far iv had 3 cables! "Er" on the dial, handpiece was rattling. When I contacted KB customer service I was blamed for dropping or banging the hand piece (I know for a fact it hadnt) they refused to repair under warrenty and said it was mistreatment of tge hand piece by user not manufacturing fault. They refused to fix or replace for free and made me pay for a new hand piece! Absolutely disgusting customer services! I paid £250 all in for this efile and bits never completed the training as people said it wasn't worth the money plus she kept moving the dates so got confused when I was meant to attend absolute shambles of a business. Shame to as the tools are fab when they work!

10 juillet 2023
Avis spontané
Noté 1 sur 5 étoiles

Absolute awful company AVOID

Absolute awful company.
Bought an efile at Christmas and paid £199, within 6 months I had 4 faults, had the wire replaced 3 times and then a piece of the efile came off.
All of the efiles come with a FREE course, however, when theyve eventually refunded after many emails, they have only refunded £124 as they want to charge me for the free course!!

You cannot buy the efile without the free course. The course, I couldn't even complete after taking a day off and booking models in.

The company is a disgrace.

Still seeking my full refund

Have a look on their website at the efile files and you'll see fee course. A member of their team told me it's complementary (by email) and still refuse!

29 juin 2023
Avis spontané

L’expérience Trustpilot

Tout le monde peut écrire un avis Trustpilot. Les auteurs d'avis peuvent les modifier ou les supprimer à tout moment et les avis sont affichés tant que les comptes utilisateurs respectifs sont actifs.

Nous avons des personnes dédiées et des technologies intelligentes pour nous aider à protéger notre plateforme. Découvrez comment nous combattons les faux avis.

En savoir plus sur le parcours des avis sur Trustpilot.

Voici 8 conseils pour écrire des avis de qualité.

La vérification permet de s'assurer que des personnes réelles écrivent les avis que vous lisez sur Trustpilot.

Offrir des incitatifs en échange d'avis ou demander des avis de manière sélective peut fausser le TrustScore, ce qui va à l'encontre de nos conditions d'utilisation.

En savoir plus